Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Det här med namn är ett kapitel för sig.. Jag har alltid velat ha Alicia (det passar i alla länder där det behövs) , men min sambo måste haft nån tjej med det namnet (han vägrar berätta varför han inte gillar namnet)

Vi har sagt, blir det en flicka får jag bestämma, blir det en pojke får han bestämma..

Efternamn blir svårt, jag hoppas vi hinner gifta oss så vi slipper den diskusionen :D 

• MagdalenaZ

Jag fick smita in på UL v 9 (8+3) då var bebisen 19.3 mm om jag minns rätt!
    Det fanns både ben och armar, rätt häftigt faktiskt!

• MagdalenaZ

Neeeeej!! Har en blödning IGEN.. den 3dje denna graviditet! nu har oron kommit igång igen :S

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-08-20 20:01:37 följande:

Jag va på en undersökning igen men jädrans vad nojig jag va, va helt okoncentrerad och kändes som jag hade O fokus!
    Läkaren kunde se en liten parvel och någonting som va på väg att bli en liten arm. 
    Tyvärr blev jag bakåtflyttad till 9+2 ist. för 9+4 och nu är jag OROLIG för det, men kanske den lilla skrutten inte sträckte på sig helt. 
    Jag såg inget men min kille såg att den lille rörde på sig lite. 
    Ligger fortfarande upp och ner, och så verkar den trivas. =) 
    Kanske börjar den rulla runt snart, läkaren försökte peta lite med staven men den rörde inte på sig då.
    Den här gången fick jag ingen bild men ett fint minne iaf. =)

VA ROLIGT !! {#emotions_dlg.flower}
    Nu är det bara att blicka framåt.. 
  • MagdalenaZ

Ziiah: Min sambo har lite svårt att förstå vad som händer med en kvinnas kropp när hon är gravid. Han tycker att det är tråkigt att jag konstant varit trött och han har tråkigt utan mig på kvällarna (har som sagt gått och lagt mig vid 21).. Han tycker lite att jag "skyller" på att jag är gravid och vi hade faktiskt världens bråk förra veckan.
    Jag var så trött att jag höll på att tuppa av, grät nästan.. Han säger då till mig : DU är inte unik..
    INTE bra att säga till mig ..
    Det slutade iaf med att han bad om ursäkt, men jag sa till honom att även om så GUD själv har varit gravid så skiter jag i det, det är JAG som är det nu och det är JAG som mår som jag mår..
    Jag har laddat ner appen till honom så han kan få läsa själv (jag vet att han tar reda på saker i smyg, han har lite för mkt stolthet att fråga mig), så vi ser väl vad som händer när magen börjar växa och när han kan se det lilla livet själv... Skrattande

• MagdalenaZ

Enis: Ja, när man är så där trött och illmående och dålig så tycker jag det är lite charmigt när man hör: "Finns det något jag kan göra?" Man har ju lust att säga, Ja du kan gärna ta över det här om du känner för det Flört

Min sambo är tyvärr lite för mkt av en karla-karl. Det ska gärna bevisas att han är "manlig".. but I know the truth Flört

• MagdalenaZ

Enis: Ja Välkommen hit! Ju fler desto roligare :)

Längtanefterdig: Klart jag ger honom lite tid. Han är ju världens goaste annars, jag tror bara det är lite chockerande för honom det här med att bli pappa. När jag kom hem med bilden från UL, så satt han uppe hela natten och letade jobb och funderingar kring skola. Han är egen företagare så han tycker att han borde ha stadig inkomst osv..

Som sagt, har fått tid till BM imorgon för att stilla min oro kring det här med symptom och blödningar, får se vad som händer efter det.

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-21 19:46:15 följande:
    Min läkare sa till mig att om man gör ett ultraljud i vecka 9 eller efter det & allt ser bra ut & hjärtat slår så är risken lika liten som efter vecka 12+0 att få missfall. Typ 1-3 %.
    Missfall sker oftast då hjärtat ska börja slå & organen utvecklas. Samt när moderkakan ska ta över från gulesäcken. Och det är väl i vecka 10-12 om jag fattat det rätt.
    Ja , då får jag se vad jag får för svar imorgon då! 
    Måste säga att jag är supernervös.. har bakat bullar för att hålla huvudet sysselsatt...

Jag uppdaterar imorgon!

• MagdalenaZ

Yeeeey efter besök idag hos gyn så fick jag se det lilla livet. 32,2 mm :) 10+0 idag! JIPPI!

Qwerty1234: Jag måste säga att jag hade samma tankar jag med. Fram tills det ringde en undersköterska idag med en tid för att någon lämnat återbud. Visserligen hade jag fått en tid hos en annan klinik (har väntat sådär 1 månad på att få en tid, ringde igen i veckan)..
    MEN bara att hon ringde upp, trots att det var 3 dagar sen jag ringde till henne. Helt fantastiskt, ska åka dit med lite blommor, för sådan service MÅSTE uppmärksammas i dagens vård. 

• MagdalenaZ

Jag har också konstiga sticknigar, spänningar över buken.. hoppas det är okej..
    Var ute på krogen i helgen så det blev en del att stå och dansa osv!

Inga preggokläder ännu, men förnyat min höstgarderob med lite "strörre" tröjor så inte alla på jobbet misstänker en direkt. Jag vill ändå gärna hålla det lite till mig själv en stund till. 10+3 idag. :)

Är det bara jag som har strålande smärta på ryggen, korsrygg och upp? Ibland kan jag ha så ont att jag vill kräkas... :( 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014