Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

vilja89 skrev 2013-05-30 20:18:18 följande:
    Det verkar som om jag är den enda som fick ta blodprov här. 3 stora rör tömde hon och jag är extremt nålrädd och det gick otroligt bra. Tror det är för att jag tänkte att det var för Ärtans skull. Annars brukar man göra blodprov vid inskrivningen som jag förstått det. Skönt att ha det överstökat dock. :)
    Det var inte att du var på inskrivning och de andra på hälsosamtal, som vissa går på innan inskrivningen?
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-05-30 20:53:04 följande:
    Nej, hälsosamtal. Har inskrivning 24/6.
    Ok, men då fick du kanske göra det tidigare så du slipper lämna blod på inskrivningen?
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-31 06:04:40 följande:
    Blött som en ordentlig mens i natt. Vad är det här liksom?! Igår var jag så lugnad,men nu har jag åter panik!
    Håller verkligen tummarna att det bara är sånna där blödningar som man kan få. Har du ringt bm igen?
    Hoppas liten mår som den ska.
    Me2 skrev 2013-05-31 06:26:15 följande:
    Beklagar.

Jag har antagligen också MA. Var på gynakuten igår pga att jag har så ont (tredje veckan med ont), de kan inte se något foster, men eftersom jag är så tidigt (5+2) så kan det vara normalt också. Dock tyckte hon att mina smärtor låter som sammandragningar och att kroppen försöker stöta ut det Ska tillbaka om en vecka.

Någon som kan något om MA och hcg nivåerna, ska de fortsätta öka vid ett MA ? De såg juh nämligen bra ut från torsdag till måndag. 
    Hoppas den är för liten för att se och liten mår precis så bra som den ska {#emotions_dlg.flower}

• sunnydays

magda: kanske köpa en minifläkt och ha i handväskan?

aadomeniqe: åh, visst var det underbart att se de där tickande lilla hjärtat :)

• sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-05-31 10:23:27 följande:
    Ah känns mer trolig :) började grina som ett litet barn :p
    Ja, ja hade en kräkpåse i hand och mådde illa när jag gick in i rummet, men glömde helt bort allt sånt när jag såg lilla hjärtat :) Både jag och sambon vart helt rörda :)
  • sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-05-31 10:29:05 följande:
    Ja Gud ja .. Min make va inte med mig pga jobb ! Men min bästa vän va och hon blev rörd med mig :) mysigt som tusan ! Men läkaren jag träffade va kass på att mäta ongen så hon kunde inte se vilken vecka jag va i ! Men men ska ju på UL igen på onsdag :)
    åh va mysigt me ett till :)
    ja min sa att jag kunde va en vecka tidigare, men det var svårt att veta nu och kommer nog ändra sig sen. så jag ränkar från mensen å när ja brukar ha min äl (testa inte gången de tog sig)
  • sunnydays
    Magda85 skrev 2013-05-31 11:10:13 följande:
    Ja det skulle definitivt vara nåt att ha! Skulle behövt fylla hela väskan med isbitar oxå :-P
    Haha, fick en bild i huve av en handväska med en massa smälta isbitar ^^
  • sunnydays

Men du kan ha en vattenflaska i frysen innan du går iväg så blir den isig och håller sig kallare längre :)

• sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-05-31 11:18:39 följande:
    Kommer ta 3 ul till :) det är ett par styck ! Ah det där vet man ju inte säkert .. Det som är så knepigt
    Mysigt, då får du fler tittar på lillen :)
    Nej, alla är ju inte lika stora när de föds heller tänker jag, så svårt att veta.
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-31 11:42:11 följande:
    NU är det störtblödning och har varit i några timmar. Svimmade av smärtan innan så jag ska in på akuten vid ett.
    Vill bara att det ska vara över,detta är värre än förlossningen.
    Nej fy vad jobbigt. Tänker på dig och hoppas att det inte är någon fara {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF januari 2014