• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon
    Saltad skrev 2014-03-08 09:17:26 följande:
    Jag tror att min kropp spelar mig ett spratt av alla bebislängtanhormoner nu när det är flera som fått eller är på gång! Jag blir helt exalterad och inbillar mig att det drar lite i magen.. tror tyvärr mest att det är just inbillning.. Man vill ju så gärna!

Det borde väl vara att du har en långdragen latensfas som redan börjat om det kommer och går fortfarande..? Det behöver ju tydligen inte kännas så värst mycket förrän det redan är på gång liksom! ;)
    Ja jag hoppas att det är så! Synd man inte får göra en undersökning nu i v 40 så man kan stilla lite av sin nyfikenhet och se om man är öppen eller om tappen håller på att mjukas upp :)
  • Saltad
    MiCorazon skrev 2014-03-08 09:34:38 följande:
    Ja jag hoppas att det är så! Synd man inte får göra en undersökning nu i v 40 så man kan stilla lite av sin nyfikenhet och se om man är öppen eller om tappen håller på att mjukas upp :)
    Förstår precis vad du menar! Man vill ju veta vad som händer!

Det hade varit perfekt att ha en liten display på armen som kände av hur det låg till ;) Fast då hade man säkert inte varit nöjd då heller! ;))
  • Saltad
    PoppSuit skrev 2014-03-08 09:26:00 följande:
    Efter ännu en vaken natt med endast mensvärk, och lite stick i fjösa. Så har jag bestämt mig för att idag skall jag bannemej röja och greja överallt.
    Tänkte att jag börjar i stallet, power mockning, vatten fyllning och hö packning, sen promenad med unghästen, för att avsluta hemma med power städning! Nu är han snart en vecka sen, å jag vill ha ut den lille krabaten..
    Det är väl alltid värt ett försök! Ta inte ut dig för mycket bara utan lyssna på kroppen, så blir det säkert toppenbra! :))
  • PoppSuit
    Saltad skrev 2014-03-08 10:11:25 följande:
    Det är väl alltid värt ett försök! Ta inte ut dig för mycket bara utan lyssna på kroppen, så blir det säkert toppenbra! :))

Ja då ;) man får göra det i sin egen takt.. Om inte annat kanske jag sover en hel natt.. ;)
  • Hallonpaj88

Nu har gulsoten åkt ner, bebisen gått upp i vikt och amningen kommit igång. Igår tog vi vår första barnvagnspromenad. Gissa om vi var stolta :))

Nu kan vi äntligen börja njuta.

Ska försöka skriva en förlossningsberättelse till er i morgon om ni vill?

• Hallonpaj88
    MiCorazon skrev 2014-03-08 09:10:51 följande:

Jag trodde ju nästan min förlossning satte igång i förrgår men efter det så har det varit ganska stilla. Hade då mensvärk, onda sammandragningar och stick och hugg hela kvällen och natten och en oro i kroppen men efter det så har jag mest känt av stickningarna och lite mensvärk då och då. Så back to normal! 
    Det som kanske är lite annorlunda är att jag känner mer och mer ett enormt tryck ner och blir toanödig men inget kommer när jag går och det sticker mer än vanligt. Mensvärken gör lite ondare än vanligt men kommer just nu bara då och då.
    Undras om tappen mjukas upp när man känner så här?

Vill föda nuuuu!!

Det tror jag. Jag kände sådär cirka fem dagar innan vattnet gick:) heja heja!
  • anaconda

Grattis till alla nya bebisar som kommit till vår stora värld!! Ni som känner att de är på gång, håller tummar att de kommer gå super :)

Hörni!!! Vilket jävla väder vi får, snacks om masssssa sol och skönt ute (om man bortser lite från blåsten:)) kommer bli perfekta barnvagns promenader!!

• Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2014-03-08 11:41:48 följande:
    Nu har gulsoten åkt ner, bebisen gått upp i vikt och amningen kommit igång. Igår tog vi vår första barnvagnspromenad. Gissa om vi var stolta :))
    Nu kan vi äntligen börja njuta.
    Ska försöka skriva en förlossningsberättelse till er i morgon om ni vill?
    Vad härligt! Imorse när jag åkte iväg till gympahallen tänkte jag: Fasen vad härligt det hade varit med en barnvagnsprommenad idag! Nu har visserligen solen gått och gömt sig men det blir väl en promenad för mig och tjocka magen om en stund. Skall ta och städa badrummet först bara. Haha.
  • MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-03-08 11:42:50 följande:
    Det tror jag. Jag kände sådär cirka fem dagar innan vattnet gick:) heja heja!
    Åh så spännande! Då kanske vår son tittar ut på bf 12 mars :). Ja trycket har verkligen ökat, knivhuggen i underlivet likaså och mensvärken. Känner hur otålig han är hihi!

Skriv jättegärna en förlossningberättelse, är så nyfiken på hur det var för dig. Så mycket detaljer som möjligt :) om du orkar vill säga.

Tänk att du har din bebis här nu! Ena dagen i magen och nästa ute i verkligheten! <3
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014