Tinapina skrev 2014-01-14 20:49:54 följande:
Ananas. Hur det blir denna gången vet vi ännu inte, än så länge ligger ju bebis i säte:/ Jag kände precis som du gör nu att man känner sig lite snuvad på det hela och jag tyckte att det var jobbigt när andra pratade om sina förlossningar och såg på mig som att jag "ju faktiskt inte fött barn på riktigt" skittramsigt men så kände jag då. Nu är jag mer lugn och tycker att det viktigaste är ju att bebis kommer ut, inte på vilket sätt!
Precis som du säger är det också lite skönt att veta i förväg och du ska skatta dig lycklig som får reda på det så här långt innan så att du/ni har de bästa förutsättningarna att förbereda er:) Fråga gärna om det är ngt speciellt du funderar på:)
Okej, fick för mig att du skrivit att din bebis vänt sig, vet inte varifrån jag fått det..
Men hoppas bebis vänder sig inom de närmsta veckorna nu då! För du ville väl inte vara med om vändningsförök va?
Ja, vi har ju några veckor på oss att smälta detta nu, så det kommer nog lägga sig snart.
Men hur långt innan bestäms det om det blir snitt för din del? När "måste" bebis ha vänt sig?
Funderar en del över hur det blir om vi skaffar fler barn och jag aldrig kommer kunna föda "vanligt", man kan väl inte bli snittad hur många gånger som helst..
Får väl tänka som mamma och svärmor, först fokusera på detta barnet.. Hur det blir med fler barn får vi väl ta den dagen det kommer.
Ska i alla fall be dem göra en riktig undersökning/utredning efter denna graviditeten, så jag vet om jag nånsin kommer kunna föda vaginalt..