Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Oj då var jag inte ensam. . :)

Förlåt Zobeideh! Jag har ett svagt minne av att jag läst det innan.. för mig har det börjat nu!

Jag vet inte om det pga grav eller förkylningen. Men får spraya med nässpray? På apoteket var de väldigt restriktiva och bad mig prata med bm först.

Jag har för mig att det finns nässpray av koksaltlösning.

• MagdalenaZ

Renässans funkar inte jättebra bra för mig om jag får säga det..

Imorgon är det besök hos BM och UL :) jag är väldigt nervös.. men jag håller er uppdaterade. Jag och mina blödningar borde få svar imorgon!

Apropå sömnbrist är det något jag lidit av oerhört .. starka drömmar, obehagliga mardrömmar som jag vaknar till av. Men jag har läst mig till att det är ganska vanligt.

Har inte haft ont i svanken när jag sover men fruktansvärt ont i hela ryggen när jag går och står för länge..

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-01 21:30:33 följande:
    Detta e någon renässans plus som ska vara starkare. Har du testat den? Tog precis och än har den funkat men e lite orolig för natten så kommer ha min vanliga bredvid ifall att :)

Lycka till imorgon :)

Vakna på nätterna har jag oxxå börjat göra. Mest för man behöver gå på toa. Ibland vet jag inte varför jag vaknar. 3 ggr inatt vakna jag :-/ riktigt irriterande när man ska upp 4 på morgonen för att jobba

Ja den röda?

Hur har det gått för dig i natt?

Jag har sovit sådär.. vaknade tidigt pga jobb :( och nu måste jag vänta hela dagen inför tiden hos bm och ul!
  • MagdalenaZ
    Awanata skrev 2013-09-02 10:54:39 följande:
    Åh jag tycker synd om er som börjar få ont i svanken och är täppta i nästan. Det måste göra det jättejobbigt att sova :-/ Jag klagar över att jag vaknar på nätterna för att kissa men jag ska inte klaga alls!

Nu har vi berättat för hela världen att jag är gravid. Det känns skönt att slippa dölja det längre. Vissa förstår inte att vi berättade det så tidigt men.. såå tidigt är det väl ändå inte? Är ändå i v 14. Jaja

Hur går det för alla? Hur mår ni? Har ni börjat njuta av graviditeten?

Jag berättade till min syster när jag kolladr första stickan ( hon blev väldigt ledsen när jag gick igenom MA i juni) sen dricker vi alltid vin när vi ses, då vi bor i två olika städer, så det är svårt att dölja det för henne. Pappa fick reda på det i samma veva.

Två av kollegorna berättade jag för då v 6 mest för att det är mer ansträngande att dölja något så stort för de personer man är med mestadels av sin vakna tid.

Min närmaste väninna fick reda på de runt v.8.

Min chef v10 så hon ändå kan planera verksamheten, jag kan lugnt säga till om jag behöver gå iväg till bm osv.

De jag umgås med mest och pratar med mest vet, men nu kommer jag nog vänta så länge det inte syns på mig :)

Min sambo har inte sagt till någon just för det tog så hårt på honom med MA.

Jag mår väldigt bra idag, ska in till bm om 9 min, därav detta inlägg om ingenting egentligen, är fruktansvärt nervös.. kanske den sista blödningen var ett tecken på att något inte stämmer :(

Och som sagt, njut så länge du inte har illamåenden osv..
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-02 16:52:27 följande:
    Hur gick det?

Allt såg jättebra ut!! :D

Vilken lycka !!

Apropå blödningarna kan det vara för att livmodertappen inte är mogen, vid samlag är det lättare att man blöder .. överansträngning osv.. lite som vi faktiskt diskuterat här..

Stackars sambon som får hålla sig ett tag till då ! :)

11+4
  • MagdalenaZ

Tack alla! Det kändes verkligen som en sten som lyftes från hjärtat.. 

Heene: Grattis till graviditeten! :) och välkommen hit!

biodynamisk: Oj! Det där lät inte roligt, vet hur det känns.. skriv gärna vad de säger!

En sak som jag tänkte på var efter min tredje blödning, då var jag i v.10+0 . Efter den undersökningen så sa han: Ja, det brukar sällan gå snett med en graviditet när man kunnat se fostret runt v.10.. 
    Stämmer detta? För vad jag kan läsa mig till så är det just efter v. 12 som man passerar den kritiska tiden..

Jag berättade för BM att jag köpt en doppler och att jag inte ens lyckades hitta mitt egna hjärta.. 
    när hon lyssnade med deras doppler (som hon påpekade var lite dyrare) så hittade hon fostrets hjärtslag och min puls.. vet inte om det var för att hon jobbar med det eller om jag har köpt en maskin till 1/35 pris :)

• MagdalenaZ

Lycka till anaconda! :)

Jag känner ingenting om jag ska vara ärlig. Jag känner mig fortfarande bara lönnfet.. :)

• MagdalenaZ
    biodynamisk skrev 2013-09-03 10:57:16 följande:
    Satt tillslut 10 TIMMAR på gynakuten igår! Men det var det värt, fick se en liten räka med tickande hjärta och som hade hicka Äntligen kan man slappna av lite, allt såg normalt ut!

Ni som har problem med att borsta tänderna: ngt som hjälp mig mycket är att byta tandkräm till sensodyn som inte skummar så mycket och använda en liten barntandborste. Ser lite roligt ut men jag tycker det hjälper

Oj va roligt!! Mindre kul med 10 timmar på akuten men det kanske var värt resultatet! :)

Det va kanske därför jag inte kände igen mig i tandborstningsproblematiken. Jag använder sensodyn sedan länge :)
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:
    En liten fråga till alla. Bara för att haha

Hur många har symtom kvar?

Var bor ni alla?

Hur gamla är ni?

Första barnet?

Vilka har det börjat synas på?

Lite roligt att få reda på

Hunger och trötthet (till och från)

Skåne - Lund

27 år

Första barnet

Nja vet inte om det syns eller om jag bara ser tjock ut som sagt.. :)

Tydligen är mitt knakande i höfterna foglossning .. jisses
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014