• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • piiiinkcat

vår dotter sa qtt hon minsann inte skulle åka vagn när brorsan föddes... men det var ett måste.. utan den hade vi aldrig klarat vardagen. vi teatade phil och teds först men den var helt omöjlig att köra. blev till slut en buggy moubtain terrain med två säten.

helt underbar att köra !!! man liksom flög fram med den... även med två barn i.

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • piiiinkcat

här skippar vi sydkonvagn nu dock.. det skall bli en bugaboo buffalo istället.

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • himla

Hade en Brio double wave när sanna kom, å då var pontus 2 år ... hade väl den i lite drygt ett år ! ...
    nu kommer minsta vara så stor så kommer bara behöva köpa en enkelvagn ... blir med största sannolikhet en brio ... å sen har jag en city mini babyjogger som jag ev tänkte köpa liggdel till också å ha som snabbvagn i bilen ...

har börjat tänka lite å skriva ner lite vad som behövs .. börjat boa redan mao ... sen jobbar jag så "dumt" till att jag ser gravida å bebisar , vagnar , bebistbh mm hela dagarna vilket inte gör det lättare att sluta tänka på allt !

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • kgv

Ja det är ju svårt att veta redan nu hur sonen vill ha det med vagn. Men för säkerhetens skull är det nog bra att ha en tänker jag. Därför köper jag en på blocket.

• 3längtan

Vi har en babytravel syskonbarn. Supernöjd! Lätt och smidig att köra och vika ihop.

• Malin8803

För mig känns de för tidigt att börja kolla på sånt med barnvagn med tanke på vad som hände sist :/.
    Så väntar ett par veckor till :).

• juliaannaeva

Hej jag hoppar in här om de är okej! Bf 4 mars o min lilla dotter som blir 1 den 25:e juli ska bli storasyster känns så spännande!
    På tal om vagn så vill jag ha en city select den man kan ha två sitsar på

• kgv
    Malin8803 skrev 2013-07-10 07:21:20 följande:
    För mig känns de för tidigt att börja kolla på sånt med barnvagn med tanke på vad som hände sist :/.
    Så väntar ett par veckor till :).
    Vi köpte tvillingarnas vagn bara några dagar innan de dog. Med sonen köpte vi vagn kring vecka 30 när jag började trodde på att han skulle överleva. Jag kommer definitivt inte köpa någon vagn innan vecka 30 den här gången heller. Men det är väldigt mysigt att spana och fundera
    juliaannaeva skrev 2013-07-10 11:29:42 följande:
    Hej jag hoppar in här om de är okej! Bf 4 mars o min lilla dotter som blir 1 den 25:e juli ska bli storasyster känns så spännande!
    På tal om vagn så vill jag ha en city select den man kan ha två sitsar på
    Välkommen! Hur många månader kommer det bli mellan dina då?

• himla

Det är väldigt olika hur man tänker och gör med det här med att handla ... Det märker jag om inte annat på jobbet ... en del kommer och kollar å frågar å berättar att ja det är ungefär i samma sits som oss... medans de flesta väntar till efter RUL... å sen finns de de som inte tycker att det spelar så stor roll vad de har å bara kommer å köper det som står framme i sista minuten ...

själv är jag en planerande människa å så även en planerande mamma å köper hellre lite tidigare för att vara säker på att få exakt det jag vill ha ... trots mina två mf i bagaget så väntar jag nu en bebis inte ännu ett mf ...

jag har ivartfall hämtat hem ett par ursöta bebisbyxor från tradera, med samma märke som jag hade på en mössa när minsta sonen föddes ... lägger in en bild i tråden sen när jag får hem dem      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • Afla

Har ju precis plussat så har inte tänkt så långt som till vagn än :). Inte förrän ni började prata om det :)... Minsta syskonet kommer ju vara 2,5 år, och då vill hon kanske fortfarande åka kärra, kanske är bäst med dubbelvagn, eller vad tror ni. När man går långt orkar ju inte en som bara är 2,5 år gå, eller?

Svar på tråden BF Mars 2014