Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh skrev 2013-09-11 06:34:43 följande:
    Liten fråga här om vagnarna. Om man gillar att promenera mycket vilken är då bäst? Den med små hjul framme eller den där alla 4 hjulen är lika stora? Och nu tänker jag även vintertid. Någon som vet?

Jag kommer satsa på fyra, luftpumpade däck, svängbara hjul fram, med ett mindre chassi med adapter som man klickar i bilbarnstol, ligg eller sitt del. Jag vet exakt hur jag vill ha det, nu gälller det bara att hitta vagnen :)

Jag har mitt val då jag bor på ena sidan av Sverige, vännerna i mitten och familjen på andra sidan, så jag behöver en vagn som passar i alla väder..

Luftpumpade ger ju en mer gungande känsla..
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-11 01:31:17 följande:
    Fattar inte!

Sjukt orolig över dessa bruna flytningar.

Rädd, rädd trots att jag igår såg en liten parvel röra sig och hjärtat slå.

Blev tyvärr bakåtflyttad 2 dagar men det kanske är normalt?

Ska försöka ringa min BM imorgon och hoppas hon kan stilla min oro.        

Som Zobeideh skriver, har du sett hjärtat så kan du nog vara lugn! Har du pratat med bm om att du kanske har en känslig livmodertapp? Jag har det problemet och har blödningar idag igen.. riktigt märkligt, 6te blödningen den här graviditeten, men jag har både kollat med ul och lyssnat på hjärtat och allt ser ok ut. Jag har iaf fått en tid till specilist mödravården nu i september så de kan undersöka lite noggrannare. Men hör med din bm och kolla vad hon säger..

Va inte orolig och försök tänka positivt! Kram
  • MagdalenaZ

Som jag funderat. Min väninna som har en barnvagn som jag blivit förälskad i!

Tako jumper x. Från Polen ska de vara billiga och det finns en butik i Lund som säljer den.

Billig är den oxå :)

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-11 10:31:47 följande:
    var i Lund säljer dem den. jag gilla den extremt mycket :D. Den har den stilen jag precis är ute efter. Dock blir man lite så eftersom det inte är en emmaljunga. Men Har du hört något mer om den är bra eller så? :P.

Kolla på blocket.se och slå in namnet så hittar du färger och priser på vad butiken har för utbud.

Jag är helt lyrisk! Min väninna är jättenöjd som köpte den, då hon bor på tredje våning utan hiss, och det är väldigt lätt och du klickar i bilbarnstolen / liggdelen med adapter. Jag kommer nog köpa den! Om inte annat kan man hämta hem den från Polen för halva priset tydligen.. :)
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-11 12:55:06 följande:
    Åh Gus låter ju toppen med vagnen. Jag bor själv på tredje våningen utan hiss!!! :-/ så de kommer bli tufft med vagnen att dra den upp och ner. Tack så mkt för tipset ska absolut kolla upp mer om vagnen

Ja du ser! ;) med tanke på priset kan det vara värt att slänga ett öga på den iaf..

Men läste att du ska inskrivning nu i dagarna? Du har säkert skrivit det, men vilken vecka är du i?
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-11 13:57:07 följande:
    Pratade med BM och hon sa att jag kan vara rätt så lugn gällande de bruna flytningarna...

Samma här! Riktigt märkligt.. men överanstränger du dig ? Jag känner att jag kan göra det ibland, arbetat under dagen, kommrr hem städar och lagar mat, äter snabbt och sen 1 timmes promenad. Blödning /bruna flytningar.. tänkte om du upplever samma.
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-11 14:05:10 följande:
    MagdalenaZ: Ska absolut kolla in den :)

jag i vecka 14 13+2 :) på tisdag nästa vecka e det inskrivning som gäller. En rätt

Försenad inskrivning men vi valde de enbart för jag ville höra hjärtljuden. Jag har ju inte kunnat ordna med extra vul tyvärr så hon lovade att vi skulle höra hjärtljuden för att stilla oron och då valde vi så sent så hon inte skrämmer upp mig. För de kan va rätt svårt och hitta ljuden så tidigt :)

Äh min bm hörde hjärtljudet v 11 .. det gäller nog bara att hitta rätt och hoppas barnet ligger rätt.. har ni inte nån gyn mottagning i hbg? Jag gick ju till Capio city kliniken och fick vul av gyn läkare..
  • MagdalenaZ
    Awanata skrev 2013-09-11 14:26:52 följande:
    Kan man känna bebisen redan!? Jag sitter på jobbet och för en liten stund sen så kändes det som att en fisk splattrade till i min mage 2 ggr. Tänkte att det var gaser i magen men det kändes inte riktigt så heller. Sen kom det aldrig luft och mer bubbel och då frågade jag min kollega som sa att hon hade så i min vecka och att det var bebisen. Det är ju helt sjukt i så fall!

Jag har också känt små fladder där! Har inte vågat tro att det ska vara bebisen.. :) k
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-11 14:54:40 följande:
    Ja visst är det så att jag får ut något underbart av detta. Och så får jag tänka.

Jag & min kompis pratade med varann häromdagen. Hon är också gravid. Vi sa det båda två att vara gravid är inte alls så rosa skimrande som tidningar utger det för. Det har för mig varit en utmaning med extrem mensvärk/magvärk, illamående, kaskad kräkningar, orkeslöses och trötthet. Hade aldrig i mitt liv föreställt mig detta. Min syster & mamma har haft enkla graviditeten utan några problem när de väl blivit gravida.

Vi får hålla tummarna och hoppas att jag mår som en prinsessa efter vecka 16-17 och att livet blir roligare då.

I huvudet har jag jätte mycket energi men kroppen har ingen. Tack för du tänker på mig

Nä rent generellt tror jag att media glamoriserar oerhört mkt, så.även efter en jobbig graviditet så kanske det till och med blir jobbigt med barnet (kolik och annat som mina vänner gått igenom) ingen pratar om hur jobbigt det faktiskt kan vara därför tror jag det är en sån oerhörd press på oss kvinnor. Vi ska ha fina och uppfostrade barn, fina städade hus, extrema karriärer, resa jorden runt och allt ska vara så perfekt. Livet finkar inte riktigt så i verkligheten, men ingen talar högt om det för man inte vill gnälla. Så jag tycker vi gnäller på här. För jisses vad jag är trött efter jobbet så jag SK*TER i hur det ser ut där hemma.. jag kan inte längta mer tills att jag blir ledig så jag bara kan såsa hela dagen :D
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014