• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

En väldigt personlig fråga men upplever ni ökade flytningar?Jag är i vecka 12+3 idag & har enormt mycket flytningar. Var inne på en rolig blogg & läste om graviditetsbesvär. Där skrev tjejen följande som stämmer rätt bra in på mig

"Man kan även få l-i-t-e flytningar?

Ja? Allt är ju relativt, men man kan säga såhär:

Det är såpass att du ibland oroar dig för att det ska bli snigelspår när du går?"

Här är bloggens hemsida om ni vill få er ett gott skratt bloggmorsorna.se/frokenfinurlig/2012/06/12/saker-ingen-berattar-for-dig-om-att-vara-gravid/

• Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-09-03 08:47:48 följande:

Åh herregud vilken mardrömsnatt.. bonusbarnet blev magsjukt och jag har varit uppe och servat hela natten. Har inte sovit något alls. Min sambo kom hem 6 i morse från jobbet och fick ta över och jag fick åka till jobbet. Nu har jag börjat må jätteilla och kräktes en gång på jobbet precis men hur ska man veta om det är magsjuka eller bara bebisen? Herrejösses. Jag är tröttare än vad jag trodde att man kunde vara.. snark..

Grattis till framflytten! Det måste kännas fantastiskt, Prinsessan på ärten!

Zobeideh: Var kissnödig när du ska lyssna så kommer du kanske att hitta det lättare.. så var det för mig i alla fall. Fick tipset från ett annat forum smile1.gif

Låter verkligen som en mardröms natt.

Nej man kan ju inte veta om det är kräksjukan eller graviditets kräkningar.
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: jag har fått enormt med flytningar :-/ aldrig haft så mycket innan.

• Nellie91
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-03 08:50:05 följande:
    Låter verkligen som en mardröms natt.

Nej man kan ju inte veta om det är kräksjukan eller graviditets kräkningar.
    Ja. Jag använder trosskydd dagligen.

Aldrig haft så mycket.

Sjukt jobbigt
  • anaconda

Nu är ul klart! Fick se en bebis som hade morgon gympa och hicka. Hjärtat slog och de va underbart! Fick dock ingen bild men men jag fick se bebis live, han mätte som snabbast och då mätte han till 13w3dagar så vadå är jag i v 14 då?

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-09-03 09:35:33 följande:

Nu är ul klart! Fick se en bebis som hade morgon gympa och hicka. Hjärtat slog och de va underbart! Fick dock ingen bild men men jag fick se bebis live, han mätte som snabbast och då mätte han till 13w3dagar så vadå är jag i v 14 då?

Yipieee ja du är i vecka 14 då.

Va härligt att allt var bra. Och blev framflyttad också. Härligt!
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-03 09:37:44 följande:
    Yipieee ja du är i vecka 14 då.

Va härligt att allt var bra. Och blev framflyttad också. Härligt!
    Men alltså jag kan inte vara i v 14 hade sten koll på äl och den va midsommar helgen! Får ju bättre besked 17 okt då de är rul!
  • Zobeideh

Nu äntligen har jag gått ut med de :) ringde de jobbigaste samtalet precis till min pappa. Det blev lättare än va jag trodde. Och nu har jag skrivit ut de på fb med mera ÄNTLIGEN!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014