• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • attali

Håller med om att må för bra, har mått bra hela graviditeten förutom ryggont men senaste veckorna är det helt borta konstigt nog. Så nu har jag absolut inget att klaga på mer än att magen är i vägen :p jag har dock varit sjukskriven sen v.24 p.g.a risker i jobbet, tror det är därför jag har fått må så bra. Alla borde få chansen att gå hemma ett tag innan. Kliva upp när man vill och inte göra mer än man orkar med. Sedan typ v.30 så har en grej per dag varit en fullbokad dag för mig :p haha.

• Lovely90
    MiCorazon skrev 2014-03-06 09:45:43 följande:
    Hjula!? You crazy woman :D men håller med, jag ska inte heller klaga...har också en enkel graviditet jämfört med andra som kanske har enorm foglossning eller andra smärtor.. Det konstiga är att ju längre jag går i graviditeten desto mindre ont i kroppen verkar jag få. Hade mer ryggont innan, mer onda värkar/sammandragningar..sjukt ont i fötterna..huvudet...etc...men antar också att det hjälpt att vara sjukskriven ett tag då mycket också är stressrelaterad.
    Haha, jag var tvungen att se om det gick att hjula på BF och det gick ju. Får se hur länge det går, mycket beror väl på hur länge jag får gå med denna tjocka magen. Haha.
  • PoppSuit
    tvetalan skrev 2014-03-06 07:04:10 följande:
    Oj vad stark du är! Jag har typ inte orkat någonting på senaste.. Hihi. Jag hoppas verkligen att det är på G för dig nu!

Vad jag kände precis innan vattnet gick var typ "mensvärk" varje kvart. Men inte sådär vanlig mensvärk utan den kändes i ryggen också på nå vis. Somnade utan att fundera mer på det där, var ju säker på att jag skulle bli igångsatt. Sen sa det bara splash, ca 2 timmar senare. Hann som tur var hoppa upp ur sängen så den blev skonad från flodvågen ;)

Nja, snarare mer enveten ;) med två hästar så blir man lite knäpp! :) men är.ändå glad att jag har dom. Annars hade man suttit inne och tyckt synd om sig själv hela graviditeten..

Då får jag hoppas på att det händer något snart då. Hade bf den 4, men alla har tippat på att det händer något.till helgen..

Värken har avtagit igen. Men känner ett enormt tryck neråt.. Har varit.och kissat typ tusen gånger nu. Så vem vet, ett stor röj i stallet så kanske det kommer igång.. :D
  • tvetalan

Det här är så jobbigt. Vill typ gråta hela tiden. Oroar mig för bebis.. Värkarna vill inte komma igång av sig själva så det verkar som att jag kommer bli igångsatt imorgon ändå. Dock är ju tappen mogen så det borde väl inte bli så som jag föreställde mig. Denna väntan ger mig ångest. Grät som ett barn på förlossningen igår. Det var helt fullt så de kunde inte skriva in mig. Svensk vård alltså. Känner mig så sjukt otrygg :/

• PoppSuit
    tvetalan skrev 2014-03-06 11:13:28 följande:
    Det här är så jobbigt. Vill typ gråta hela tiden. Oroar mig för bebis.. Värkarna vill inte komma igång av sig själva så det verkar som att jag kommer bli igångsatt imorgon ändå. Dock är ju tappen mogen så det borde väl inte bli så som jag föreställde mig. Denna väntan ger mig ångest. Grät som ett barn på förlossningen igår. Det var helt fullt så de kunde inte skriva in mig. Svensk vård alltså. Känner mig så sjukt otrygg :/

Näe, men usch å fy. Förstår att du är orolig, hade jag nog med blivit.. Men förklara för dom att du känner dig otrygg, å att du vill att dom gör något nu. Dom måste ju lyssna.. :/
  • Saltad
    Usch då! Vi tänker på dig!

Det är svårt att känna sig trygg när man inte blir prioriterad.. Det blir tyvärr så ibland när det är mycket för dem att göra. Det är då också klart bättre att få vara hemma i sin trygga miljö än på en överbelagd förlossningsavdelning.
    Jag hoppas verkligen att du får bättre känsla när du kommer dit i morgon. Berätta för personalen hur du känner och du ska se att du får det stöd du önskar.
  • LillsmurfanLisa
    Lovely90 skrev 2014-03-06 10:13:28 följande:
    Haha, jag var tvungen att se om det gick att hjula på BF och det gick ju. Får se hur länge det går, mycket beror väl på hur länge jag får gå med denna tjocka magen. Haha.
    Haha, jag har samma sak med huvudstående på yogan. I måndags frågade mina gravidyogavänner om jag stod på huvudet för att jag inte ville föda :)
  • Längtanefterlilladig

Så borde de inte få göra! Det är ju viktigt att du är trygg. Om du är lite öppen & mogen tapp så sätter de antagligen en sån bard kateter. Har de väl satt den så skickas du inte hem igen utan då ska du få ditt barn. Så sa iaf läkaren till mig. Är du mycket orolig så ring till förlossningen & berätta hur du känner. Tänker på dig!
  • Lovely90
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-06 11:35:08 följande:
    Haha, jag har samma sak med huvudstående på yogan. I måndags frågade mina gravidyogavänner om jag stod på huvudet för att jag inte ville föda :)
    Hahaha. Härligt! Tycker det är skönt att man fortfarande är så rörlig att man klarar av det. Betyder ju att vi inte blivit några heffaklumpar i alla fall ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014