Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Hallonpaj88 skrev 2014-01-31 17:08:53 följande:
    Skönt att ha ett jobb man trivs så bra på :) du får åka o hälsa på dom o sen kommer du ju ha fullt upp :)

Håller med, skönt att ha ett jobb som man inte vill gå hem ifrån! :)

Brukar i normala fall trivas ganska bra på mitt jobb också, men sista veckorna har jag inte velat gå dit alls!

Skönt att vara sjukskriven nu, men känns konstigt att man ska vara borta så länge! Man kommer ju nästan känna sig som ny på jobbet när man kommer tillbaka! :P
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-31 17:11:30 följande:
    Hur går det? Vad sa din bm? Dom har ju koll på dig så då är det nog ingen fara ska du se :)

Jag ska komma tillbaka på måndag, då hoppas de att blodtrycket ska ha gått ner. Annars får de höja dosen igen eller byta till en annan medicin.

Känns skönt att de har koll på mig, men nu ordinerade BM vila.. Jag har ju tusen grejer jag vill fixa med nu när vi äntligen får flytta in i vårt hus! Får verkligen tvinga mig själv till vila, är inte van vid att sitta still, springer alltid omkring och har fullt upp..

Är sån som person, så blir svårt att hålla sig i styr då! Men sambon får hjälpa mig och påminna när jag får för mig att göra något jag inte borde..
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-01 09:20:56 följande:
    Jag förstår dig och jag är likadan :) ett tips är att göra en lista på nån liten sak du kan göra varje dag. Då brukar man hålla sig till bara den saken och drar man ut det över en hel dag blir det ju inte lika ansträngande :)

Bra idé att göra något litet varje dag, har ju en massa bebiskläder att sortera och tvätta bla, det är ju lagom ansträngande.. :) Sen får sambon ta de tyngre grejerna, typ måla och bära möbler..

Fika med släkt och vänner är väl lagom ansträngande också.. :)
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-02 13:29:41 följande:
    Pjuuh. Nu har vi bäddat spjälsängen, gjort klart skötbordet och packat bb-väskorna. Nu ska vi till bilen och montera fästet till babyskyddet, SEN kan jag andas ut =) bilder finns i bildtråden.

Skönt att ha det mesta fixat inför bebis ankomst! :) Våra små kan ju komma när som helst snart, så lika bra att vara redo!

Vi har köpt färg till spjälsängen idag, min gamla säng (som vi alla tre syskon sovit i) behöver lite ny vit färg.. :)

Sen börjar det mesta blir klart, vi köpte fösta blöjpaketet idag också..

Ska bara hitta en bra begagnad vagn, så är nog allt förberett här! :)
  • ananas86
    carina87 skrev 2014-02-02 15:50:16 följande:
    Gnällinlägg: Allt väger mer, jag har ont lite överallt, magen är segare än segast, jag är trött för ingenting, fötterna svullnar lätt, jag får ont i korsryggen om jag sitter för länge (alltså 10 minuter), byxorna börjar bli tighta över benen också och i går hade jag halsbrännan från helvetet.

Det trycker dessutom på ordentligt när jag sitter ner. Magen har sjunkit som en sten och ligger numera i knät när jag sitter ner.

Det är ingen tvekan om saken, jag är såååå höggravid!

Någon som kan relatera?

Har vissa dagar när jag känner mig så..

Innan jag blev sjukskriven var dagarna fruktansvärt jobbiga, längtade bara hem till sängen/soffan!

Man måste ju lyssna på sin kropp och vila när man är trött, det är ju trots allt en ganska stor påfrestning för kroppen att vara höggravid!
  • ananas86
    Lovely90 skrev 2014-02-02 18:02:53 följande:
    Tråkigt att ni tycker det är så jobbigt! Själv har jag tillbringat dagen i gympahallen som tränare. Har både fått jogga lite och göra ett par hjulningar :).

Du måste vara en riktigt superkvinna som kan vara höggravid och hjula! ;)

Men har inte din BM sagt åt dig att hålla dig lugn? Låter som du är för pigg för ditt eget bästa! ;P
  • ananas86
    zizuna skrev 2014-02-02 18:40:11 följande:
    Jag gick oxå in i vecka 36 idag och endast kännt bara lite tryck mot blygbenet det är allt. Sonen har ej alls velat sparka sen fredag så va inne idag på FL fick höra hjärtslagen och snabb UL men ska tillbaks imorgon om han ej piggnar till så får dem väl undersöka vidare eller väcka han från ide ;)

Har städat idag och skurat och flåsat som aldrig förr sen tog jag ett långt varmt bad och nyss så började han sträcka på sig så få se om han kommer igång eller ej.

Har också en lugn bebis i magen.

Brukar bara känna riktiga sparkar på kvällen innan jag somnar, annars är det någon enstaka rörelse/tryck på hela dagen bara.

Var inne på förlossningen precis innan jul och då såg allt perfekt ut. De kollade med CTG, fick du också göra det?

Antar att vissa barn är mer vilda/livliga än andra, men man vill ju känna ordentliga rörelser någon gång varje dag!

Hoppas din bebis kommer igång och rör sig rejält så du kan slappna av! :)
  • ananas86
    carina87 skrev 2014-02-02 22:28:30 följande:
    Jag har 26 dagar kvar tills jobbet är slut, sen blir det vila. Jag jobbar bara 3 dagar i veckan så det funkar helt okej än så länge.

Tur att du inte jobbar heltid i alla fall då! Du får passa på att vila när det finns tillfälle! :)

Jag skulle egentligen jobbat till 21/2, men blev sjukskriven pga blodtrycket.. Var väl lite tur i oturen, för hade inte orkat jobba speciellt länge till!
  • ananas86
    Lovely90 skrev 2014-02-03 00:17:36 följande:
    Jo, BM har sagt åt mig att jag måste ta det lugnt nu. Får ju inte gymma mer och inte heller jobba. Däremot får jag lov att vara nere i gympahallen fortfarande, men egentligen skall jag väl inte hjula och jogga. Har kanske lite för mycket energi för mitt eget bästa just nu.

Imorgon är första dagen som jag inte kommer att jobba. Skall försöka sysselsätta mig så gott det går och hoppas på att slippa allt för mycket överskotts energi.

Haha, underbart att ha så mycket energi! :)

Du ska nog kunna sysselsätta dig på dagarna, om du är så pigg kan du nog göra en hel del! Men hjula kanske är lite väl avancerat när man ska ta det lugnt.. ;)
  • ananas86
    zizuna skrev 2014-02-03 00:48:46 följande:
    Ja det va CTG. Nu när jag gick till sängs så kom han igång!!

Åå så underbar känsla :D

Härligt att han kom igång! :)

Det är underbart att känna hur det rör sig i magen, speciellt om man varit orolig tidigare! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014