Första barnet - BF Mars 2014
Tack tack, ja det känns bra! :)
Såg att du också varit på TUL och att din bebis växer ordentligt! Din var lite större, men tror du är nån vecka före mig.. Skönt att våra små växer som de ska i alla fall! :)
Vi har tyvärr ingen i vår närhet som vi kan få/få köpa bebissaker av. Min sambos bröder har barn, men den ena har en ny bebis på g och den andre har redan gjort sig av med alla sina grejer.
Så vi hoppas vi ska kunna fynda och köpa begagnat. Kanske att vi får lite småprylar av våra föräldrar.
På tal om föräldrar..
Vi pratade för längesen här i tråden om familjemedlemmar som är energitjuvar. Jag berättade då om min mamma som inte hört av sig alls under min graviditet och är väldigt självupptagen..
Måste berätta att vi var på bio igår, jag och mamma. Efteråt tog vi en fika och pratade bebisar och graviditet en massa. Det var första gången mamma tagit sig tid att prata med mig på det sättet sen jag berättade om graviditeten.
Tror att det börjar bli mer verkligt för henne att hon ska bli mormor nu, magen går ju liksom inte att missa.. :P
Måste säga att det känns otroligt skönt att mamma tog sig tid för mig, behövde verkligen det! Hoppas att det blir fler gånger!
Jag hänger gärna med på en fika i Göteborgstrakten, om det skulle bli av!
Hur många är vi som bor kring Göteborg häri tråden?
Sover också fruktansvärt dåligt, men har skylt på allt krångel med vårt hus och fuktskadan i badrummet.
Sen att vi bor hos svärmor tillfälligt och delar en 120 säng gör ju inte saken bättre.
Men nu börjar det äntligen bli klart, så vi snart (inom två veckor) kan flytta in i vårt hus! :D Längtar efter att sova i min egen säng!
Hoppas att jag kommer sova som en prinsessa när v äntligen kan bo i huset! :)
Måste beklaga mig lite också..
Har fått någon konstig svullnad på ena ögonlocket, inget graviditetsrelaterat men sjukt irriterande!
Ser ut som att jag fått en smäll på ögat och det gör ont hela tiden, speciellt när jag blundar!
Så inatt känns det extra svårt att somna.. :(
Jag räknar också ner tills jag ska sluta jobba. 21/2 jobbar jag min sista dag.
Idag har jag haft en kollega med mig som ska vikariera för mig när jag är borta, så känns som att det börjar närma sig nu i alla fall! :)
Har några delmål på vägen, som jag hoppas får tiden att gå fortare.. Nästa måndag är det första föräldrargruppsträffen av fyra. Den 6/2 är det förlossningsplanering. Däremellan har vi massor att fixa/handla till mini och huset, så tiden borde gå ganska fort, tycker jag!
Har varit på besök hos BM precis, mini mår bra och magen växer som den ska. H*n har inte fixerat sig ännu, men ligger med huvudet neråt sen några veckor tillbaka.
Enda frågetecknet var ett svagt plus för bakterier på urinstickan, men BM tyckte jag skulle lämna ett nytt urinprov om två veckor bara..
Nu ska jag strax på nytt fosterhjärtultraljud.. De fick inte alla bilder en ville ha sist pga att mini inte ville hålla sig still en sekund.. :P Så nu hoppas jag att de får bra bilder, så blir det ingen mer undersökning förrän h*n får komma ut och se världen! :)