Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 10:40:52 följande:
    Känns inte som jag är gravid längre.

Tycker inte min mage blivit större.

Har inte lika många symtom.

Sen är det väl så att jag inte tror det fören jag fått bevis. Att bebisen har vuxit.

Jag är ju inte orolig så jag ligger och gråter hela dagarna. Men tankarna finns där.

Vissa dagar går jag all in och tänker mig framtiden. Och vissa dagar undrat jag om jag får ha sån tur att få barn.

Det är som du skrev. Att alla ens drömmar går i kras. Känner igen mig i det du skrev.

Jag frågar just för jag känner precis det du skriver. Magen sjunker ihop mer än vad den växer, brösten blev från två stenar till två degar, känslan har på nåt sätt försvunnit. Plus blödningar och konstig ihärdig smärta nu på morgonen.

Vi som nu är lite oroliga kanske ska släppa funderingar och tankar kring framtiden för tillfället. Bara leva lite för dagen, jag läste nämligen igår att bara oro och ångesten kan påverka graviditeten..

Det finns tråkigt nog inget som kan hjälpa utan man får bita ihop till v 18 och RUL och hoppas på det bästa.
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 13:30:44 följande:
    Låter som vi har samma symtom eller brist på dem rättare sagt. Innan gjorde mina bröst så ont att kramar var outhärdligt. Men nu gör de knappt ont. Magen har inte blivit rundare.

Jag är dock väldigt trött och hungrig.

Illamåendet är i stort sett borta. Tror faktiskt att det vi upplever är normalt och det är så man ska känna i våra veckor.

Jag har beslutat mig för att om ultraljudet är bra imorgon ska jag slappna av. Tänka POSITIVT och NJUTA.

Min hunger och trötthet är borta också. Var inte ens uppe i natt för att kissa. Lite det jag menar, det är verkligen dag och natt med symtom .. hoppas det ska va så här :)

Längtanefterlilladig du får uppdatera så vi vet :)
  • MagdalenaZ

Min BM ringde upp och jag fick komma direkt och lyssna efter hjärtljudet. Jag var fruktansvärt nervös och hon letade och letade och letade och till slut hörde hon pulsen på sparven!! Blev så glad att jag fällde en tår...

Mitt i min lycka så tänker jag att jag har världens bästa barnmorska, inom vilken vårdinstans blir man uppringd och får en tid inom 10 min?!

Vi pratade just om oro och symptom och missed abortion efter v 12.

Hon förstod min oro men påpekade att fostret sällan dör i magen eftrr v 12..

Hade ett väldigt lugnande samtal och hon hälsar att vi borde njuta av att symptomen är borta. Man börjar alltså känna igen sig själv igen ;)

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 18:18:41 följande:
    Grattis

Verkligen bra barnmorska. Min barnmorska är också bra & lyssnar på mig.

Ja det är ovanligt med MA efter vecka 12 det är det typ 2 %.

Så skönt för dig att få bekräftat att allt var bra med din lilla sparv.

Ja oerhört skönt. Men nu får jag väl vara lugn ett tag :)

Lycka till idag och uppdatera oss här sen!
  • MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2013-09-10 09:37:53 följande:
    Måste fråga er angående när ni säger att missfallsisken eller ma är liten frpn vecka 12. Menar ni då vecka 12 (11+0 o frammåt) eller menar ni vecka 13 (12+0) ?

Var på ultraljud igår i vecka 12 (11+1) o såg min lilla bebis. Han sa att allt såg jätte bra ut. Så finns det fortfarande stor chans för ma eller mf efter jag bara är i 11+2 o inte 12+0 ?

En läkare jag var hos v 10+0 gjorde vul sa att om man ser en levande graviditet efter v 10 så brukar det sällan leda till missfall, men att risken för det finns under hela graviditeten. Läkare brukar inte gärna lova för mkt..

Jag frågade bm igår ang just MA efter v 12 men hon sa att det var ganska ovanligt, men ville som sagt inte lova något vilket man förstår.

UL har faktiskt finare bild än VUL..
  • MagdalenaZ
    Nyfniken83 skrev 2013-09-10 12:08:23 följande:
    Nu har jag vart på snabbvisit hos bm på grund av min onda svank. Vart hemma måndag och idag på grund av smärtan. Fick en läkartid på måndag och bm pratade om att vara sjukskriven halvtid några veckor. Känns så tidigt. Gick in i v 15 idag. Vi får väl se på måndag. Nån annan som redan fått besvär av foglossning? De e väl straffet för att jag annars mått oförskämt bra.

Jo då, mina höfter har knakat otroligt högt! I helgen kände jag den obehagliga känslan i blygdbenet.. så det kan mkt väl ha börjat!

Jag är i 12+4 och tycker det är alldeles för tidigt.
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-10 12:57:03 följande:
    Äntligen!! 4 dagar utan huvudvärk/migrän hoppas hoppas den håller sig borta nu ett tag! Vinter jacka hoppas jag att jag kan ha min jag köpte förra året, den är ca 1 stl större än jag brukar ha!

Annars mår jag jätte bra ny när huvudvärken har verkar gett sig.

Har precis lagat en jätte mumma lasange och jag längtar redan till middagen ikv!

Varför tänker ni på vinter redan?? Hösten har inte ens börjat.. ;) jag har en jacka som är lite större redan sen innan, jag hoppas iaf att jag ryms i den till vintern...

Ja lasagne! Då fick man tips för ikväll ! tack!
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-10 12:57:03 följande:
    Äntligen!! 4 dagar utan huvudvärk/migrän hoppas hoppas den håller sig borta nu ett tag! Vinter jacka hoppas jag att jag kan ha min jag köpte förra året, den är ca 1 stl större än jag brukar ha!

Annars mår jag jätte bra ny när huvudvärken har verkar gett sig.

Har precis lagat en jätte mumma lasange och jag längtar redan till middagen ikv!

Varför tänker ni på vinter redan?? Hösten har inte ens börjat.. ;) jag har en jacka som är lite större redan sen innan, jag hoppas iaf att jag ryms i den till vintern...

Ja lasagne! Då fick man tips för ikväll ! tack!
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 16:49:48 följande:
    Ultraljudet klart!

Det var första gången jag gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt.

Upp på skärmen kom bebisen den STORA bebisen. Vuxit sig mer än dubbelt så stor sedan sist.

Den sparkade runt och hade händerna framför ansiktet och sög på tummen.

Allt såg toppen ut!Den liknande mycket mer en bebis nu än tidigare. Vi såg tydligt skelettet, benen, fötterna, armarna, händerna, näsan och munnen!

Vi firade med en god fika på stan och en titt på Emmaljungas fina barnvagn som vi snart tänker beställa

Bild på vår skatt finns i bildtråden.

Nu ska jag slappna av och tänka POSITIVT.

Om 4 veckor är det dags för RUL då får vi se den lille igen.

Åh va roligt!!

Så det blir Emmaljunga alltså? :)

Njut nu!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014