• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • biodynamisk

Satt tillslut 10 TIMMAR på gynakuten igår! Men det var det värt, fick se en liten räka med tickande hjärta och som hade hicka Äntligen kan man slappna av lite, allt såg normalt ut!

Ni som har problem med att borsta tänderna: ngt som hjälp mig mycket är att byta tandkräm till sensodyn som inte skummar så mycket och använda en liten barntandborste. Ser lite roligt ut men jag tycker det hjälper

• Idiiis91

Kände mig överlycklig i morse! Fick på mig mina fina vita jeans, som är lite för stora! Men nu är jag inte lika glad, magen svullnade upp nu vid lunch och jag fick knäppa upp :( nej, blir att införskaffa sig mammakläder! Suck :/

• keeponrolling
    Tjenis! en till med bf i mars =) 11+5 idag , har tid för kub tis nästa vecka.
    Första barnet.
    E de nån mer som mår skit än?
    Ja e inne på 7e veckan som sängliggandes nu.. 
    inte kräks
    på nån dag,men de e för ja inte rest på mig.. 
     Men mår ju illa dygnet runt.. tar både postafen o lergigan comp.
    ¨åh du nåde om man inte äter direkt när man e hungrig o ordentligt med jämna mellanrum, då e de kört med magsmärta o jätte illamående i två dygn framöver..
    Har varit nära o ge upp flera ggr.. 
    Så lätt o fixa ngt o äta hela tiden oxå när man intekan stå eftersom man bara klöks klöks klöks, spyr o får as ont i magen....
    less...

Varit gravid innan, hade hypemerasis då.. låg på soffan alla v fram te aborten, o rörde ja minsta lilla fena va de hinken som gällde...
    fast hade inte samma magsmärtor då o klarademig på saft otuggapå morot o spy helatiden..nu mår jakatastrof verkligen.. ahhh skönt ognälla av sig.. ingen behöver svara, ville bara veta om nån blivit av med de värsta =P

ihöst efter andra ultra när ja tagit reda på kön, blir de ullared o stor shopping till bebis, längtar som en griiiis!
    om ja så ska gå med kasse framför munnen o kräkas hela resan o tiden inne på gekås!!!!! illamåendet ska inte hindra mina drömmar manhaft om o va gravid!
  • MagdalenaZ
    biodynamisk skrev 2013-09-03 10:57:16 följande:
    Satt tillslut 10 TIMMAR på gynakuten igår! Men det var det värt, fick se en liten räka med tickande hjärta och som hade hicka Äntligen kan man slappna av lite, allt såg normalt ut!

Ni som har problem med att borsta tänderna: ngt som hjälp mig mycket är att byta tandkräm till sensodyn som inte skummar så mycket och använda en liten barntandborste. Ser lite roligt ut men jag tycker det hjälper

Oj va roligt!! Mindre kul med 10 timmar på akuten men det kanske var värt resultatet! :)

Det va kanske därför jag inte kände igen mig i tandborstningsproblematiken. Jag använder sensodyn sedan länge :)
  • keeponrolling
    Awanata skrev 2013-09-03 08:47:48 följande:
    Åh herregud vilken mardrömsnatt.. bonusbarnet blev magsjukt och jag har varit uppe och servat hela natten. Har inte sovit något alls. Min sambo kom hem 6 i morse från jobbet och fick ta över och jag fick åka till jobbet. Nu har jag börjat må jätteilla och kräktes en gång på jobbet precis men hur ska man veta om det är magsjuka eller bara bebisen? Herrejösses. Jag är tröttare än vad jag trodde att man kunde vara.. snark..

Grattis till framflytten! Det måste kännas fantastiskt, Prinsessan på ärten!

Zobeideh: Var kissnödig när du ska lyssna så kommer du kanske att hitta det lättare.. så var det för mig i alla fall. Fick tipset från ett annat forum
    De smittar 6h innan de bryter ut o 48h efter sista avföring/spyan.. Du får ursäktamig, Mende e under all kritik o lämna hemmetnärman har magsjuka hemma.. oacceptabelt enligt mig iaf.. tänk så många andra du smittar idag om du åkt på detta hemska... mycket egocentriskt.. ursäkta om ja verkar otrevlig, vill inte framstå som elak på ngt vis, men de e bland de värsta ja vet när folk gör så... jaja, hoppas du slipper skiten iaf för de e ju inge man önskar nån. enmardröms natt... iaf inte jag.........

• keeponrolling
    anaconda skrev 2013-09-03 09:35:33 följande:
    Nu är ul klart! Fick se en bebis som hade morgon gympa och hicka. Hjärtat slog och de va underbart! Fick dock ingen bild men men jag fick se bebis live, han mätte som snabbast och då mätte han till 13w3dagar så vadå är jag i v 14 då?
    haha va underbart!! MYS! sjukt tråkigt dock att du inte fick nån bild... de va ju lite taskigt av honom tycker jag.
  • Längtanefterlilladig
    keeponrolling skrev 2013-09-03 12:23:27 följande:

Tjenis! en till med bf i mars =) 11+5 idag , har tid för kub tis nästa vecka.
    Första barnet.
    E de nån mer som mår skit än?
    Ja e inne på 7e veckan som sängliggandes nu.. 
    inte kräks
    på nån dag,men de e för ja inte rest på mig.. 
     Men mår ju illa dygnet runt.. tar både postafen o lergigan comp.
    ¨åh du nåde om man inte äter direkt när man e hungrig o ordentligt med jämna mellanrum, då e de kört med magsmärta o jätte illamående i två dygn framöver..
    Har varit nära o ge upp flera ggr.. 
    Så lätt o fixa ngt o äta hela tiden oxå när man intekan stå eftersom man bara klöks klöks klöks, spyr o får as ont i magen....
    less...

Varit gravid innan, hade hypemerasis då.. låg på soffan alla v fram te aborten, o rörde ja minsta lilla fena va de hinken som gällde...
    fast hade inte samma magsmärtor då o klarademig på saft otuggapå morot o spy helatiden..nu mår jakatastrof verkligen.. ahhh skönt ognälla av sig.. ingen behöver svara, ville bara veta om nån blivit av med de värsta =P

ihöst efter andra ultra när ja tagit reda på kön, blir de ullared o stor shopping till bebis, längtar som en griiiis!
    om ja så ska gå med kasse framför munnen o kräkas hela resan o tiden inne på gekås!!!!! illamåendet ska inte hindra mina drömmar manhaft om o va gravid!

Hej och välkommen!

Fyy låter inte som om du har roligt alls.

Man ska inte skratta men lät rätt komiskt in när du skrev att du skulle gå på gekås med en kasse framför munnen. Hoppas verkligen ditt illamående går över tills dess & du slipper kassen.

Jag är i 12+3. Mitt illamående varade från vecka 9-11 & sen uppehåll tills för tre dagar sedan då det började igen. Jag har konstant ont i magen. Satt & åt lunch innan & dröjde inte många tuggor innan både frukost, mellanmål & lunch åkte upp igen. Konstigt nog mår jag bättre när jag kräkts med magontet.

MVC ska ringa upp mig strax. Måste gå till botten med vad det är som gör ont. Kan inte ha ett normalt liv.

Då har du inte kunnat jobba nu då förstår jag.

Förhoppningsvis slipper du illamåendet snart.
  • Längtanefterlilladig
    biodynamisk skrev 2013-09-03 10:57:16 följande:

Satt tillslut 10 TIMMAR på gynakuten igår! Men det var det värt, fick se en liten räka med tickande hjärta och som hade hicka smile1.gif Äntligen kan man slappna av lite, allt såg normalt ut!

Ni som har problem med att borsta tänderna: ngt som hjälp mig mycket är att byta tandkräm till sensodyn som inte skummar så mycket och använda en liten barntandborste. Ser lite roligt ut men jag tycker det hjälper smile1.gif

Grattis!!

Va härligt. Men vilken väntan du fick göra!

Tack för tipset med tandborstningen.
  • Längtanefterlilladig
    Idiiis91 skrev 2013-09-03 12:10:09 följande:

Kände mig överlycklig i morse! Fick på mig mina fina vita jeans, som är lite för stora! Men nu är jag inte lika glad, magen svullnade upp nu vid lunch och jag fick knäppa upp :( nej, blir att införskaffa sig mammakläder! Suck :/

Mammabyxor är det skönaste som finns. Funderar på att alltid bära sådana
  • keeponrolling
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-03 12:58:07 följande:
    Hej och välkommen!
    Fyy låter inte som om du har roligt alls.
    Man ska inte skratta men lät rätt komiskt in när du skrev att du skulle gå på gekås med en kasse framför munnen. Hoppas verkligen ditt illamående går över tills dess & du slipper kassen.

Jag är i 12+3. Mitt illamående varade från vecka 9-11 & sen uppehåll tills för tre dagar sedan då det började igen. Jag har konstant ont i magen. Satt & åt lunch innan & dröjde inte många tuggor innan både frukost, mellanmål & lunch åkte upp igen. Konstigt nog mår jag bättre när jag kräkts med magontet.

MVC ska ringa upp mig strax. Måste gå till botten med vad det är som gör ont. Kan inte ha ett normalt liv.

Då har du inte kunnat jobba nu då förstår jag.
    Förhoppningsvis slipper du illamåendet snart.
    Hehe ja, jag blir så jäkla sur.. lät lite roligt =P
    Men du, de e samma här, både illamåendet o de onda släpper efter ja spytt.. så de e ju skönt efteråt, men fy fan.. sen börjar de om på nytt igen senare el dagen efter, som en ond cirkel,en jävla mardröm.. har du ont uppe i magmunnen elneråt.. ja tror min magkatarr dratt igång igen.. de gör ont som fan oxå...oh trött ja blir.. varmt som fan, men inte fan kan man ha öppet nån jävla gång.. bor på bondgård o deluktar helvete ute.. inte ens kunnat gå ut o få frisk luft... på snart två mån.. fängelse.se 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014