• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08

Nu är ju jag kanske lite längre gången än de flesta eftersom jag blev framflyttad från BF 3 mars till BF den 22 februari, är nu alltså i vecka 16. Jag har i alla fall de senaste 2 veckorna kunnat känna min livmoder när jag ligger på rygg och drar fingrarna över magen. Det känns som att den blir större och sitter högre upp för varje dag. Skithäftigt! Nu går det inte längre att skylla gravidkulan på gaser och svullen mage, nu börjar det på riktigt bli en liten bebismage! Har ni andra också börjat känna eran livmoder? =)

• Idiiis91
    Mango08 skrev 2013-09-02 21:49:58 följande:
    Nu är ju jag kanske lite längre gången än de flesta eftersom jag blev framflyttad från BF 3 mars till BF den 22 februari, är nu alltså i vecka 16. Jag har i alla fall de senaste 2 veckorna kunnat känna min livmoder när jag ligger på rygg och drar fingrarna över magen. Det känns som att den blir större och sitter högre upp för varje dag. Skithäftigt! Nu går det inte längre att skylla gravidkulan på gaser och svullen mage, nu börjar det på riktigt bli en liten bebismage! Har ni andra också börjat känna eran livmoder? =)

Jag kan känna i vissa lägen att det är en liten kula precis ovanför bäckenbenet, men beror på vilket läge jag har bäckenbenet i. Men tycker de känns för tidigt att känna kulan redan då jag bara är i 11+3 idag;/. Men de kanske är olika person till person?!
  • anaconda

Sitter vid bordet hemma och äter största portionen kalas puffar! 9.15 är de dax för ul i kista! Hoppas de inte är kö på motorvägen för jag är nervös som de är!

• Nyfniken83

Jag känner definitivt en kula under naveln. Känns som att den blir större för varje dag som går. Mysigt! Går in i v 14 idag.

• MagdalenaZ

Lycka till anaconda! :)

Jag känner ingenting om jag ska vara ärlig. Jag känner mig fortfarande bara lönnfet.. :)

• Längtanefterlilladig
    biodynamisk skrev 2013-09-02 18:33:38 följande:

Sitter just nu på gynakuten (2,5 timmar än så länge). Kände att jag var tvungen att kolla upp blödningen och de bruna flytningar som jag haft i snart en vecka. Har inte varit hemma sedan halv sex imorse :-/

Än så länge har jag bara fått veta att blodvärdet sjunkit till 115. Är allt som det ska med pyret nu så känns det iallafall som att vi kan slappna av med tanke på att jag gick in i v12 idag! Hoppas...

Hur gick det för dig?
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-09-03 07:54:53 följande:

Sitter vid bordet hemma och äter största portionen kalas puffar! 9.15 är de dax för ul i kista! Hoppas de inte är kö på motorvägen för jag är nervös som de är!

Stort lycka till!

Kommer gå toppen!

Lägg gärna ut en bild om du får någon.

Spännande & se
  • Längtanefterlilladig
    Prinsessan på ärten skrev 2013-09-02 20:30:09 följande:

Har fått våra kubsiffror nu. Inte fenomenalt bra men bättre än snittet för min ålder. Var även längre gången än vi trodde så hon kunde mäta exakt :)

Bf ändrat från den 8 till den 2a

Är jätteglad och ska ta och ringa till faster och morbror och berätta den glada nyheten nu.

Tack vare detta hoppar vi rakt in vecka 15, andra trimestern. Tjipp topp.

Måste ringa och ändra mitt rul, det var ju sent som det var redan innan :)

Härligt att bli flyttad framåt istället för bakåt!

Vecka 15, det låter nått det

Grattis
  • Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2013-09-02 21:49:58 följande:

Härligt att va i vecka 16 & få bebismage.

Min mage är mer rundad & betydligt större.

Känner dock ingen livmoder ännu.
  • Awanata

Åh herregud vilken mardrömsnatt.. bonusbarnet blev magsjukt och jag har varit uppe och servat hela natten. Har inte sovit något alls. Min sambo kom hem 6 i morse från jobbet och fick ta över och jag fick åka till jobbet. Nu har jag börjat må jätteilla och kräktes en gång på jobbet precis men hur ska man veta om det är magsjuka eller bara bebisen? Herrejösses. Jag är tröttare än vad jag trodde att man kunde vara.. snark..

Grattis till framflytten! Det måste kännas fantastiskt, Prinsessan på ärten!

Zobeideh: Var kissnödig när du ska lyssna så kommer du kanske att hitta det lättare.. så var det för mig i alla fall. Fick tipset från ett annat forum

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014