• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Feminista skrev 2014-03-07 08:09:56 följande:
    Precis som förra gången så började den släppa i omgångar dagen efter att jag och sambon haft sex. Antar att det är hans spermier som "mjukar" upp det hela.
    Hade inga känningar alls innan och bara lite lätt molande nu efteråt.

För mig ser den ungefär ut som rå äggvita... Fast i konsistensen och skulle troligtvis fastna på väggen om man kastade den (ursäkta för den detaljen, jag har inte provat ;) ).

Har hört att mängden skall vara ungefär som en golfboll men upplevde att det kom lite mer än så igår (svårt dock att uppskatta). :)
    Hur mycket jag än sexar med sambon kommer det inte någon slempropp! Eller inte vad jag vet iaf. Sån där rå äggvita har jag hittat i trosorna (och faktiskt också funderat på vad som skulle hända om jag kastade det på väggen - det ser ut som något som skulle fastna) men det är så lite. Inga golfbollar här inte, snarare ärtor...
  • Feminista
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-07 08:51:30 följande:
    Hur mycket jag än sexar med sambon kommer det inte någon slempropp! Eller inte vad jag vet iaf. Sån där rå äggvita har jag hittat i trosorna (och faktiskt också funderat på vad som skulle hända om jag kastade det på väggen - det ser ut som något som skulle fastna) men det är så lite. Inga golfbollar här inte, snarare ärtor...
    Prova att ha sex och sen ligg kvar med satsen i dig en liten stund. Det kanske funkar då? (Snacka om att gripa efter halmstrån) ;)

För mig släppte det ordentligt efter en långpromenad där jag trotsade sammandragningar och smärta, bara gick och gick. Innan dess var det ärtor som släppte här med...
  • LillsmurfanLisa
    Feminista skrev 2014-03-07 09:42:10 följande:
    Prova att ha sex och sen ligg kvar med satsen i dig en liten stund. Det kanske funkar då? (Snacka om att gripa efter halmstrån) ;)

För mig släppte det ordentligt efter en långpromenad där jag trotsade sammandragningar och smärta, bara gick och gick. Innan dess var det ärtor som släppte här med...
    Haha, spara sats och gå på långpromenad - ska bli!
  • Mia86gbg

Haha! Det låter som när vi försökte bli med barn. Ställde mig på axlarna med benen rakt upp i luften för att det säkert skulle hitta in.. Haha!

• Hallonpaj88

Samma dag som mitt vatten gick hade jag haft tvättstugan som är i källaren tre trappor ner. Sen storstädade jag. Efter det satt jag mig o tänkte "nehepp inte ens det hjälpte". På natten gick vattnet ;)

Jag är för övrigt jättenöjd med vården. Vår lille har fått gulsot och har fått sola ett dygn. Nu är han förhoppningsvis på bättringsvägen. En sjuksköterska var nyss HEMMA hos oss o tog prover.

Jag är helt säker på att han fick gulsot för han blev uttorkad. Jag kände på mig på BB att han inte fick i sig tillräckligt men personalen sa att det där grejar han. Så mitt tips: även fast de gärna stressar hem er, gå på er egen magkänsla o lämna inte BB förrän det känns helt bra.

Förutom att de stressade hem oss var de jättebra o gulliga men de behövde väl antagligen mer plats för andra. När vi blev inlagda på förlossningen vart några efter oss hänvisade till Nyköping. Det är en bit från Stockholm.

• qwerty1234

Stressen inom sjukvården är verkligen inte rolig. Vi fick tack och lov uppleva det tvärtom. Vår barnläkare sa till oss att stanna så länge som vi ville och om barnmorskor etc skulle fråga när vi skulle åka hem så skulle vi absolut inte känna oss stressade. (Vilket gjorde personal från annat sjukhus som hälsade på oss väldigt förvånade då just den stressen med att skriva ut fanns hos dem).

• SEM

Idag har molvärken kommit och gått hela dagen mer eller mindre. fantastiskt! Jag njuter när det startar även om det avtar 1-2 minuter senare ;) Snälla, säg att det sker under helgen nu!  (bf+3)

• Saltad
    Cads skrev 2014-03-06 20:11:54 följande:
    rekommendation: stuka inte foten en vecka innan bf Skrikandes
    Aj aj.. så nu är det soffläge som gäller alltså?
  • Saltad
    Hallonpaj88 skrev 2014-03-07 11:42:18 följande:
    Samma dag som mitt vatten gick hade jag haft tvättstugan som är i källaren tre trappor ner. Sen storstädade jag. Efter det satt jag mig o tänkte "nehepp inte ens det hjälpte". På natten gick vattnet ;)

Jag är för övrigt jättenöjd med vården. Vår lille har fått gulsot och har fått sola ett dygn. Nu är han förhoppningsvis på bättringsvägen. En sjuksköterska var nyss HEMMA hos oss o tog prover.

Jag är helt säker på att han fick gulsot för han blev uttorkad. Jag kände på mig på BB att han inte fick i sig tillräckligt men personalen sa att det där grejar han. Så mitt tips: även fast de gärna stressar hem er, gå på er egen magkänsla o lämna inte BB förrän det känns helt bra.
    Förutom att de stressade hem oss var de jättebra o gulliga men de behövde väl antagligen mer plats för andra. När vi blev inlagda på förlossningen vart några efter oss hänvisade till Nyköping. Det är en bit från Stockholm.
    Här ska alltså storstädas för att få igång det? ;)

Skönt att ni fått bra bemötande! Jobbigt om man behöver bli skickad långt bort, samtidigt som det antagligen är bättre än att bli inlagd på en överfull förlossningsavdelning.. Kanske är fullt både i Mölndal och på Östra när det är dags för oss.. Verkar vara en ordentligt bebis-boom nu. Då blir det väl Varberg eller Halmstad som gäller. Det löser sig i alla fall!
    Vi längtar så mycket efter att få ut den lilla nu så var det händer spelar inte så mycket roll! ;)

Mys nu en massa och njut av din lilla bebis! Vi håller tummarna för att gulsoten försvinner snabbt!
  • Lovely90

Asså inte för att vara någon party-killer eller så men här har ni en som testat det mesta för att få igång förlossningen. Jag har promenerat, sprungit, gått i trappor, hoppat på diverse studsiga golv i gympahallen, hjulat, tränat, haft sex, jag har t.o.m mediterat och NEJ ingenting har fungerat.

BF+2 idag och till råga på allt har jag haft förvärkar sen v.35. För att slippa vakna upp varje morgon och vara besviken så har jag nu ställt in mig på att bli igångsatt 20/3 (v.42+0).

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014