Längtanefterlilladig skrev 2014-02-04 21:52:02 följande:
Min mamma har hela min graviditet påpekat sin oro över mig & bebisen.
Varit bra på att påminna mig att saker kan hända som man inte vill ska hända (tack mamma jag vet).
Hon har berättat att hon kände samma oro när hon väntade sina tre barn. Att hon i princip inte trodde att hon skulle få normalskapta & levande barn fören motsatsen är bevisad (något som hon fört över på mig).
Vi har beställt vår dröm vagn sedan många månader tillbaka. Idag ringde butiken och sa att vagnen har kommit för hämtning. Min mamma & min mans mamma ville betala vagnen något som vi givetvis uppskattar mycket.
Så jag sms:ade mamma och sa att hon gärna får föra över sin del av pengarna innan lördag (då vi ska hämta vagnen).
Hon svarade då såhär;
"Tycker ni ska vänta att hämta vagnen. Blir för lång väntan med en tom vagn hemma. Går ju snabbt att hämta när gossen är född, kram/mamma"
Kan ju tyckas som en bra tanke MEN, det min kära lilla mamma egentligen menar/tänker som hon aldrig skulle säga rakt ut är;
"Tycker ni kan vänta att hämta vagnen så att den finns kvar i butiken och butiken kan ta tillbaka den om ert barn dör innan eller under förlossningen, så slipper ni ta hand om den sen när ni kommer hem & pengarna går inte förlorade"......
Jag blir så trött.......
Tråkigt att din mamma är så negativ!
Det räcker ju med att man oroar sig själv! De andra runt omkring kan lika gärna hålla tyst om sin oro. Bättre att de finns som stöd och uppmuntrar istället!
Själv har jag ju fått kommentarer hela graviditeten om hur liten magen är och om den verkligen växer som den ska.
Det är fruktansvärt irriterande, har ändå gått upp 12 kg på bara brösten och magen!
Att folk orkar hålla på med sina kommentarer..