• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Vecka 38 (37+4), så känns som att det kommer dröja ett tag till. Vissa dagar är jag hur trött som helst men nu känner jag mig ändå ganska pigg. Varit ute och gått idag och man får extra energi av det även om man blir lite trött. Vill bara att bebisen ska komma nu, har ju alla saker och förberett allt så nu väntar man bara. Hoppas hoppas det startar nåt snart :)

• MagdalenaZ
    tvetalan skrev 2014-03-06 11:13:28 följande:
    Det här är så jobbigt. Vill typ gråta hela tiden. Oroar mig för bebis.. Värkarna vill inte komma igång av sig själva så det verkar som att jag kommer bli igångsatt imorgon ändå. Dock är ju tappen mogen så det borde väl inte bli så som jag föreställde mig. Denna väntan ger mig ångest. Grät som ett barn på förlossningen igår. Det var helt fullt så de kunde inte skriva in mig. Svensk vård alltså. Känner mig så sjukt otrygg :/

Flrstår dig till fullo! Jag bryr mig inte om smärtan i samband med förlossning, jag är orolig över vården.

Min syster födde sitt andra barn på golvet på bb. Hon var uppkopplad till en apparat som kollar hur starka värkarna är. Barnmorskan säger då att hon är långt ifrån och går därifrån. Min syster föder ståendes och barnet hamnar på golvet. Ja, hon fick väl ett förlåt och förklaring att hon födde mitt i skiftbytet..

Idag va jag på extra tul och allt såg bra ut.. hon ska väga 2,8 kg enligt beräkningar.. :)

Passade på att gå på lite fotvård och massage! Riktigt skönt! Ska hem och äta annanas och gå en långpromenad, allt för att sätta igång nånting :)
  • LillsmurfanLisa
    Lovely90 skrev 2014-03-06 13:57:36 följande:
    Hahaha. Härligt! Tycker det är skönt att man fortfarande är så rörlig att man klarar av det. Betyder ju att vi inte blivit några heffaklumpar i alla fall ;)
    Ja, det är fantastiskt att fortfarande vara så pass rörlig. Som gammal gymnast lockar det att testa en hjulning måste jag erkänna men det vågar jag mig inte på. Det räcker med huvud- och handstående :)

Idag var jag på massage - sååå skönt! Nu känns kroppen ännu starkare!
  • LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-06 12:18:26 följande:
    Någon som vet hur det är med flowers?
    Nej. Det var länge sen vi hörde något nu...
  • Feminista

Sådär ja, nu har slemmisen släppt för andra gången (första var i vecka 31). Hoppas nu på att det snart händer något, spännande!!

• MiCorazon
    Feminista skrev 2014-03-06 19:57:47 följande:
    Sådär ja, nu har slemmisen släppt för andra gången (första var i vecka 31). Hoppas nu på att det snart händer något, spännande!!
    Spännande! Hade du ont något innan den släppte eller kom den helt plötsligt?
  • Mia86gbg
    Feminista skrev 2014-03-06 19:57:47 följande:

Får jag fråga hur den såg ut?!
  • MiCorazon

Dagens nya förlossningssymptom: Illamående och sjukdomskänsla och hugg och ont i vänster ljumske upp mot äggstock.

Det som jag har varje dag är molande mensvärk och stick ner i underlivet men idag känner jag mig helt sluuuut! Kanske bara är nåt annat som spökar men mår konstigt...

Bf på onsdag 12 mars så håll tummarna att det kanske händer något i helgen :)....

• Feminista

Precis som förra gången så började den släppa i omgångar dagen efter att jag och sambon haft sex. Antar att det är hans spermier som "mjukar" upp det hela.

Hade inga känningar alls innan och bara lite lätt molande nu efteråt.

För mig ser den ungefär ut som rå äggvita... Fast i konsistensen och skulle troligtvis fastna på väggen om man kastade den (ursäkta för den detaljen, jag har inte provat ;) ).

Har hört att mängden skall vara ungefär som en golfboll men upplevde att det kom lite mer än så igår (svårt dock att uppskatta). :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014