Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Hade jag oxå fått sett nu på ul hade min oro släppt men jag har inte sett sen jag va i vecka 7 så va som helst kan ha hänt :-/ men jag försöker i alla fall tänka positivt :) njuta tills de visar annat :)

• Zobeideh

Då är jag inte ensam om att ha gått upp lite :-P
    Och jag äter lika mycket som innan så de har absolut inget med va man äter. Man ska absolut inte äta för två!

Jag känner precis som dig längtanefterlilladig dock e de endast jag i vår omgivning som gått igenom så här mycket. Jag mår ibland dåligt över att jag tänker negativt hela tiden medan andra som e gravida liksom bara njuter till 100. Min sambo berättar jag inte så mycket för om min oro då han själv har börjat kunnat njuta av graviditeten. Han va den som va riktigt rädd för att vara glad när vi plussade och vågade inte vara glad förrän vi såg hjärtat sen dess har han gått med ett leende på läpparna så vill inte förstöra de genom att berätta att jag är rädd för de ska vara "dött" (tur man har en psykolog man kan säga dessa saker för)
    Så onormal ska du absolut inte känna dig. Har man gått igenom så mkt som vi gjort är det okej att känna denna oron fast man vet att går det snett så e de för något inte stämmer.

• Zobeideh

Gud va skönt!

Jag är rädd för att de ska fastna på mig. Jag har att kraftig en gång i tiden så e lite nervös för man ska behöva gå igenom de igen. Men man får ta de som de kommer. Räknar med att börja träna rätt hårt efter den e ute

• Zobeideh

Va skönt

Tänkte på de e de någon som vet om man kan ligga på magen? Kanske sjukaste frågan? Men jag vågar inte ligga på magen ifall man typ kan mosa bebisen haha. Ibland har jag råkat lägga mig och kommit på snabbt att de kanske jag inte skulle ha gjort.

Kan va jag som e lite konstig hehe men. Kan va bra att veta :)

• Zobeideh

Imorgon går man in i vecka 14. Helt sjukt va tiden går! Dem första veckorna gick riktigt slött men nu börjar veckorna springa iväg. Känner ni andra de med att efter vecka tio började veckorna springa iväg

• Zobeideh

Nyfiken83: jag är inte ett dugg rädd för ul och dem undersökningarna. Men jag förstår hur du menar. Jag anser som så att om man hela hela tiden går med denna ständiga oro och denna stress i kroppen så tar de mer skada än att göra ul för att lugna nerverna. Så länge man inte känner den här extrema oron tycker jag själv att det är ganska onödigt att hålla på med massa ul. Men har man denna enorma stressen i kroppen så varför inte. Bättre de än att kroppen ska utsättas för stress :) de e så jag ser på de :)

• Zobeideh

Du ska absolut inte be om ursäkt för ditt Depp inlägg
    Kul att veta hur alla tänker.

Just de här med att stilla oron en kortvarig stund tror jag mest e som i början av graviditeten när missfallsrisken e hög. Nu har jag inte fått göra ett ul sen vecka 7 och ibland kommer oron till mig. Men skulle jag ha gjort ett nu skulle min oro har släppt helt just pga av att jag är i vecka 14 :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014