• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad
    SEM skrev 2014-03-07 14:58:15 följande:
    Idag har molvärken kommit och gått hela dagen mer eller mindre. fantastiskt! Jag njuter när det startar även om det avtar 1-2 minuter senare ;) Snälla, säg att det sker under helgen nu!  (bf+3)
    Härligt att du kan försöka njuta av molvärken :)) Vi hoppas på bebis för dig i helgen helt enkelt! :)
  • Saltad
    Lovely90 skrev 2014-03-07 15:17:10 följande:
    Asså inte för att vara någon party-killer eller så men här har ni en som testat det mesta för att få igång förlossningen. Jag har promenerat, sprungit, gått i trappor, hoppat på diverse studsiga golv i gympahallen, hjulat, tränat, haft sex, jag har t.o.m mediterat och NEJ ingenting har fungerat.

BF+2 idag och till råga på allt har jag haft förvärkar sen v.35. För att slippa vakna upp varje morgon och vara besviken så har jag nu ställt in mig på att bli igångsatt 20/3 (v.42+0).
    Ja, det är kanske det säkraste. Jag är beredd på det samma, fast 27/3 istället. Tror att min kropp missat det faktum att bebisen ska ut, då jag inte känt några förvärkar eller något annat alls.. Tydligen ligger han dock startklar så långt ner han kan komma, men det hjälper ju inte om det aldrig startar ;)
  • anaconda
    SEM skrev 2014-03-07 14:58:15 följande:

Idag har molvärken kommit och gått hela dagen mer eller mindre. fantastiskt! Jag njuter när det startar även om det avtar 1-2 minuter senare ;) Snälla, säg att det sker under helgen nu!  (bf+3)

Samma för mig, vaknade i natt av mens och molvärk (har aldrig hänt innan att jag vaknat) gick upp vid 6 för att värken va så påtaglig, gick på toa och hade riktigt magknip och va riktigt lös i magen i samband med värken kom så kom de nr 2 oxå, lämnade in bilen för borttag av airbagen och när vi kom hem va de samma sak som innan vi åkte, har haft så ont så hoppas de är på g, har 14 dagar kvar till bf!

Pratade med svägerskan om hur dagen varit och hon sa att hon va typ exakt lika två dagar innan hon födde sin dotter :)
  • MagdalenaZ
    Lovely90 skrev 2014-03-07 15:17:10 följande:
    Asså inte för att vara någon party-killer eller så men här har ni en som testat det mesta för att få igång förlossningen. Jag har promenerat, sprungit, gått i trappor, hoppat på diverse studsiga golv i gympahallen, hjulat, tränat, haft sex, jag har t.o.m mediterat och NEJ ingenting har fungerat.

BF+2 idag och till råga på allt har jag haft förvärkar sen v.35. För att slippa vakna upp varje morgon och vara besviken så har jag nu ställt in mig på att bli igångsatt 20/3 (v.42+0).
    Stackarn! Jag lider verkligen med dig.. men som sagt, förstföderskor går oftast över tiden... Jag har också ställt mig in på att min kommer i början på april (bf 23 mars) 

Barnet kanske trivs för bra i magen om det gungar som det gör ;)
  • Madfih072

BF+7 idag och har sedan förmiddags haft värkar. I nuläget med 10-15 minuter emellan varje. Slemproppen fortsätter att lossna lite i taget varje gång jag är på toa. Pratade med förlossningen tidigare och dem trodde med all säkerhet att bebis kommer i helgen. Annars ska jag ju bli igångsatt om 8 dagar men det slipper jag förhoppningsvis :) Whoop Whoop!

• SEM
    Madfih072 skrev 2014-03-07 16:38:45 följande:
    BF+7 idag och har sedan förmiddags haft värkar. I nuläget med 10-15 minuter emellan varje. Slemproppen fortsätter att lossna lite i taget varje gång jag är på toa. Pratade med förlossningen tidigare och dem trodde med all säkerhet att bebis kommer i helgen. Annars ska jag ju bli igångsatt om 8 dagar men det slipper jag förhoppningsvis :) Whoop Whoop!
    då håller vi tummarna! :D Jag ha fått nå slaijm genomskinligt liknande varje gång jag ha gått på toaletten, men jag ha fattat det som att när man ser slemproppen, så fattar man att det är den! (låter som en otäck sak :p) men att det lossnar små bitar och molvärken kommer och går :)
  • Längtanefterlilladig
    SEM skrev 2014-03-07 17:02:01 följande:
    då håller vi tummarna! :D Jag ha fått nå slaijm genomskinligt liknande varje gång jag ha gått på toaletten, men jag ha fattat det som att när man ser slemproppen, så fattar man att det är den! (låter som en otäck sak :p) men att det lossnar små bitar och molvärken kommer och går :)

Min kompis födde den 17 mars & hennes slempropp var typ bara som sega flytningar
  • SEM
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-07 17:06:07 följande:

Min kompis födde den 17 mars & hennes slempropp var typ bara som sega flytningar
    ohåå:) hoppas jag ännu mer nu :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014