Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Idiiis91 skrev 2013-08-25 20:19:39 följande:

Vi är nästan lika långt gångna :) jag är i 10+2 idag :)
    Jag ar bara känt av svanken och dragningar i ljunskar men inte så som du beskriver de :/
    är BF 21 mars?
    Jo det är väl ganska vanligt med att man har lite ont i svanken och ljumskar, men nu har jag verkligen smärta i hela ryggen. Tar inte heller smärtstillande/alvedon/ipren heller.. Har tid hos BM den 2 september, så jag får se där!
  • MagdalenaZ
    Caroliiine skrev 2013-08-26 22:44:32 följande:
    Hej

Skall också få mitt första barn i Mars =) Kul att så många andra med ska det. Tänkte fråga om de är någon som har eller vill skapa en anonym grupp på Facebook? 

Välkommen hit!

Jag är faktiskt inte så insatt i facebook, skapade mitt konto nyligen. :)

Zobeideh: Lovley90 har helt rätt. Enklare träning är väldigt bra för förlossning och återhämtning. Simning är väldigt bra, något jag själv kommer börja med i höst! :)

Hade känningar av uvi igår natt. Jag pinade mig igenom för jag hade bara ipren hemma, vilket inte vi ska äta. Otroligt trött idag, men är det något man måste uppsöka vård för?
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-28 00:43:18 följande:
    Nu är jag skit OROLIG.

Jag har inte haft molvärk på flera dagar, är så rädd att nått är fel, tårarna rinner....

Fan helv...te om det här inte fungerar då dör jag.

Ska snart på inskrivning men är verkligen jätte skakig inför det!

Hoppas, hoppas att bebis fortfarande lever.

Nu har jag ömma bröst igen, vilket jag inte hade för några dagar sen, konstigt det här...          

Va inte orolig! Det gick bra sist .. :)

Jag hade inte symptom alls på flera veckor och var ganska nöjd med det då jag fick se på UL att det fanns en liten sparv där! (Min arbetskollega har gulligt nog döpt den till sparven) men nu på tåget till jobbet vill jag givetvis kräkas.. rädsla över att lägga en pannkaka mitt i tåget gör det inte lätt!

Får man fråga hur magen på er ser ut? Jag börjar känna mig mer och mer lönnfet på morgonen. På kvällen kan den stelna till och se ut som en början av gravmage.

Kram på er!
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-28 10:33:53 följande:
    Nu har jag lagt in mina magbilder i bildtråden om någon är intresserad av dem

Ja det var verkligen roligt att se! :) Jag har inte riktigt vågat mig på bilder ännu. Ska börja på torsdag. En vecka kvar till den magiska gränsen :)

Vägde mig precis på jobbet och har gått upp 1, 5 kg . Inte mkt med tanke på att nästan inga kläder passar, förutom over-size! ;)
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-28 10:33:53 följande:
    Nu har jag lagt in mina magbilder i bildtråden om någon är intresserad av dem

Ja det var verkligen roligt att se! :) Jag har inte riktigt vågat mig på bilder ännu. Ska börja på torsdag. En vecka kvar till den magiska gränsen :)

Vägde mig precis på jobbet och har gått upp 1, 5 kg . Inte mkt med tanke på att nästan inga kläder passar, förutom over-size! ;)
  • MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2013-08-28 13:29:59 följande:
    Jag är hudterapeut och har bra tips mot bristningar. Det är helt rätt att det främst är vårt arv men bara genom att smörja så hjälper man huden en hel del på traven. Tänk på den som en torr disktrasa, är den fuktig så finns det lite mer spänst i den än en torr som lätt brister. En olja med små molekyler som kan tränga in och fukta på djupet är bra, typ Bio-oil (super olja mot lite allt möjligt

Tack så mycket för tipset!

Blöder nu för fjärde gången så jag är på vårdcentralen och kolla vad det är som händer.. om allt nu går bra blir det bikarbonat-testet och bio-olja som ska inhandlas :)
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-28 17:23:26 följande:
    Hoppas allt gick bra & att bebben mådde bra!?
    Har faktiskt inte fått titta på sparven faktiskt. Fanns inga BM på vårdcentralen..
    Jag har tydligen UVI och proven ska skickas på odling, hade ju så ont så jag knappt kunde stå, men hon klämde och kände och frågade om det kan vara förstoppning (för att prata om nåt äckligt, hoppas ni står ut)? .. är det någon annan som har dessa besvär? Jag äter ju plommon, katrin-plommon och kiwi varje dag då jag måste äta järntabletter pga dåliga blodvärden.

Sen sa hon givetvis att jag skulle uppsöka KK, men efter tidigare erfarenhet så vägrar jag och inväntar till måndag då jag träffar BM.. så jag håller fortfarande hoppet uppe, jag menar fjärde gången, exakt samma typ av blödning och samma smärta.. 

En tanke, läste en annan tråd för ett tag sen, vissa sa att vid samlag så kan man få missfall (något man inte säger för att skylla på kvinnan) och andra sa att det absolut inte påverkar.. jag kan känna att det påverkat mig... 
  • MagdalenaZ
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-28 17:41:54 följande:
    på en annan punkt. Sitter mitt i lönesamtal (med en chef som inte vet om att jag är gravid :)

Funderar på vad som är bäst för mig. En högre baslön med en mindre bonus (jag är bra på vad jag gör, jag tar mina bonusar :) eller en lägre baslön och en ganska mycket högre bonus. total lönesumma för uppnådda mål så att säga är samma på båda. men på den lägre lönen finns möjlighet att tjäna 20% till (en bonus som inte finns i den höga baslönen)

nu belv det kanske rörigt, men då min sambo jobbar i damnark och jag kommer att få nästan alla dagar i sverige är det ganska viktigt att vi ser till att maxa föräldrapenningen  för mig :) 
    Beror lite på hur länge inpå BF du tänkt att jobba. Har du tänkt jobba in i det sista så kan jag rekommendera dig att ta högre bonus. Försäkringskassan tittar ca 3 månader tillbaka (om du har oregelbundna löner).. 
    Det är de personer som är sugna på att maxa sin föräldrapenning brukar jobba övertid och se till att de har bra löner några månader innan.  

Sen kommer du få alla 480 dagar(även hans 60 dagar), men du måste begära det och när ni fyller i ansökan, skriver ni att han är socialt försäkrad i DK, han kan ju alltid ta ut föräldrapenning från DK om det är att du börjar arbeta osv.. 
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-29 09:17:38 följande:
    Jag ska till barnmorskan snart på inskrivning. Ska fråga om sex, orgasm & missfall

Ja kolla med henne och skriv här sen :)

Jag blöder nämligen ganska kraftigt idag.. det efter samlag och orgasm i måndags..

Har träff med BM på måndag så förhoppningsvis så kan vi lyssna efter hjärtat.
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-29 11:46:06 följande:
    Sex är INTE FARLIGT under graviditeten. Iallfall inte min graviditet. Man kan blöda & det beror på torra & sköra slemhinnor & kanske även lågt sittande moderkaka. Ingen fara sa hon!Fick en massa papper hem & tid för ultraljud blir den 8 oktober .

Barnmorskan sa att man inte KAN höra hjärtljud fören vecka 17-18. Låter mystiskt. Läst många som kunnat höra med doppler vecka 12-13. Och några här inne har hört innan dess.

Nej det ska inte skada, konstigt bara att jag blöder MYCKET och fått ont efter jag haft sex! :(

Det känns som man får olika information överallt, igår när jag va på vårdcentralen så frågade jag efter BM och UL då säger läkaren att man inte ser nåt på UL utan man måste göra VUL. Jag förklarade att jag gjorde ett UL v8 och såg ett barn.. "Jahaaaaa det visste jag inte". Det är så det har blivit i vården idag, man får stå på sig lite och nästan överbevisa att man vet.

Min familj vet, vi är ändå så få, de arb.kollegor man jobbar närmast med och två nära vänner. Vågar inte säga till några fler då man blöder var och varannan vecka.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014