Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh skrev 2013-09-27 20:09:36 följande:
    MagdalenaZ: jag har redan sagt till min sambo att den dagen de e dax så ska han stå vid mitt huvud. Han har inget där nere att göra haha.

Har faktiskt hört att många män som står där nere och ser när allt händer kan tappa sex lusten sen. (Vet inte om de stämmer) men de e bara något jag hört haha.
    Jag har sagt det till min sambo med.. han har dock skruvat sig lite för att vara i samma rum, han hatar sjukhus. När jag åkte in akut för 2 år sen, så tog en sjuksköterska hand om honom till slut, han höll på att svimma!
    Vet inte om jag är så intresserad av att ha en avtuppad man vid mitt huvud :) 
  • MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-09-29 21:07:07 följande:
    Nån som vet om man får äta silicea som gravid? Tabletter för hår och naglar!
    Trodde jag skulle få en chock och svimma i duschen när jag tittade på golvbrunnen. I stort sätt halva mitt hår låg där :( jag fick panik!!!
    Jag åt det i nästan 1½ år, mest för att min mage blev mkt bättre av den sen att håret och naglarna blev bättre var bara plus i kanten. MEN min barnmorska avrådde mig till att ta det! Så jag har skippat det och både hår och naglar har hållit i sig. Hur länge har du tagit det? 
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-29 22:04:15 följande:
    Klämde på bröstvårtorna nu och de kom en klar vätska ur dom! Ska de komma redan? V 17 idag!

Har läst att det kan förekomma runt v 17..
  • MagdalenaZ
    MiCorazon skrev 2013-09-30 21:39:09 följande:
    Jag äter ingen folsyra alls, om det nu inte finns i Gravidvitaminerna från Apoteket..? Sen äter jag Mumomega med omega 3 och omega 6 plus järntabletter, Soft Iron har jag för mig att de heter (veggie så de inte stoppar upp en).

Gravid-tabletterna har folsyra i sig :)

Dom äter jag två gånger per dag, kompletterar med järntabletter och omega-3 för gravida. :)
  • MagdalenaZ

Jag tänkte ju bara berätta för er om min fruktansvärda huvudvärk jag haft..
    Jag har aldrig upplevt något värre, jag kunde inte tänkte klart, så illa att jag glömt bort planer om att hälsa på mina vänner i helgen.. men det spelar ingen roll. Jag hade inte problem med blodtryck, distriktsköterskan ska att det kan vara näringsbrist, vilket jag tyckte var rena spekulationer då jag äter väldigt bra och allsidig kost. MEN igår hos bm sa hon, att det jag beskriver är spänningshuvudvärk, om jag kollat synen senaste (vilket jag har och precis bytt linser) och om jag jobbar framför dator (vilket jag gör).. hon förklarade att att hela kroppen förändras nu och muskulaturen i kroppen förändras också, vilket gör att man just kan få dessa problem..

Så jag ska nog utöka mina utflyker till badhuset. Det är ju en jättebra träning att simma så jag ska satsa lite bättre på det.. :)   

• MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2013-10-01 11:36:32 följande:
    jag har exakt samma, spänningshuvudvärk, vet inte vad jag ska ta mig till. kan knappt skartta eller böja huvudet eller prata . pulserar hjäl i huvudet, känns nstan som om ett kärl ska brista. tog mitt tryck o det var ganska lågt, men brukar ligga lågt . vet inte vad problemet är....
    o jag har börjat simma sedan förra veckan , åh det är så härligt. älskar det. jag blir så lugn o känner , mig så lätt i vattnet. fast jag simmat lugnt, ingen sport simning. ska iväg o simma idag med :) 
    Ja barnmorskan sa att man kan absolut simma, men vissa kan få värre smärta med foglossningen.. men man ska anpassa simningen efter hur man själv känner.. Jag ska iväg imorgon och simma lite :)

Hur är det med er andra? Hur upplever ni andra trimestern? Är det så juvligt som det står överallt? 

Jag kan inte hålla med, jag har mest bara haft krångel..     
  • MagdalenaZ
    Emelie e skrev 2013-10-01 20:53:56 följande:
    Hur har ni det med humörsvängningar? Jobbar ni eller pluggar?

Jobbar, med människor, kunder, som jag då och då kan ogilla.. stinker rök, glömt att borsta tänderna, överdos av gammal kärringparfym osv.. det var jobbigt innan jag blev gravid, men nu är det nästan obehagligt. Har varit nära på att kräkas flera gånger.
    Humöret har blivit bättre annars :) förutom lördagar, då jag får spel på min sambo för att han tar sovmorgon och inte vill städa med mig.. :)  

• MagdalenaZ

Just de ja! Jag är 27 år, bor i Lund, har haft en känsla att det är en pojke fram tills i dagarna, då jag är säker på flicka. Ringtestet och bikarbonat-testet visar pojke, men hjärtslag på bebis är 146/min, vilket tydligen tyder på flicka... sambo vill ha pojke jag vill ha flicka, vi får hålla oss till RUL den 24 oktober Skrattande

• MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2013-10-02 11:05:08 följande:
    Rul avklarat idag:) helt fantastiskt!
    Ja! Fick du veta kön? Skrattande
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014