Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Lovely90 skrev 2013-09-11 15:09:33 följande:
    Åh, den såg riktigt bra ut också. Passar mina önskemål. Haha. Får läsa på lite mer om den och kolla om den finns lite närmre Göteborgsområdet, känns lite overkill att åka till Lund för att köpa barnvagn. Haha.

Ja kolla om det kanske går att skickas hem till dig! :)
  • MagdalenaZ

Ziiah, jisses vilka dagar du haft.. Hur mår du idag då?? Hoppas det blir bättre..

Förstår lite ditt förtroende mot vården. Ibland måste man kommit på vilken sjukdom, vilket läkemedel du ska få och sen gå till läkaren..

Zobeideh: vilken tur du har med drömmar, jag drömmer konstant att min sambo ska lämna mig / vara otrogen och det är ingen som vill ha mig, så jag blir lämnad som ensamstående.. min sambo har dock inte gett mig nånting att vara orolig över. Han har till och med börjat klappa på magen och pratar mycket om barnets framtid och att vi ska hålla ihop osv. Men jag tror rädslan att bli lämnad ensam är den värsta för mig.

Majsa88 sex är riktigt obehagligt, drt blir inte bättre av att jag har känslig livmodertapp och blöder en vecka efter. Min sambo är inte heller särskilt sugen för den delen heller så vi håller oss lite..

Jag känner inget om nån moderkaka..

• MagdalenaZ
    Jessies1989 skrev 2013-09-12 10:41:03 följande:
    Har EXAKT sådana mardrömmar.

Vaknar upp & är verkligen illa till mods. Även om jag har världens bästa sambo som nästan (men bara nästan) vill detta mer än jag ;)

Han köpte en vagn igår & satt uppe halva natten & läste HELA instruktionsboken. Snacka om att mitt hjärta smälte...

HAHAHA!! Gud va mysigt!!! Ja män är ju verkligen roliga med sina barn som "gräddas i ugnen" :)
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-12 09:20:22 följande:
    MagdalenaZ: tror nog de e den mest positiva drömmen jag haft. Dem andra har typ handlat om att något händer. Tex jag får smäll på magen eller något sånt som typ är farligt så blev lite lycklig nu över denna härliga dröm

Ush ja de e nog oxå det värsta för mig. Att bli lämnad helt själv. Hade nog gått under då :-/ hoppas verkligen aldrig att de kommer hända.

Mina föräldrar e skilda sen jag va liten, typ 5 år och jag hoppas inte mitt barn får de likadant. Kommer ihåg att jag hatade att pendla fram och tillbaka mellan föräldrarna :S

Jag fattade aldrig vad skild var och att man kunde skilja sig förrän jag fyllde 13-14. Alla i min och mina föräldrars krets var gifta ..

Dock har min sambo haft en tuff uppväxt med just skilsmässa, bråk och skitsnack så han vill gärna att vi har samma värderingar och att vi håller ihop..
  • MagdalenaZ
    Nyfniken83 skrev 2013-09-12 12:15:58 följande:
    Vi har mycket sex.. Det har vi alltid haft men nu upplever jag att jag oftare helt utan anledning blir tänd och typ måste få.. Haha! Mannen e glad. Igår efter morgonmys sa han att han älskar trimester 2 haha. Däremot kan jag känna obehag efter. Typ skavsår trots att jag inte varit torr. Skumt!

Ja det verkar vara lyx. Jag har det lite som majsa88. Älskade sex förut men med graviditeten så är jag totalt avtänd.. :(
  • MagdalenaZ
    Galaxy79a skrev 2013-09-12 14:16:53 följande:
    Får jag hoppa in i denna tråd ? Trodde jag skulle tillhöra april tråden men efter 2 VUL ioch nu idag UL pga kub testen så visar det att min BF är 21 mars. Är i v.12+1 idag. Lägger in en bild på mini om det går, tagen idag till kub. fick talen 1:20 000 och enligt BM var det jättebra tal.

Märkligt att du är i v 12+1 och bf 21 mars .

Jag är i 12+6 och bf 20 mars?

Grattis och välkommen iaf :)
  • MagdalenaZ
    Galaxy79a skrev 2013-09-12 17:38:54 följande:
    Enligt ul ska jag vara 12+1 idag och BM som gjorde kub sa BF 21 mars. Men hon kan ju såklart ha sagt fel datum? Ska på ul imorgon igen och kanske de säger nåt annat BF datum då? Har en muskelknuta som sitter på livmodern. De vill kika lite närmare på den.

Ja hon kanske sa fel datum bara. Fråga nästa gång. Jag var nästan beredd på att ringa min bm för att fråga..
  • MagdalenaZ

Jag håller med er med att det ska vara robusta hjul , men inte fast, utan de som kan röra sig.

Är det någon mer än jag som har fruktansvärt ont där nere? Som att något trycker på inifrån - ut och ner.. jag börjar undra om det är foglossning. Men att det gör så här ont redan nu?? Det blir ju värre ju längre veckan går, igår kunde jag knappt stå upp. Idag har det redan börjat och jag kan knappt sitta på tåget?

• MagdalenaZ

Nä hörrni, jag kommer avvakta lite med barnvagn. Tänkte kanske november/december. Ni som bor i sthlm området kan avvakta till baby-mässan och se om ni kan hitta något billigare där?

• MagdalenaZ
    Anki84 skrev 2013-09-13 12:04:05 följande:
    Underbara barn mässan i älvsjö är den 3-6 oktober i sthlm sen är det en till mässa som heter barn & baby på kista mässan den 9-11 oktober ????

Ja. Då fick vi lite koll på det ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014