• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Äntligen har jag fått förvärkar(om de nu är de, läste att de räknas som de sista dygnen innan förlossningen, sd o förvärkar är väl typ samma?) tänk att man längtat efter smärtan i 9 månader, och nu vill jag bara gå o gömma mig kan jag säga.. Gör så ont :( hållt på sen i natt men kommer bara var tjugonde minut ungefär, har ökat lite, började med var trettionde minut ungefär.

• Mia86gbg
    j3nnyy skrev 2014-03-07 17:27:26 följande:

Äntligen har jag fått förvärkar(om de nu är de, läste att de räknas som de sista dygnen innan förlossningen, sd o förvärkar är väl typ samma?) tänk att man längtat efter smärtan i 9 månader, och nu vill jag bara gå o gömma mig kan jag säga.. Gör så ont :( hållt på sen i natt men kommer bara var tjugonde minut ungefär, har ökat lite, började med var trettionde minut ungefär.

Lugnande att höra att det håller på med förvärkar så länge innan! Min man ska bli bortrövad på "baby-shower" i morgon så jag har blivit lite nervös för OM det skulle starta när han är iväg..huu! Men tar det sån tid lär han ju hinna hem
  • LillsmurfanLisa
    Mia86gbg skrev 2014-03-07 18:47:29 följande:
    Lugnande att höra att det håller på med förvärkar så länge innan! Min man ska bli bortrövad på "baby-shower" i morgon så jag har blivit lite nervös för OM det skulle starta när han är iväg..huu! Men tar det sån tid lär han ju hinna hem
    Latensfasen kan ju vara i flera dygn. Iofs tror jag att man vill ha sin partner nära under hela den perioden. Hoppas att din man hinner njuta av sin baby shower och att det kan komma igång på söndag eller något istället :)
  • j3nnyy

5 minuter mellan topparna nu. Aj aj aj. Nu slutar jag klocka ett tag, och lägger mig med värmekudden på soffan. Hoppas nästan de lugnar sig lite för natten så man kan sova lite :)

• Cads
    Saltad skrev 2014-03-07 15:05:06 följande:
    Aj aj.. så nu är det soffläge som gäller alltså?

Foten blev snabbt bortglömd. Vattnet gick 15:30 idag. Hallå..ska ju va sex dagar kvar! In för kontroll då 0 värkar. Allt såg bra ut så nu hemma igen å lite värkar på g nu. Blir en lång natt.
  • tvetalan

Vår pojk föddes idag efter ca 5 timmar på förlossningen. Kom in för en igångsättning pga vattenavgång men en sådan var ej nödvändig. Var öppen 4 cm redan! Vid 6 cm bönade och bad jag om epidural. In kom en narkosläkare som blev vettskrämd. Jag ylade, åmade mig, hatade lustgasen, vile gå hem, försökte flirta mig till ett snitt, fes o kissade på mig. Så fort han satt in nålen så kändes det som att jag skulle bajsa på mig. Fick världens krystvärkar och brunstade som en häst. Visade sig att jag öppnat mig från sex till tio cm på mindre än en halvtimme! Sugklocka var nära pga att hans hjärtljud sjönk, det gick ju så snabbt. Han blev bättre som tur var och jag tryckte ut honom på 10 minuter! Kändes som att skita ut en hörnsoffa. Fattar ej att denna krabat kom ut den vägen!!! Fick grad 2 bristningar och hade tur att överläkaren sydde mig. Hoppas min vagina blev någorlunda fin... Vågar ej kolla.. Annars är allt bra. Sitter och stirrar på underverket hela tiden. Bf -2 idag!

• Hallonpaj88
    tvetalan skrev 2014-03-07 23:09:26 följande:

Vår pojk föddes idag efter ca 5 timmar på förlossningen. Kom in för en igångsättning pga vattenavgång men en sådan var ej nödvändig. Var öppen 4 cm redan! Vid 6 cm bönade och bad jag om epidural. In kom en narkosläkare som blev vettskrämd. Jag ylade, åmade mig, hatade lustgasen, vile gå hem, försökte flirta mig till ett snitt, fes o kissade på mig. Så fort han satt in nålen så kändes det som att jag skulle bajsa på mig. Fick världens krystvärkar och brunstade som en häst. Visade sig att jag öppnat mig från sex till tio cm på mindre än en halvtimme! Sugklocka var nära pga att hans hjärtljud sjönk, det gick ju så snabbt. Han blev bättre som tur var och jag tryckte ut honom på 10 minuter! Kändes som att skita ut en hörnsoffa. Fattar ej att denna krabat kom ut den vägen!!! Fick grad 2 bristningar och hade tur att överläkaren sydde mig. Hoppas min vagina blev någorlunda fin... Vågar ej kolla.. Annars är allt bra. Sitter och stirrar på underverket hela tiden. Bf -2 idag!

Stort grattis! Skönt att det gick fort i alla fall :)
  • Längtanefterlilladig

Oj, va roligt. Stort grattis till er.
  • PoppSuit

Vad härligt å höra att allt gick bra :) och stort grattis. :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014