• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • lovetove
    Hallonet skrev 2013-07-12 10:14:25 följande:
    Japp jag! Mest över träningen som uteblir dock. Jag brukar träna en del och nu orkar jag INGET. Och det sliter på mitt psyke, igår satt jag och grät över det t o m. Foten i munnen Inte van vid att vara så sliten, det är jobbigt. Vad känner du, är det ångest för framtiden, att ta hand om en liten? Att saker förändras?
    Hej, nä - egentligen inte ångest över något särskilt. Mest över saker jag borde göra, är egenföretagare - men orkar inte ta tag i saker just nu. Lite låg, dåligt samvete för att jag borde vara glad och vilja hitta på saker med min familj. Jag har ett barn sen tidigare. Allmänt låg bara. Jag är inte orolig över bebisen eller något sånt. 
  • juliaannaeva

Är ni som har barnen tätt lite nervös för hur de kommer bli? Min dotter kommer vara 20 månader när bebis kommer o ibland tvivlar jag på mig själv om jag kommer fixa de här men sen tror jag att de har med gravid humöret o göra för ena stund är jag jätte glad o andra stunden så känns allt bara jobbigt... Men de är väl normalt och okej att få känna så va? Tror att det har mycket med tröttheten o göra ð??£

• Lilla kakan
    juliaannaeva skrev 2013-07-12 21:33:31 följande:
    Är ni som har barnen tätt lite nervös för hur de kommer bli? Min dotter kommer vara 20 månader när bebis kommer o ibland tvivlar jag på mig själv om jag kommer fixa de här men sen tror jag att de har med gravid humöret o göra för ena stund är jag jätte glad o andra stunden så känns allt bara jobbigt... Men de är väl normalt och okej att få känna så va? Tror att det har mycket med tröttheten o göra 😣
    Jag tror det kan gå hur som helst. Har sett vänner med barn nära i ålder som inte haft ett endaste bekymmer syskonen emellan, verkligen, inte ett enda bråk. Sedan har jag sett liknande konstellation där storebror nästan hållit på att döda lillebror dagligen. Samtliga föräldrar är mycket vettiga människor och underbara föräldrar - så jag vet inte hur mycket man kan påverka det hela heller
  • Pixlar

Jag har flera vänner och bekanta som har fått barnen tätt (allt från 12 månader till 21 månader mellan barnen) och de säger alla att det för det mesta flyter på bra. Föräldrarna är trötta, men barnen är glada :) jämfört med min omgivning tycker jag inte att mina kommer att bli så tätt emellan (32 månader som sagt) men det är ju inte så långt det heller ^^ jag försöker tänka att jag måste sänka kraven på mig själv och min omgivning. Jag får gå oduschad och tvättkorgen får stå full, bara vi alla får vara utvilade och mätta, om ni förstår vad jag menar :)

Jag oroar mig mest för att jag ska bli sjuk igen (fick havandeskapsförgiftning med dottern) för blir det så kommer jag troligtvis inte orka ta hand om nåt av barnen i början och då läggs all börda på min man

• juliaannaeva

Ja trött är man ju redan men de hör väl till småbarn åren :) jag kommer fixa de de vet jag men inland hamnar man i situationer där man tvivlar på sig själv...

• juliaannaeva

Sen tror jag att barnen (syskonen) har mycket skoj ihop när de växer upp. Så man har nog igen de mycket längre fram :)

• piiiinkcat

båda mina barn är födda med snitt plus att jag har ett utomkvedsskap sedan tidigare med snitt .. så har nu tre snitt.. kommer garanterat bli snittad igen då risken är för stor att jag spricker upp om jag går fulltid... typ runt v 36-37 sa de sist jag var gravid. men man vill ju helst gå längre.. men svårt med min sjukdom...

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • Ekorren91

Heej. Jag hänger på här :) Skriv in mig i BF listan.
    Jag har BF 18 mars och väntar mitt andra barn (om allt går som det ska)..

Jag hade tre dagars bruna flytningar, någon mer här som haft det?
    Är lite orolig utav mig men det ska nog gå bra.

Jag har en dotter på 4 år sedan tidigare :)

Spännande !! :D 

• Serahjay
    Ekorren91 skrev 2013-07-13 09:24:52 följande:

Brunt blod är gammalt blod aka ofarligt. Många blöder när man egentligen dka ha mens. Min svägerska har blödit i 12 dagar nu och är i vecka 9. Har varit på två vul men allt ser bra ut. :)

Däremot var nog mitt plus ett falskt plus så tyvärr får jag dra mig ur. :( känns ledsamt..
  • Hallonet
    Serahjay skrev 2013-07-13 09:32:22 följande:

Brunt blod är gammalt blod aka ofarligt. Många blöder när man egentligen dka ha mens. Min svägerska har blödit i 12 dagar nu och är i vecka 9. Har varit på två vul men allt ser bra ut. :)

Däremot var nog mitt plus ett falskt plus så tyvärr får jag dra mig ur. :( känns ledsamt..

Men! Hur har du upptäckt det? Har du börjat blöda eller så? Vad trist... Rynkar på näsan Nästa gång är det din tur! Kram och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Ekorren91 skrev 2013-07-13 09:24:52 följande:

Hej! Solig Bruna flytningar är ganska vanligt, som sagt. Ofta kan man ha lite blod som ligger kvar oxå sen sista mensen och det "pressas" ut i samband med att livmodern växer. Ngt sånt sa min gyn till mig iaf och han jobbar på fertilitetsklinik så jag HOPPAS han inte ljög. Välkommen hit!
Svar på tråden BF Mars 2014