• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-08-28 12:09:21 följande:

Idag slog det mig. Kanske lite tidigt att tänka det än men min största rädsla är att få bristningar. Och så som jag ökar är jag rädd att få de.
    Och va jag vet är det viktigt att smörja in sig. Är det någon som vet vilka krämer man ska använda? Och när? Vet att de kanske e tidigt men som sagt bra att förbereda. Tiden går trots allt rätt snabbt :P

Jag använder "Bella belly butter" från tvål den luktar inte nåt speciellt och jag tycker den är bra!
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-08-28 12:09:21 följande:

Idag slog det mig. Kanske lite tidigt att tänka det än men min största rädsla är att få bristningar. Och så som jag ökar är jag rädd att få de.
    Och va jag vet är det viktigt att smörja in sig. Är det någon som vet vilka krämer man ska använda? Och när? Vet att de kanske e tidigt men som sagt bra att förbereda. Tiden går trots allt rätt snabbt :P

Va jag har HÖRT och LÄST så spelar inte krämer någon roll. Det är genetiskt betingat om man får bristningar eller inte. Men det skadar inte att prova. Då har jag hört att ju fetare salva desto bättre. Så helosan kanske är bra.
  • Zobeideh

Tackar för ert svar :)

Just nu kör jag på nivea så kanske ska byta ut de till tjockare. :)

• Tinapina

Jag är hudterapeut och har bra tips mot bristningar. Det är helt rätt att det främst är vårt arv men bara genom att smörja så hjälper man huden en hel del på traven. Tänk på den som en torr disktrasa, är den fuktig så finns det lite mer spänst i den än en torr som lätt brister. En olja med små molekyler som kan tränga in och fukta på djupet är bra, typ Bio-oil (super olja mot lite allt möjligt) eller weledas olja för just växande magar.

Längtanefterlilladig. Vi går hos Karin, verkligen bra! Lycka till på inskrivningen:)

• Zobeideh
    Tinapina skrev 2013-08-28 13:29:59 följande:

Jag är hudterapeut och har bra tips mot bristningar. Det är helt rätt att det främst är vårt arv men bara genom att smörja så hjälper man huden en hel del på traven. Tänk på den som en torr disktrasa, är den fuktig så finns det lite mer spänst i den än en torr som lätt brister. En olja med små molekyler som kan tränga in och fukta på djupet är bra, typ Bio-oil (super olja mot lite allt möjligt) eller weledas olja för just växande magar.

Längtanefterlilladig. Vi går hos Karin, verkligen bra! Lycka till på inskrivningen:)

Tack så mycket för tipsen :) ska kolla upp dem
  • MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2013-08-28 13:29:59 följande:
    Jag är hudterapeut och har bra tips mot bristningar. Det är helt rätt att det främst är vårt arv men bara genom att smörja så hjälper man huden en hel del på traven. Tänk på den som en torr disktrasa, är den fuktig så finns det lite mer spänst i den än en torr som lätt brister. En olja med små molekyler som kan tränga in och fukta på djupet är bra, typ Bio-oil (super olja mot lite allt möjligt

Tack så mycket för tipset!

Blöder nu för fjärde gången så jag är på vårdcentralen och kolla vad det är som händer.. om allt nu går bra blir det bikarbonat-testet och bio-olja som ska inhandlas :)
  • Tinapina

Det är bara att smörja på:) kolla in eventuella systrar och mamma hur de har det med bristningar, brukar avslöja en del. Vi får inga bristningar på magen men på höfterna dyker de upp istället. Min syster fick tvillingar och jag har aldrig sett så stor mage och inte ett spår idag! Men efter lite för mkt gott på sommaren och något kilo uppgång så spricker våra höfter så det är främst där jag smörjer:)

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-08-28 14:47:33 följande:

Tack så mycket för tipset!

Blöder nu för fjärde gången så jag är på vårdcentralen och kolla vad det är som händer.. om allt nu går bra blir det bikarbonat-testet och bio-olja som ska inhandlas :)
    Hoppas allt gick bra & att bebben mådde bra!?
  • Längtanefterlilladig

Min nya craving är ostmacka med inlagd gurka. Kan äta 10 stycken på rad. Men stoppar vid 2. Annars rullar jag fram. Matsuget är ÄNTLIGEN tillbaka efter varit illamående & kräkt i tre veckor.

• Prinsessan på ärten

Nu har jag varit och lämnat blod för kub för andra gången :)

Sköterskan tog 2 rör, för säkerhetens skull. Sa att labbet skulle ha dem klara om 1-2 dagar så senast måndag borde jag ha mina siffor.. kommer nog dock få ligga på lite :) 

på en annan punkt. Sitter mitt i lönesamtal (med en chef som inte vet om att jag är gravid :)

Funderar på vad som är bäst för mig. En högre baslön med en mindre bonus (jag är bra på vad jag gör, jag tar mina bonusar :) eller en lägre baslön och en ganska mycket högre bonus. total lönesumma för uppnådda mål så att säga är samma på båda. men på den lägre lönen finns möjlighet att tjäna 20% till (en bonus som inte finns i den höga baslönen)

nu belv det kanske rörigt, men då min sambo jobbar i damnark och jag kommer att få nästan alla dagar i sverige är det ganska viktigt att vi ser till att maxa föräldrapenningen  för mig :) 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014