• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • huldaskarin

Jag mår toppen! Mår inte illa men har lite ömma bröst. Har bestämt mej för att allt kommer att gå bra och att det inte kommer att sluta med mf. Har inte fått nån mage att tala om, bara en liten bula strax under kejsarsnittsärret. Den känns, men syns knappt. Ska på inskrivningssamtal den 24 augusti och sen får jag se när det blir dags för UL. Det längtar jag vansinnigt mycket efter 

It wasn't me!
  • Mom14

I den här tråden får man länka hur mycket man vill, man får prata om vad man känner för oavsett om det är negativt eller posetivt. Vilket humör man än är på arg, ledsen, orolig, glad etc. så får man skriva så mycket man vill skriva om Glad 

Ny blivande mammor till första barnet eller till fler barn, alla är välkommna! Cool
    (även fast det står syskon, det har automatiskt blivit en allt i alla sida och det gör ingenting)

Så roligt att läsa hur alla mår och hur andra resonerar och funderar..

piiiinkcat skrev 2013-07-10 19:03:49 följande:
    Nja, det är ju inget vi planerat in direkt så jag vill vara helt säker först innan jag säger något.. åtminstone några dagar till

Vi vill ha en liten smidig vagn som tål mycket, långa promenade i skog och mark. Ingen stadsvagn alltså.. men den skall vara liten så att den är lätt att få med på länsbussen och i bilen. Sen är ju komfort viktigt att den är byggt av ett tåligt material som är väl testat. Sitt och liggdel med vändbara alternativ är ett måste.

Detta är min ögonsten: www.bugaboo.com/learn/bugaboo-buffalo
    Finns det en liggdel till denna? 

• Mom14

Fresten, går in i vecka 7 (6+0) idag, känns som dessa veckor sprungit iväg. fick plusset i vecka 5 (4+4) men anade då mensen inte kom för 2 veckor sen. 

Idag har även lite känningar på i? magen kännts, typ som svidande stickande känsla precis under magen, små hugg också. Hoppas inte jag får dessa onda smärtsamma "fallen" som jag fick med dottern. :( 

• himla

känner mig så trött å snurrig fast jag vart ledig i två dagar ... nu ska jag jobba i tre dagar å jag undrar lite hur det ska gå... funderar på om jag ska hitta på något ... för är bara 6 dagar kvar till semestern ... eller om jag helt enkelt bara ska berätta för chefen så jag kan vara den jag är ... blir ju trött bara på att gå och tänka på vilka man ska berätta till å vilken ordning .... hihi

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • juliaannaeva

Jag är så trött, mår illa och har lite spänningar i magen.. Ringde Gyn idag för att boka vul. Eftersom jag fick ett missfall i maj men inte fått någon mens sen dess men haft gravid känningar ända sen dess så vet man inte vilken vecka jag är i. Antingen bf 4 mars eller 29 januari... Men skulle egentligen fått göra ett ul i mitten på aug. Men nu fick jag sista juli så då ska vi fastställa vilken vecka de är :) jag är lite kluven eftersom jag känt mig gravid ända sen "missfallet" o jag blödde bara lite i 3 dagar... Men fick neg. På en gravsticka strax efter o sen några dagar senare fick jag positivt... Men hoppas lilla knytet mår bra i alla fall

• piiiinkcat
    Mom14 skrev 2013-07-11 19:16:26 följande:
    I den här tråden får man länka hur mycket man vill, man får prata om vad man känner för oavsett om det är negativt eller posetivt. Vilket humör man än är på arg, ledsen, orolig, glad etc. så får man skriva så mycket man vill skriva om  

Ny blivande mammor till första barnet eller till fler barn, alla är välkommna!

(även fast det står syskon, det har automatiskt blivit en allt i alla sida och det gör ingenting)

Så roligt att läsa hur alla mår och hur andra resonerar och funderar..Finns det en liggdel till denna?  

jajjamen!!
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • piiiinkcat

jag är i v 3+0 idag... och jag är verkligen jättesvullen nu... är det möjligt? illamåendet håller i sig och magen är aldrig lugn... det bubblar och har sig... min jobbkollega undrade vad jag ätit för något... jobbar på kontor. brösten är dock inte så ömma... nu undrar man ju hur allt ligger till... är det en liten ärta därinne tro..? måste testa senast måndag enligt min doktor

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • Pixlar

Hej allihopa!

Jag hoppar gärna in här :)  Plussade i tisdags BIM-2, och har BF 16 mars enligt sista mensen (men borde vara 22 mars enligt ÄL).  Har en dotter sedan innan som nyligen har fyllt 2 år så det kommer att bli cirka 2 år och 8 månader mellan barnen!

Hade ett MF i höstas i v 6-7 nån gång så är lite orolig att det ska upprepa sig, men jag försöker utgå från att det kommer att gå vägen den här gången :)

Har redan varit i kontakt med BM och fått tid för hälsosamtal om två veckor och inskrivningssamtal 7 aug :) 

Dotter född juli 2011 <3 BF i mars 2014 <3
  • Jumän

Smiter in och säger hej!

Plussade för några dagar sedan och har enligt familjelivs uträknare bf 16/3.    

• Serahjay
    piiiinkcat skrev 2013-07-11 22:48:47 följande:
    jag är i v 3+0 idag... och jag är verkligen jättesvullen nu... är det möjligt? illamåendet håller i sig och magen är aldrig lugn... det bubblar och har sig... min jobbkollega undrade vad jag ätit för något... jobbar på kontor. brösten är dock inte så ömma... nu undrar man ju hur allt ligger till... är det en liten ärta därinne tro..? måste testa senast måndag enligt min doktor

Jag ska vara i vecka 5 om allt går vägen. Min mage svullnar jättemycke på eftermiddag/kväll så det ser ut som om jag vore gravid i vecka 25. Så ja.. det är nog möjligt...:)
Svar på tråden BF Mars 2014