• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Thesan skrev 2013-08-27 22:33:48 följande:

Hej på er! Bor uppe i norrland, ska till bm för inskrivning den3:dje då är jsg i vecka 3:) vill ju bara göra ett ultraljud nu men det är ju nte förns runt v 18:( dumt egentligen, tänk m nått är fel? Tänk om man bär ett dött barn? Sen ska man gå och vara lyckligt ovetande tills det gått typ halva tiden och då får man veta en sån sak... Dumt.. Tror nye man får göra ett vul här omkring hellerv:/ Aja bara att härda ut !:/ Hur mår alla? Jag börjar må hyffsat, äter jagg bara lite kex innan jag går upp på morgon så brukar dagenvgå hyffsat..men att jobba som frisör och må illa är inte det ultimata:P /T

Välkommen till tråden!

Det låter ju inte toppen att jobba som frisör & må dåligt. Hur är reglerna kring graviditet & hårfärg?Att jobba med det menar jag.
  • Tinapina

När vi var på inskrivningen och jag ställde mig på vågen så började både jag och min sambo att skratta:) 7 kilo! Inåt dåligt:) Men jag va ganska tunn innan till min längd så det är väl ok.

• Prinsessan på ärten

Min mage är liren på morgonen och enoooorm på kvällen. Har gått upp typ 3 kg på 3 månader nu, så ligger trots graviditet inom ett bra BMI. Trodde verkligen jag gått upp med med tanke på att man känner sig som en flodhäst på kvällen :)

Men gas väger väl inget :) hihi

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-28 10:33:53 följande:
    Nu har jag lagt in mina magbilder i bildtråden om någon är intresserad av dem

Ja det var verkligen roligt att se! :) Jag har inte riktigt vågat mig på bilder ännu. Ska börja på torsdag. En vecka kvar till den magiska gränsen :)

Vägde mig precis på jobbet och har gått upp 1, 5 kg . Inte mkt med tanke på att nästan inga kläder passar, förutom over-size! ;)
  • Tinapina

Längtanefterlilladig. Jag bor en liten bit utanför. Jag är nu i vecka 13:) Jag är 30 år. Kul med någon så nära:) vilken barnmorska fick ni?

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-28 10:33:53 följande:
    Nu har jag lagt in mina magbilder i bildtråden om någon är intresserad av dem

Ja det var verkligen roligt att se! :) Jag har inte riktigt vågat mig på bilder ännu. Ska börja på torsdag. En vecka kvar till den magiska gränsen :)

Vägde mig precis på jobbet och har gått upp 1, 5 kg . Inte mkt med tanke på att nästan inga kläder passar, förutom over-size! ;)
  • majsa88

Åå Grattis :)) ingen fara, längtar tills de kommer. Ska bli kul :)

anaconda skrev 2013-08-27 22:14:10 följande:
    Jag beställde oxå, hoppas den är bättre att skriva i :) beställde även boken till pappan :) så känner mig extremt härm apig just nu :)

• Zobeideh

Idag slog det mig. Kanske lite tidigt att tänka det än men min största rädsla är att få bristningar. Och så som jag ökar är jag rädd att få de.
    Och va jag vet är det viktigt att smörja in sig. Är det någon som vet vilka krämer man ska använda? Och när? Vet att de kanske e tidigt men som sagt bra att förbereda. Tiden går trots allt rätt snabbt :P

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-08-28 10:50:09 följande:

Längtanefterlilladig. Jag bor en liten bit utanför. Jag är nu i vecka 13:) Jag är 30 år. Kul med någon så nära:) vilken barnmorska fick ni?

Jag bor också en bit utanför. Är 28 snart 29 år. Kommer inte ihåg barnmorskans namn. Men imorgon vet jag när jag varit där. Vad heter din?Jag går in i vecka 13 på lördag eller ja 12+0 om man räknar så istället.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014