• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • iSawas
    yeenie skrev 2013-08-06 08:05:08 följande:

Vad underbart att allt såg bra ut! Snigel, hahaha!
    Ja det är helt underbart =) 
    Ja hon tycker ju det =) 
  • frukarlssonn
    iSawas skrev 2013-08-06 07:52:13 följande:
    Ja det är ju helt underbart :) Självklart kommer de gå vägen och du kommer känna precis samma som med de andra två :)
    Tack det får vi hoppas, denna graviditet har jag gett mig f*n på att inte noja. hur nu det kommer gå... Tyst Hittills har det gått bra då jag ändå knappt känt av ngn graviditet ändå.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Novalie2013

Ja dom där nattliga besökena på toa , hualigen.. Nej de är jätte svårt å somna om, imorse vaknade jag igentligen av att mannen pussa på mig å magen innan han åkte till jobbet .. Å självklart vaknade lilltösen upp 10 min senare men men hon somnade efter en stund men inte jag å nu har hon vaknat så de är full rulle på golvet å försöka ta sig någonstans . Tror min dotter fått sitt tålamod efter mig.. Nada.. Hon blir skitsur när hon inte kan göra det hon tänker att hon vill men de kommer jag pratade med min BM igår på telefon eftersom hon inte vet av att jag har tvillingar.. Å bad om nytt ul v. 15 eftersom nästa igentligen inte är fören vecka 18 ca va? Får se om jag får igenom det vill oxå bli sjukskriven så fort dom möjligt så jag kan spara mammadagarna som jag har på Novalie kommer nog inte bli svårt med tanke på att jag redan känner i mina höfter å kan inte gå längre sträckor men hon sa att de berodde på att jag fick Novalie i feb.. Att jag redan är "töjd" å de inte gått tillbaka ännu hahaha långt inlägg men jaja

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-06 08:45:54 följande:
    Ja dom där nattliga besökena på toa , hualigen.. Nej de är jätte svårt å somna om, imorse vaknade jag igentligen av att mannen pussa på mig å magen innan han åkte till jobbet .. Å självklart vaknade lilltösen upp 10 min senare men men hon somnade efter en stund men inte jag å nu har hon vaknat så de är full rulle på golvet å försöka ta sig någonstans . Tror min dotter fått sitt tålamod efter mig.. Nada.. Hon blir skitsur när hon inte kan göra det hon tänker att hon vill men de kommer jag pratade med min BM igår på telefon eftersom hon inte vet av att jag har tvillingar.. Å bad om nytt ul v. 15 eftersom nästa igentligen inte är fören vecka 18 ca va? Får se om jag får igenom det vill oxå bli sjukskriven så fort dom möjligt så jag kan spara mammadagarna som jag har på Novalie kommer nog inte bli svårt med tanke på att jag redan känner i mina höfter å kan inte gå längre sträckor men hon sa att de berodde på att jag fick Novalie i feb.. Att jag redan är "töjd" å de inte gått tillbaka ännu hahaha långt inlägg men jaja
    Eftersom du väntar tvilingar så kommer du få tätare kontroller med ul så jag tror inte det blir några problem Så va det iaf för min kompis som väntade tvillingar.

Ja man får lättare problem med båldelen framförallt när man får barn tätt. Jag fick fruktansvärda smärtor i beckenet pga att jag bar Olivia mkt då och hon kunde inte gå, jag bar henne på sidan, höften liksom och det får man abs inte göra pga att man ff är så mjuk i delarna där ff. Så jag hade aldrig kunnat jobba om det vart så. Nu fick jag ju havandeskapspenning (eller graviditetspenning va jag tror det heter idag) pga att jag jobbade på båt och risken för för tidig födsel är väldigt stor då.
  • Novalie2013

Aha, ja på båten är man kanske inte så sugen på att allt ska starta ja det heter grav,penning nu.. Nej, jag tror inte att det ska va ett bekymmer å få en extra tid.. Hon berättade att kontrollerna skulle vara täta men att allt igentligen börjar vid v 22 .. Å så sa hon att hon inte kunde mäta mage osv för jag skulle iaf ligga ovanför den normala kurvan hur som helst sen vet jag oxå att det är lite lättare att få godkänt ifrån f-kassan numera då dom blivit anmälda så många ggr... Bm berättade de förra gången.. Kan va problem men oftast inte.. För nå år sedan så va det ju jättesvårt med f kassan ... Tur det händer saker hela tiden så dom tänker till innan dom säger nej ...

• sweeet85

Oj vad alla skriver. Får försöka läsa ikapp det man har missat. Idag har jag varit på inskrivningssamtal och fick även gjort ett ultraljud. Blev även framflyttad två dagar. Men nu känner man sig mycket lugnare nu när man fått se den lilla och sett att hjärtat tickar som det ska. Ska se om ja lyckas lägga upp en bild sen i bildtråden. 

• iSawas
    Marinero skrev 2013-08-06 08:21:22 följande:
    Tack det får vi hoppas, denna graviditet har jag gett mig f*n på att inte noja. hur nu det kommer gå... Tyst Hittills har det gått bra då jag ändå knappt känt av ngn graviditet ändå.
    Ja det är otroligt svårt att inte noja sig men försöka går ju alltid :P 
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-06 09:00:16 följande:
    Aha, ja på båten är man kanske inte så sugen på att allt ska starta ja det heter grav,penning nu.. Nej, jag tror inte att det ska va ett bekymmer å få en extra tid.. Hon berättade att kontrollerna skulle vara täta men att allt igentligen börjar vid v 22 .. Å så sa hon att hon inte kunde mäta mage osv för jag skulle iaf ligga ovanför den normala kurvan hur som helst sen vet jag oxå att det är lite lättare att få godkänt ifrån f-kassan numera då dom blivit anmälda så många ggr... Bm berättade de förra gången.. Kan va problem men oftast inte.. För nå år sedan så va det ju jättesvårt med f kassan ... Tur det händer saker hela tiden så dom tänker till innan dom säger nej ...
    Ja förr i tiden innan man fattade att det är båtjobbet som påverkar barnet negativt så va det många som födde redan två månader för tidigt. Jag har båda ggrna fått gravidpenning utan några frågetecken pga just båtjobbet. Men tyvärr har det vart ett h-e för vissa ch har läst en del som ens inte kan gå som blivit nekade! Sinnessjukt! Så det är ju jättebra att de lättat på reglerna. Jag menar, vi går och bär på ett barn som vi sedan genom smärta ska få ut med, då ska man väl för f-n kunna få vara hemma utan massa ifrågasättande om man verkligen har behovet av det!
  • Novalie2013

Ja tycker precis som du ! Lider med dom som inte får godkänt fast dom verkligen behöver det !!

• frukarlssonn

Idag är en sådan dag då jag tycker allt luktar starkt eller illa. Mår riktigt dåligt när jag ska byta dotterns bajsblöja. Inte så jag vill spy men lukten är mkt värre än vanligt för mig. Orkar inte resa mig ur somman idag känns det som. Nu är sambon iväg med äldsta dottern på bvc för fyraårskoll och sedan ska jag iväg med Freja kl 15. Just nu känns det som det där äckelillamåendet står runt hörnet om jag reser på mig...

Svar på tråden BF Mars 2014