Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Längtanefterlilladig. Jo min sambo är verkligen där för mig, men samtidigt har ju han sina problem från sin sida. Vi pratar hela tiden men det är svårt för honom att förstå min oro... Barnmorskan är helt otrolig, så snäll att jag va tvungen att köpa en blomma idag!

Kräks du fortfarande?? Har det avtagit nångång under graviditeten eller har det varit samma hela tiden? Var grav har sin charm ;)

Emelie e Lite därför jag skrev, dels för att skriva av mig dels för att jag såg att du var orolig så du slipper känna dig ensam :) men det är ändå bra att kolla upp hos BM.. du får gärna skriva här hur det går imorgon!

Hallonpaj88. EXTREM huvudvärk vissa dagar. Min syster upplevde visst sammma sak.

Jag har inte handlat något ännu.. hittar jag något fint ska jag köpa!

• MagdalenaZ
    anna14 skrev 2013-09-18 23:14:11 följande:
    Jag kommer hoppa av tråden nu eftersom det visat sig att vårat foster inte är friskt & vi kommer avbryta. känns så konstigt att jag haft så lite problem & ändå finns ett så stort fel där
    inne i magen... Jag önskar er verkligen all lycka & håller tummarna för många bebisar i mars!

Usch vad tråkigt! Ta hand om dig och sambon så ska du se att ni är på banan snart igen! KRAMAR {#emotions_dlg.flower}
  • MagdalenaZ

Jag har samma problem som janette! Vaknar kl 5 för att kissa och sen kan jag inte somna om.. usch..
    Börjar bli riktigt trött!

Ska till läkaren kl 10 idag.. så får man kanske reda på varför man blöder!

går in i v 15 imorgon, känns helt overkligt! :) RUL 24/10 vilket känns väldigt länge kvar!        

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-19 10:25:21 följande:
    Va idag hos BM och hon va tveksam om man kunde höra bebisen hjärta och ja det kunde man =)
    Underbart att höra lilla hjärtat picka. 
    Men va inte alls lika upprymd som ni andra verkar vara, tycker det är OK och skönt att allt är bra. 
    Många andra problem som tynger och gnager, därav kan jag inte riktigt njuta av graviditeten. 
    Skulle få möjligheten att få komma till en psykolog. 
    Alla har inte "som en dans på rosor". 
    Vissa mår bra och njuter av att dem väntar en bebis, andra känner ångest och känner sig skrämda av det.

Har du någon form av depression i från början? Känner du att graviditeten påverkar?

Kramar

• MagdalenaZ
    Emelie e skrev 2013-09-19 15:32:44 följande:
    Hej

Jag var hos läkaren idag och allt såg bra ut!!! :) Är så lättad och glad :) Fick se den lilla igen, han/hon är väldigt livlig och hoppar runt i magen. Häftig känsla :) nu ska jag njuta av graviditeten :)

Ja du ser! Då var det inget farligt.. jag tror vi ska börja njuta. Jag ska faktiskt börja titta efter lite fina neutrala kläder . Speciellt om man hittar något på rea. :)
  • MagdalenaZ
    Emelie e skrev 2013-09-19 19:46:39 följande:
    Vilken vecka är du i? Bf?

14+0 idag :D bf 20 mars!

Själv då?
  • MagdalenaZ

Är det bara jag eller krånglar era magar också? Jag har bara kunnat uträtta nr 1 och har fruktansvärt ont i magen :( har inte druckit kaffe på flera månader, men försöker nu med det.. förlåt för det äckliga inlägger, men ni är bättre än appar och google!

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-21 12:38:14 följande:
    Hör varierar det faktiskt. Ibland har jag stora problem och får sitta hur länge som helst på toa för att de ska gå. :(

Har nyligen fått sug på lakrits (sug karameller) och märkt att min mage har satt igång. Det måste vara av det. Så testa och se :)

Jo men tyvärr har jag lite problem med högt blodtryck och laktris gör det värre tyvärr. Annars är jag laktris älskare :) kaffe funkade ganska bra! :) inte för att det är bättre för blodtrycket men men...
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-21 13:01:54 följande:
    Prova blåbärs soppa, kiwi och typ fiber flingor! Brukar fungera bra här hemma!

Katrinplommon är oxå bra
    äter blåbärs yoghurt varje dag.. får springa ner och köpa kiwi istället.. :)
  • MagdalenaZ

Jag har två tips som tydligen är grymt rekommenderade och som jag själv köpt och smörjer in mig med.
    Coconut-stick från Body shop, typ som en deo-stick men man smörjer det på kroppen.
    Sen köpte jag för några dagar sen Clarins-kroppsolja som tydligen ska funka oerhört bra, jag gillar den huden blir verkligen mjuk. Den är dock lite dyr (495 men det kanske är värt...
    Vad smörjer ni er med??

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014