Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

kucke skrev 2014-01-08 15:33:11 följande:
    Ananas86: Glömde säga grattis till duktig bäbis som växer och mår bra :)

Tack tack, ja det känns bra! :)

Såg att du också varit på TUL och att din bebis växer ordentligt! Din var lite större, men tror du är nån vecka före mig.. Skönt att våra små växer som de ska i alla fall! :)
  • ananas86

Vi har tyvärr ingen i vår närhet som vi kan få/få köpa bebissaker av. Min sambos bröder har barn, men den ena har en ny bebis på g och den andre har redan gjort sig av med alla sina grejer.

Så vi hoppas vi ska kunna fynda och köpa begagnat. Kanske att vi får lite småprylar av våra föräldrar.

På tal om föräldrar..

Vi pratade för längesen här i tråden om familjemedlemmar som är energitjuvar. Jag berättade då om min mamma som inte hört av sig alls under min graviditet och är väldigt självupptagen..

Måste berätta att vi var på bio igår, jag och mamma. Efteråt tog vi en fika och pratade bebisar och graviditet en massa. Det var första gången mamma tagit sig tid att prata med mig på det sättet sen jag berättade om graviditeten.

Tror att det börjar bli mer verkligt för henne att hon ska bli mormor nu, magen går ju liksom inte att missa.. :P

Måste säga att det känns otroligt skönt att mamma tog sig tid för mig, behövde verkligen det! Hoppas att det blir fler gånger!

• ananas86

Jag hänger gärna med på en fika i Göteborgstrakten, om det skulle bli av!

Hur många är vi som bor kring Göteborg häri tråden?

• ananas86
    Ziiah skrev 2014-01-12 15:30:45 följande:
    Jag och killen har olika efternamn. Jag har två (typ). Pappas efternamn har jag alltid haft och när mamma och pappa gick isär fick jag mammas efternamn som ett andranamn.

Om jag skulle välja på mina två efternamn skulle det bli pappas, bara det att killens efternamn också slutar på samma (qvist) så att lillen ska heta Maximilian Rundqvist Kjellqvist funkar tyvärr inte så trots att jag vill ha samma efternamn som bebisen så kommer han få ta sin pappas efternamn och så hoppas vi på att ekonomin finns för att vi ska kunna gifta oss i sommar och ta hans namn.

Jag vet inte varför, men det känns bättre att ha samma efternamn som sitt barn... Så att alla vet att man hör ihop, hehe... Finns det fler som känner så eller är jag bara löjlig?

Jag har också dubbelefternamn (eller ett efternamn och ett mellannamn egentligen), så vi har kommit fram till att det är enklast om mini får sambons efternamn. Vi har väl tänkt att gifta oss så småningom och då byter även jag efternamn..

Vi har även funderingar på att ta sambons mammas efternamn, som hon hade som ogift, men vi får se vilket det blir den dagen vi gifter oss..
  • ananas86

Sover också fruktansvärt dåligt, men har skylt på allt krångel med vårt hus och fuktskadan i badrummet.

Sen att vi bor hos svärmor tillfälligt och delar en 120 säng gör ju inte saken bättre.

Men nu börjar det äntligen bli klart, så vi snart (inom två veckor) kan flytta in i vårt hus! :D Längtar efter att sova i min egen säng!

Hoppas att jag kommer sova som en prinsessa när v äntligen kan bo i huset! :)

• ananas86

Måste beklaga mig lite också..

Har fått någon konstig svullnad på ena ögonlocket, inget graviditetsrelaterat men sjukt irriterande!

Ser ut som att jag fått en smäll på ögat och det gör ont hela tiden, speciellt när jag blundar!

Så inatt känns det extra svårt att somna.. :(

• ananas86
    Sirek skrev 2014-01-13 07:45:00 följande:
    det kan vara en vagel. Min man är ju optiker och när samma hände mig (fast i nedre ögonlocket) så sa han att man ska duscha varmt och sedan sätta tryck runt området. Det kom såklart inget på mig men han tömde den på jobbet istället. Gjorde inte ont utan var snarare skönt när "trycket" släppte. Så optiker eller vårdcentral, om det inte funkar hemma.

Det måste vara en vagel jag har.

Imorse när jag kom till jobbet såg det ut som någon hade boxat mig i ögat, kul när man har ett serviceyrke och träffar folk hela dagen! :P

Har haft liknande en gång tidigare, fösta dagen på gymnasiet.. Mindre lyckat det också, som att det inte skulle vara nog nervöst att börja på gymnasiet.. :P

Hoppas verkligen att det försvinner av sig självt, har ingen lust att gå till nån ögonläkare eller nåt sånt..
  • ananas86

Jag räknar också ner tills jag ska sluta jobba. 21/2 jobbar jag min sista dag.

Idag har jag haft en kollega med mig som ska vikariera för mig när jag är borta, så känns som att det börjar närma sig nu i alla fall! :)

Har några delmål på vägen, som jag hoppas får tiden att gå fortare.. Nästa måndag är det första föräldrargruppsträffen av fyra. Den 6/2 är det förlossningsplanering. Däremellan har vi massor att fixa/handla till mini och huset, så tiden borde gå ganska fort, tycker jag!

• ananas86
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-14 08:49:00 följande:
    Vad innebär förlossningsplanering?

Vi ska gå igenom hur vi vill ha förlossningen, jag, sambon och BM. Det ska ta ca en timma har BM sagt. Vi ska göra besök på spec. förlossningen också. Vet inte om det är för att jag går på spec. mvc eller om alla gör en förlossningsplanering..
  • ananas86

Har varit på besök hos BM precis, mini mår bra och magen växer som den ska. H*n har inte fixerat sig ännu, men ligger med huvudet neråt sen några veckor tillbaka.

Enda frågetecknet var ett svagt plus för bakterier på urinstickan, men BM tyckte jag skulle lämna ett nytt urinprov om två veckor bara..

Nu ska jag strax på nytt fosterhjärtultraljud.. De fick inte alla bilder en ville ha sist pga att mini inte ville hålla sig still en sekund.. :P Så nu hoppas jag att de får bra bilder, så blir det ingen mer undersökning förrän h*n får komma ut och se världen! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014