Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh skrev 2013-09-03 15:06:10 följande:
    MagdalenaZ: då bor vi rätt nära. Bor i Helsingborg :)

Lund e min hemstad men lämnade Lund för 2 år sen :-P

Jag förstår flytten. Hbg är mkt bättre stad faktiskt! Jobbar ganska ofta i hbg och brukar passa på att gå runt i stan och njuta :)

Värst va många skåningar vi har i tråden!

Jag måste tillägga. Ni som missat så har vi en kändis som borde ingå i vårat forum.

Prinsessan Madeleine ska ha barn samtidigt som oss. Ingen som har lust och fråga henne hur hon mår? ?
  • MagdalenaZ
    Heene skrev 2013-09-04 09:35:11 följande:
    Skulle inte ha skrivit det där inlägget i morse...

Har nog spytt 10 ggr den senaste timmen =( vågar man hoppas på att det någonsin kommer att bli bättre

Jag lider med dig och alla som har just kräkningar och illamående!

Jag har mått lite dåligt här på morgonen, men det är garanterat att jag missade frukost! :)

Ni som nu jobbar, vad jobbar ni med?

Ni som har semester, vad har ni semester ifrån?
  • MagdalenaZ
    Heene skrev 2013-09-04 10:25:47 följande:
    Jag är hundfrisör och har mitt eget företag. på gott och ont.

Har kunnat bokat in kunder i den mån jag känner att jag orkat med. Men samtidigt kan jag inte vara borta från jobbet för mkt heller.

Vilket roligt jobb!! :)

Är du hemma nu då?

Själv jobbar jag på försäkringskassan/skatteverket/Pensionsmyndigheten.. här kan jag inte styra nåt, kommer det mycket folk så är det bara att jobba på...

Inga uppskattade myndigheter, men alla vi är inte monster :)
  • MagdalenaZ
    Heene skrev 2013-09-04 12:42:57 följande:
    Ja det är kul, men också ett ganska tungt jobb vissa dagar.

Nej jag är inte hemma, bokar in hundarna med pauser emellan för att kunna ta det lite lugnt och hämta krafter =) Så då kan man passa på att sitta på nätet också =)

Efter 8 år som egen företagare så kan jag säga att jag inte har haft några som helst problem och fått jättebra bemötande varje gång jag behövt hjälp med ngt från er. Så här har du en som inte känner nån agg gentemot er ;)

Snart blir det ju ännu mer kontakt också med tanke på att söka föräldrapenning som jag inte vet alls hur man gör som egen företagare...

Men allt löser sig till slut =)

Ja man försöker förklara att man bara jobbar för myndigheterna, förklara reglerna och försöka få folk att förstå att det inte är FK som skriver reglerna utan våra folkvalda :)

Föräldrapenningen kommer du ta ut som alla andra, men det är din inkomst som kan ta lite tid och fastställa. Förbered din revisor för årsbokslut osv efter att du lämnat in moderskapsintyget till Försäkringskassan!
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-04 12:56:03 följande:
    Nu är jag tillbaka från läkaren.

Det var en MYCKET bra läkare. En äldre man. Man märkte att han visste vad han pratade om. Han var lugn, tydlig, lyssnade på vad jag sa & förstod. Han kände grundligt på min mage. Efteråt sa han att detta beror dels på magkatarr. Men också helt solklart fall av endometriosen. Alla kanske inte vet vad endometrios är. Men det är när det bildas härdar på olika ställen i buken & det kan bli sammanväxtningar & även cystor. Jag hade inga cystor men jag hade härdar på äggledarna, äggstockarna, bakom livmodern & i bukhålan. Detta kan man endast se med titthålsoperation. Jag opererades i Göteborg i oktober förra året.

Läkaren sa att nu håller livmodern på att växa upp ur bäckenet. Och jag då som har sammanväxtningar på ligamenten som håller upp livmodern får ju vansinnigt ont när livmodern reser sig & växer. Mer ont än andra.

Denna smärtan är oerhört jobbig men inte farlig. Han såg inga tecken alls på att det skulle vara missfall eller fel på andra organ i magen eller förstoppning & liknande.

Han var säker på sin sak. Detta kommer försvinna om ca 4 veckor. Så under tiden ska jag ta två losec 10 mg/dag samt 4 panodil/dag. Detta är för att kunna få bort smärtan & leva ett normalare liv.

Äntligen någon som lyssnar på mig känner jag . Denna läkaren hade t.o.m forskat om just endometrios & graviditet. Vilken tur att jag fick honom!!

Nu har jag tagit två panodil & ligger & vilar ett tag. Fick rejält ont när han tryckte mig på magen.

Fick inte göra UL. Fanns ingen anledning.

Jag är bara glad att få veta vad som gör ont.

Oj! Lät ju inte roligt, men riktigt skönt på nåt sätt att få en diagnos ställd och att det går över!! Ibland har man tur med läkare som faktiskt vet sin sak!

Nuu håller vi tummarna att smärtan går över för dig och att allt blir bra! Kram!
  • MagdalenaZ
    Lovely90 skrev 2013-09-04 15:43:24 följande:

Jag jobbar som förskollärare, 100%. Det funkar bra än så länge, jag älskar mitt jobb! Sedan är jag gymnastiktränare 10h/vecka. Orkar ändå,länge med allt och hoppas att jag gör det tiden ut :).

Det va starkt av dig! :) Jag är helt slut efter dagarna på jobbet, och sen ha en sidosysselsättning hade sänkt mig totalt! Jobba på så länge du orkar, glöm bara inte att låta kroppen känna efter och lyssna på den :) 
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-05 10:08:45 följande:
    Behöver hjälp av min kille men han liksom ifråga sätter mig varje gång, varför?

Känner mig så less och sårad!

Är säkert den enda i hela universum som har det så här också.

Ni andra har säkerligen förhållanden som är så gulliga och bra?        

Du, det är inte så gulligt och puttinuttit här heller! Han bär visserligen matkassarna hem, men det har han alltid gjort. Men han har otroligt svårt att förstå min trötthet och illamåendet.. han tycker typ att alla andra kvinnor fixar det utan att gnälla..

Killar har svårare att förstå, men visst finns de män som faktiskt är väldigt gulliga och för frukost och masserar, men det är inget jag förväntar mig till vardags. Jag kan skratta bort det ibland och tänka att jag föll för hans lite malliga och manliga hållning och han är så fortfarande, kan inte förvänta mig att han ska ändra hela sin personlighet bara för att jag är gravid (det syns ju knappt) Tänk på biologiska förklaringar, nästan alla däggdjur blir honorna väldigt hemmiga och ska fixa och trixa med ungar och annat, medan hanarna blir starkare och jobbar hårdare för födan..

Om det är någon tröst dvs!
  • MagdalenaZ

12+0 för mig med Idiiis91! :)

Meeen jag måste få gnälla lite. Har nu hela veckan vaknat mellan kl 4-5, kissat och inte kunnat somna! Är SÅ trött att jag började gråta imorse.. jag känner mig tung över bröstet och får svårt att andas, men det handlar mest om att jag inte lägger mig och sover i tid :(

Har nu världens sammandragningar .. usch!

Är det bara jag som har svårt att sova?

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-06 13:04:37 följande:
    Jag har jobbat lite både igår & idag.

Jag märker att det inte är hälsosamt att gå hemma själv hela dagarna & känna efter var man har ont & hispa upp sig.

Nu när jag har jobbat har jag bara känt av lite av mitt magont, varit väldigt hungrig hela tiden, lite illamående på morgonen & ganska trött i höfterna. Annars har det gått jätte bra.

Men jag KAN verkligen inte släppa tanken ur huvudet att bebisen inte lever mer. Fast jag gjort fyra bra ultraljud. Min syster fick MA i vecka 17 & barnet dog i vecka 9. Det är jätte många veckor. Hon hade alla symtom kvar & magen växte t.o.m. Dock började hon blöda någon vecka innan i vecka 16. Men ändå.

Jag måste få gå på ett UL innan RUL. Får ångest av tanken att ligga där & inte veta om jag får se ett dött eller levande foster.

Jag kommer nog ha svårt för att tänka mig helt gravid. Jag är väl inte konstant orolig men tanken finns helt klart. Jag ställer in mig känslomässigt på att det KAN gå fel. Dum tanke kanske!!

Var med om MA i v. 16 ich fostret dog v10.. :( hoppas iaf att din syster mår bra idag..

När hade du sista UL? Vilken vecka var du i?
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-06 13:07:04 följande:
    Har OTROLIGT svårt att somna om. Inte att somna men just när man har kissat eller vaknat av en dröm på natten. Kan inte somna om. Inatt var jag vaken mellan 04.00-06.30. Kul!

Lele79, idiiis91, Längtanefterlilladig

Tack! Trodde nämligen jag va själv om detta.

Vi köpte nämligen lgh av ett dödsbo. Mäklaren sa att hon hade gått bort på äldreboende. Vad vi senare fått reda på att kvinnan hade dött i lägenheten och legat där en vecka innan grannarna klagat på lukten.

Jag har därför fått för mig att hon spökar och väcker mig . :S

Skönt att mina sömnlösa nätter "bara" beror på graviditeten. . :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014