Första barnet - BF Mars 2014
Strax därefter hade bebis lagt sig på rygg.
Lite skoj att se de små liven röra dig i magen.
Helt underbart att ha fått sett mitt lilla hjärta.
Oj va roligt ! Det är verkligen en sån lättnad att få se livet röra sig :)
Folsyra och järntabletter äter jag för att BM sa att jag skulle äta det. Hade dåliga värden tyvärr. Jag tar Aco´s Gravid tabletter, innehåller lite mer än bara folsyra.
Jag äter även Omega 3 för gravida för jag är fruktansvärt dålig med fisk, så jag kompletterar med de typ var 3dje dag.
Det handlar väl mest om hur man äter, får man i sig allt genom maten (vilket givetvis är det bästa) ..
Jag bor i en tini-tiny tvåa, men vi har valt att vänta med större då vi har planer på att flytta till Sthlm ;), vill gärna spara ihop till hus /radhus..
Det känns som att jag missat något, hur kommer det sig att alla gör KUB och UL?
Jag har enbart fått göra UL för att jag hade problem med blödningar.. men KUB? Det ingår väl inte i den vanliga vården?
Hjälp!
Nu när ni pratar om vikt så gick jag och vägde mig, har gått upp 4,5 kg!! BM sa att runt 12 kg är bra.. men det brukar vara runt 20 kg.. Hoppas bara man kan gå ner sen! Nu börjar det synas lite faktiskt... :)
Apropå oro osv, jag är egentligen inte orolig i själen, försöker verkligen inte tänka på det, men den besvikelsen att se ett litet foster utan hjärtslag är enorm. Man börjar ju planera med både köp av hus, byte av jobb, vilken barnvagn, kläder, andra typer av resor, med sitt egna jobb, sparande av semester osv,, man ställer sig in på en stor och lycklig livsomvändning och inom loppet av några sekunder så säger en främmande människa "Det blir inget av dina drömmar". För mig handlar det inte om just själva barnet utan mycket av allt det andra. Sen känner jag verkligen med dem som faktiskt försökt länge, givetvis blir man lite mer orolig än vad man var första gången.
Sen förstår man ju att OM det händer något med fostret så är det säkerligen för dennes bästa, kroppen brukar sköta det där allra bäst.
Hoppas inte det blev ett depp-inlägg, för vi måste göra det bästa av den här tiden!
Snart är det måndag och då är det nya tag och jobb på nytt!