• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Hallonet
    sweeet85 skrev 2013-07-09 18:53:48 följande:
    Ja känner igen mig i det du säger om magen.. Haha. Sjukt gasig och blivit trög i magen.. Inte roligt, så får nog ta tag i det. Katrinplommon, linfrön kan hjälpa mot trög mage. Finns en hel del saker till men kommer inte ihåg vad det var bara.
    Mosar in katrinplommon på löpande band i kakhålet nu. Flört Får väl se om det hjälper. Hoppas verkligen det!
    Alfaqueen skrev 2013-07-09 19:29:38 följande:
    Hej alla. Här är en till som väntar ett litet syskon. Det är ju tidigt än, men det kan ju vara kul att få älta symptom med någon annan än pappan Jag har två söner sedan innan, en som är 7 år och en på 3, så det där med syskonvagn har jag tyvärr inga tips om...

Även jag har haft problem med magen, som Hallonet och sweeet85, jag kör med katrinplommon! Ömmande bröst, som också blivit lite större, jajjemän. Mitt största problem just nu är hur undvika jobbiga situationer på alla semesterns grillfester! Man kan ju inte köra bil VARJE gång, och riktigt mogen för att berätta för alla är jag inte än...

Jag skall på inskrivning på torsdag, då blir det väl lite mer verkligt. För tillfället glömmer jag bort lite då och då, innan man kommer på varför man är så himla trött   
    Hej och välkommen! {#emotions_dlg.flower} Grattis oxå! Grillfester är inget större problem för oss. Vår semester har på ngt vis blivit uppbokad dagtid med folk, himla smidigt. Så då dricker man ju oftast inte... Hehe. 
  • Snowflakee

Jag fick ett plus den 1/7 och väntar nu ett syskon till mitt lilla busfrö som är 20 månader.

• Mom14
    Alfaqueen skrev 2013-07-09 19:29:38 följande:
    Hej alla. Här är en till som väntar ett litet syskon. Det är ju tidigt än, men det kan ju vara kul att få älta symptom med någon annan än pappan Jag har två söner sedan innan, en som är 7 år och en på 3, så det där med syskonvagn har jag tyvärr inga tips om...

Även jag har haft problem med magen, som Hallonet och sweeet85, jag kör med katrinplommon! Ömmande bröst, som också blivit lite större, jajjemän. Mitt största problem just nu är hur undvika jobbiga situationer på alla semesterns grillfester! Man kan ju inte köra bil VARJE gång, och riktigt mogen för att berätta för alla är jag inte än...

Jag skall på inskrivning på torsdag, då blir det väl lite mer verkligt. För tillfället glömmer jag bort lite då och då, innan man kommer på varför man är så himla trött   
    Snowflakee skrev 2013-07-09 20:29:05 följande:
    Jag fick ett plus den 1/7 och väntar nu ett syskon till mitt lilla busfrö som är 20 månader.
    Grattis och välkommna Glad {#emotions_dlg.flower}

• Mom14
    kgv skrev 2013-07-09 19:35:22 följande:
    Jag har redan börjat fundera på vagn. Min son kommer vara 2 år och 2 månader när bebisen kommer så vagn är ett måste. Vi har dock en trång hall så just nu har vi en teutonia fun som bara är 54 cm bred Har kikat på en Baby jogger city select som är en syskonvagn på längden. www.babyjogger.se/cityselect.aspx Något annat funkar nämligen inte här storleksmässigt. Har sett att det är många som har den och de jag har frågat är väldigt nöjda.
    Ja baby jogger city select har jag alltid velat haft, men nu när sambons bror och deras barn har den tycker jag ändå sittdelen ser så liten ut.. man kanske inte ska jämföra med Emmaljunga?! haha ..

Ne jag vet inte vad som är bäst? alla  säger lång och smal men bred då kan man ju se båda barnen!! Jag skulle vilja veta om det kommer något nytt nästa års modell ?! Men kan jag inte bestämma mig blir det en babyjogger city select. :) 
  • Mom14

Finns inte Familjeliv på google play? Har letat för ville ha den i mobilen men hittar inte :S heter appen något annat? någon som vet? 

• Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-09 20:38:15 följande:
    Finns inte Familjeliv på google play? Har letat för ville ha den i mobilen men hittar inte :S heter appen något annat? någon som vet? 
    Den är borttagen, letade häromdagen! Men kan ändå rekommendera att använda webläsaren i mobilen och gå in den vägen för då hänvisas du automatisk till familjelivs mobilsida. Och den funkar mkt bättre än appen. 
  • kgv
    Mom14 skrev 2013-07-09 20:35:50 följande:
    Ja baby jogger city select har jag alltid velat haft, men nu när sambons bror och deras barn har den tycker jag ändå sittdelen ser så liten ut.. man kanske inte ska jämföra med Emmaljunga?! haha ..

Ne jag vet inte vad som är bäst? alla  säger lång och smal men bred då kan man ju se båda barnen!! Jag skulle vilja veta om det kommer något nytt nästa års modell ?! Men kan jag inte bestämma mig blir det en babyjogger city select. :) 
    Vi köpte en Teutonia team cosmo när jag var gravid med tvillingarna. Men vi insåg sen att det inte hade funkat, trots att det var den vi ville ha. 
    Det negativa med city select är att det är "ergonomiska" sitsar. Jag tycker de är fruktansvärda och fattar inte hur barnens kroppar kan få vila ordentligt i dem när de sover.
    Men vi kommer behålla den teutonia fun vi har nu. Så bebisen kan ju få använda den också. Oavsett vagn kommer vi köpa den på blocket.
  • anaconda

Åhhhhhh vi har precis bokat em utlands resa till Lanzarote! En total avslappnande vecka tillsammans med ett par kompisar! Kommer vara i v26 när vi åker men har typ googlat sönder mig men de ska vara HELT ofarligt att åka! Vi brukar åka 1-2 gånger om året men när plutt kommer så blir de inte så mycket att resa första tiden! Så vi får passa på och ro om varann riktigt nu jag och min man! Så ser verkligen fram emot massor nu!

• Serahjay

När slutar barn sitta i vagn? Vår dotter kommer va 2, 5 när nya bebisen ploppar ut. Måste man ha syskonvagn då eller räcker det med ståbräda?

• sweeet85
    Serahjay skrev 2013-07-09 21:36:37 följande:
    När slutar barn sitta i vagn? Vår dotter kommer va 2, 5 när nya bebisen ploppar ut. Måste man ha syskonvagn då eller räcker det med ståbräda?
    Det beror nog lite på hur din dotter är, om hon vill sitta i vagn eller hellre stå/gå. Min har vägrat sitta i vagn sen hon var 1½ år.. Men hon är nu snart 4 år så vi kommer skaffa en ståbräda det kan vara bra och ha när man ska gå vid/ eller över trafikerade vägar. 
Svar på tråden BF Mars 2014