Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Emelie e skrev 2013-09-21 14:56:00 följande:
    Jag har ibs i grunden, har inte alls lika stora problem med magen nu när jag är gravid. Men är väldigt känslig med mattider, annars kan jag få ont i magen resten av dagen. Men har också lite problem med nr 2 ibland, äter mycket plommon. Det funkar bra, prova det och se om det blir bättre :) Kaffe har jag inte druckit sen jag blev Däremot ha rjag problem med huvudvärk, har det ofta. Har nån annan huvudvärk ofta?
    jag åt kiwi dagligen men har inte hunnit köpa det på ett tag. Plommon är jag inte så förtjust i. huvudvärken är maximal! :( alvedon varje dag har det blivit!
  • MagdalenaZ
    Xora skrev 2013-09-21 18:11:44 följande:
    Jag hade ofta huvudvärk ett tag, men nu verkar det lugna ner sig. Och jag mår inte heller illa längre men vill långt ifrån äta allt jag brukade. Inte förrän denna vecka ville jag äta kött igen, t.ex =)

Och jag kan inte fatta att jag är super illamående nu! Vi som hade planerat att gå ut och äta och bio, blev hämtmat och hyrfilm istället.. mår verkligen jätteilla :(
  • MagdalenaZ
    Xora skrev 2013-09-21 21:52:29 följande:
    Nej, vad tråkigt! Jag hoppas du mår bättre snart =)

Ni som haft illamående, stackars er!

Men jag vet inte om det är graviditetsrelaterat för nu ligger jag i sängen med frossa :(
  • MagdalenaZ

Jag va på semester och kände att något inte stämde. Kom hem den 6 juli och åkte direkt till apoteket och köpte test. GRAVID 1-2 V Trodde dock att det var hormoner som va kvar sen tidigare graviditeten, som avbröts exakt en månad innan. Fortsatte med gravtest en gång i veckan till mitten av augusti innan jag vågade erkänna för mig själv..

Sista VUL fick jag en bild på sparven där man faktiskt kan se ansiktet, sjukt ändå.. :) vi ska nog bli mammor i mars tjejer!

• MagdalenaZ

Bara för att ni började skriva om bikarbonattestet så gjorde jag det. Det bubblade en hel del, så pojke.. :)
    Förra graviditeten kände jag verkligen FLICKA.. men sen den här graviditeten började så känner jag pojke.. Konstig stark känsla jag haft både gångerna. När min arb. kollega såg bilden sa hon "Ja han har vuxit.. han. han.." Sista ultraljudet sa t.o.m. läkaren HAN, men läkaren rättade sig SNABBT och sa bebisen!
    Jag skrattade och sa att min sambo blir nog glad! :)

Jag var och tittade på kläder och sängar idag, men min sambo vill gärna vänta till efter RUL 24 oktober! 

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-23 07:09:44 följande:
    Tror inte heller det finns vetenskapliga bevis för om det är en pojke eller flicka beroende på hur man mår. Men däremot tror jag att om man haft svårt att få barn efter missfall eller andra orsaker så tror jag (efter vad min mamma sa) att det är oftast flickor som blir till. Flickor lever längre som spermier & de är mer uthålliga. Tydligen sa min mamma att de flesta tidiga missfall är pojkar. Har försökt leta info om det men inte hittat det. Kan ju vara en skröna.

Men det där med att flickor är mer seglivade & envisa än pojkar vet vi väl alla om

Jag har också hört att flickor är mer envisa! Haha! :) detta kan lika gärna vara en myt..

Jag är ganska så likgiltig när drt kommer till vilket kön. Det finns mkt mer roligt att köpa till en flicka. 24 oktober får vi vänta till!
  • MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-09-23 09:51:23 följande:
    Igår vaknade jag med extrem huvudvärk. Tog alvedon och la mig igen för att sova bort värken.
    Vaknade med huvudvärk igen.
    Tog alvedon innan jag la mig igår kväll och vaknade idag med ännu värre huvudvärk. Har aldrig haft såhär ont i huvudet någonsin.
    Borde jag ta kontakt med vc för detta?
    Man kan ju knappt vara människa och huvudet känns dubbelt så stort.
    Och alvedonen hjälper inte ett dugg :/
    Vet hur det där känns! Jag va hemma i fredags pga sömnbrist, huvudvärk osv vad vi nu klagar på.. egentligen borde jag varit hemma idag också, men jag blir så fruktansvärt uttråkad, så här sitter jag och har sprängade huvudvärk!! :(
  • MagdalenaZ

Ni som har huvudvärk och illamående. Har ni lyckats jobba? Jag har slående huvudvärk som gör att jag inte ens orkar tänka.. jah går in och ut ur vilorummet. Är jag känslig eller kan jag gå hem? Jag går så sällan hem för sjukdom (kan tom gå till jobbrt trots att jag är sjuk)...

• MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-23 17:25:55 följande:
    Idag har vi satt upp oss på en fyra i nyproducerad lägenhet på markplan och egen trädgård!!!!
    Vi är bara såå nervösa över lånet. Vi bor i hyresrätt nu. Har inte 15% i kontantinsats så vi måste låna hela summan 1,4 milj av Swedbank.
    Tror ni det går??
    Har ni fasta jobb båda två?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014