Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

M4nda skrev 2013-08-15 18:29:44 följande:
    Jag kan säga att rent lagmässigt kan din chef inte tvinga dig till det, så stå på dig :)

Är det någon mer än jag som har ont mitt över magen? Får "skov" som håller i sig i 1 timme eller så som gör att jag knappt kan stå up och det gör även ont hela tiden om man trycker på magen? Har haft molvärk tidigare men det känns mer längre ner i magen och absolut inte så här starkt..
    Sjuksköterskan på gynakuten här i Malmö sa att jag skulle ta en Alvedon och dumförklarade i princip mig då jag ringde eftersom det är mitt första barn och jag "inte vet hur det ska kännas" som hon uttryckte det..
    Inte för att skrämma dig, men du måste verkligen ÖVERDRIVA med alla symptom när du ska ha vård i Lund/Malmö. Jag gick runt med mitt döda foster i mig i 3 veckor innan jag fick en tid, för jag sa att jag hade lite ont och blödde lite (borde lagt mig på golvet och skrikit så kanske de tagit in mig). Det var en riktig kamp mot KK i Lund som vägrade ta in mig. Tur nog fick jag en tid på vårdcentralen i Lund som till slut hjälpte mig.

Stå på dig och ta alltid namn på de personer du pratar med i telefon! Du har all rätt till vård och all rätt att vara orolig, en otrevlig BM ska inte dumförklara dig för nåt.. för då är det fel människa på fel plats!

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-18 16:29:44 följande:
    Hur i hel...te ska jag kunna stå ut i 3 veckor till, till nästa VUL, sitter ju nu eller går runt och skakar av ORO och har så ont i magen av oro, känns som jag dör!
    Fan är så jävla rädd att vi ska mista vårat lilla underverk, blödde ju i början av veckan och nu vet jag inte alls hur det står till!
    Panik!!!
    Om det här skiter sig så dör jag också, pallar inte ett MA igen, det kommer döda mig. 
    Livrädd, livrädd och sån jävla ångest.
    Är så orolig så jag inte kan äta.          
    Jag vill bara säga att du inte är ensam, för tre dagar sen försvann alla mina symptom. Kissar inte ens på natten längre.. 
    Så min fråga är väl om du har dina symptom kvar?
    Lätt för mig att säga, va inte rädd, ha inte ångest.. Försök kontakta någon vårdcentral som har gyn vård! Eller besök nåt privat för att åtminstone lätta på oron...

Jag vet hur det känns.. *styrkekramar* 
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-18 19:31:14 följande:

Ska försöka ringa men det verkar ju inte vara det lättaste heller =( 
    Nja, symtom och symtom inte mycket av det tyvärr.
    oroar verkligen ihjäl mig, hoppas allt är bra med dig.
    Vilken vecka är du i? 
    Kramiz...       

Nä tyvärr är det inte det.. tyvärr så är det så att man måste överdriva inom vården idag för att man ska bli tagen på allvar...
    Inga ömma bröst, trötthet?
    Jag är tyvärr helt deprimerad, ett MA skulle bli pricken över i:et på något sätt... men som sagt, än så länge väntar vi inte MA / missfall.. vi väntar ett litet mirakel, inget annat förrän vi vet något mer..
    Jag va hos BM i måndags och fick göra UL, såg ett tickande hjärta (trots att jag blödde 1 ½ månad tidigare OCH två veckor innan) .. är nu i v 10 (9+3) vilken vecka är du i?? 
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-18 19:50:19 följande:

Usch då vad jobbigt att ha blött så länge.  =(
    Neä ingen trötthet eller ömhet i brösten därav är jag livrädd, vi har försökt i 3 år utan ett endaste pluss och innan dess fick jag ett MA för 6 år sedan.
    Om det här inte tar sig nu så är vi dömda att aldrig någonsin bli föräldrar.

Är i vecka 9+2 om allt nu stämmer.      
    Har ni fått prata om IVF? Har nämligen en väninna som haft svårigheter att få sitt barn, men med hjälp av IVF fick hon sin son.. och ganska snart efter så fick hon en till... man sätter på sätt igång hormonerna!

Men som sagt, du väntar inte ett MA , du väntar ett mirakel.. försök inte tänka på det!
    Om du nu ringer borde du ju få en tid ganska snart om de vet din historik! Du ska inte behöva känna den oron!

Med de symptom som du nu inte har, så sitter vi i samma båt.

Ni som läser, har ni hört talas om att man kan över natten bli av med sina symptom? 

Zobeideh : Nej, du har rätt, jag hade symptom i 3 veckor faktiskt! 
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-08-18 20:05:50 följande:
    Ingen aning om man kan bli av med symtomen över natten men man ska inte lita på dem så mycket. På ett sätt ska man väl vara glad för att dem försvinner samtidigt som de känns tryggt att ha dem.

Men som sagt dem kan luras oxxå. Jag hade symtom med både med MA och Mitt utomhavandeskap. Så dem kan luras rätt kraftigt
    Nä det är verkligen sant det du säger.. man ska vara glad att de försvinner.. men man blir verkligen orolig för att man haft lite mer energi än vanligt. Har normalt gått och lagt mig kl 21-22 för att kunna vara uppe till kl 1 utan problem.

• MagdalenaZ
    Emaria skrev 2013-08-19 10:01:53 följande:
    Tyvärr tror jag att det blev missfall för min del. Fick rejäl blödning med en massa levrat blod och blöder fortfarande lite. Sitter och väntar på att få ta blodprov... Rekommenderar inte MF på en långfärdsbuss...

Ta inte ut sorgen i förskott!
    Jag har också blött (två gången denna graviditet).. men de visade sig vara helt okej..
    Kan vara vanligt med blödningar!
    Kolla upp det, be dom göra ett UL!
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-08-19 10:46:07 följande:
    Helt sjukt att redan kolla barnvagn men man vill ju ha ett liter hum om vad de kommer kosta!

Tur att min man är biltokig :) vi har 4 bilar till oss två :) min man kör Saab 9-3 som är kombi sen har han en Volvo V70 som vi mer använder som extra bil och slit och släng bil, själv kör jag en BMW 318i och köpte mig en Chrysler (le baron) cab men dem är ju bara sommar bil! Kommer mest köra Saab sen när pyret kommer då jag inte har kombi då får min man köra V70 eller BMW :)

Haha samma här!
    Fast ni har lite bättre varianter än oss (älskar BMW, medan mannen inte tål dem).. Vi har kört runt i en VW Polo (extremt billig i drift) , men nu har min kära sambo köpt VW Passat combi.. :)
  • MagdalenaZ

Jag vill bara säga till oss alla oroliga själar, STÅ på er.. BM har en tendens att avfärda och vissa kan till och med snäsa åt en.. Sen finns det givetvis de BM som är de trevligaste personer man  kan stöta på...

Jag vet att det är svårt att "lugna ner sig" bara för att någon säger; "Du behöver inte vara orolig"

Jag måste faktiskt erkänna att jag känner ett större lugn av att bara veta att jag inte är ensam med denna oro, symptom och blödningar.
    Så tack till er alla som stöttar och tack till er alla som delar med sig!
    Då jag endast har en sambo och en pappa att prata så här intima saker med, så kan ni förstå vilken förståelse man fått och hur NICE det är att bara få skriva av sig här Glad

STYRKEKRAMAR TILL ER ALLA! Hjärta

• MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-08-19 13:33:37 följande:
    Jag älskar min bil, skulle aldrig sälja den! Bästa köp någonsin, skön och köra, jävligt bra väghållning och man sitter as bra i den! Jag åker ca 17 mil varje dag t/r till jobbet så jag vet vad jag pratar om :) har även ägt en Mazda 323 och en s40 och inget slår BMW :) har dock bra utrymme i bagage luckan oxå, man får in en rullstol plus lite shopping, notera då att jag ej har kombi utan en sedan :) hihi min BMW kostar inte så mycket den drar 0,5-0,6 sen 420kr hel försäkring skatt 2100kr

Jag håller med dig.. har haft en 318 så jag vet precis vad du pratar om! ;) min favoritbil !
    Men tyvärr så är det sambon som är mekaniker, så han väljer vad han ska reparera!
  • MagdalenaZ
    Jessies1989 skrev 2013-08-19 17:17:44 följande:
    Kan ju sprida lite glädjande historier här inne... En liten solskenhistoria Gravid{#emotions_dlg.flower}Skrattande

Ringde min bm idag eftersom jag haft små blödningar. Har även haft lite ont. Jag frågade om hon kunde fixa ett tidigt ultraljud men då sa hon att det skulle dröja och hon rekommenderade mig att åka till gynakuten.
    Sagt & gjort, åkte jag dit. Chockad och tom. Sist jag var där fick jag ju liksom missfall så det kändes Hemskt att behöva vara där igen...

MEN läkaren hittade en liten mini-bebis som rörde sig. Glömde helt bort att fråga om hon hittade hjärtljud? Men hon sa att den rörde sig så då kanske det är självklart att hjärtat också måste slå? (Kanske världens dumaste fråga men jag vet inte...)

SÅ, det kan ju faktiskt gå bra efter lite blod :)

Försök att ta det lugnt & ta inte ut något i förskott! Händer det värsta så får man ta det Då. Njut och lev här & Nu.

Stor styrkekram till er ALLA {#emotions_dlg.flower} 
    Tack tack! Ibland är det så roligt att höra sådana historier :D
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014