• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • mikaelah

Var på inskrivning idag, jätte trevlig BMså det käns skönt :) jag är 26 och kommer att välja att göra ett kub-test. Nu ska vi iväg och berätta för våra 2 närmasta vänner!! Dem andra får vänta till efter ul tror jag:) trevlig helg tjejer!

• evelayna

Är de någon mer än jag som ätit pregotime? Jag är nu inne i vecka 8 och jag har inte ens ringt BM. Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig till gym och berätta att jag är gravid så barnlös hets utredningen antagligen kan avslutas. Och de känns iaf väldigt bra :)

never drive faster than your angel can fly
  • Rue

Evelayna- jag hänger i feb tråden med bf några dagar före dig bara, v 9. Bokade ett vul hos min Gyn då det var hon som skrev ut pergon- sen har jag inskrivning v 11. Gjorde vul i onsdags och fick veta att det är 2! 10% chans med pergo och vi prickade det😄. Så jag e väldigt glad att vi bokade ett vul på egen hand!

• JenAnd

Hej! Jag hänger gärna på här!
    Är i vecka 5 (4+5) plussade den 17/7 då det var BIM+2 och den är väldigt regelbunden annars :)
    Vi är 22 och bor i Mellansverige.
    Enligt appen jag har så är vi beräknad till den 22/3- 2014 :D

• LillsmurfanLisa

Hej alla!

Det här med VUL dyker upp titt som tätt i alla gravidtrådar här på FL. Hur vanligt är det att gravid kvinnor, med problemfri graviditet och inga missfall/sjukdomar i bagaget gör VUL?

Jag är i v 7 och är sjukt nyfiken på vad som finns i magen. Efter att ha läst om alla som vill göra VUL tänkte jag först att skulle göra det här i Colombia där jag befinner mig (och där det är rutin i v 7-8).  Det kändes som något man "ska" göra även när allt är bra. Googlade runt lite och hittade en blogg som gav mig en annan bild av det hela. Här är bloggen: http://anonymbarnmorska.wordpress.com/2009/12/03/vaginalt-ultraljud-var-och-varfor/

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska göra och jag vill inte rekommendera någon annan varken det ena eller det andra, men jag vill nyansera bilden av VUL här på FL lite. Med det hoppas jag att jag inte trampar någon på tårna. 

• Ziiah

Jag och min kille väntar vårt första barn 2 mars (min födelsedag). Jag är 17 år nu och han är 18 och fyller 19 i mars nästa år. Trots den unga åldern så har vi enormt mycket stöd och mamma kommer finnas och hjälpa till med det praktiska. Vi kommer t.o.m slippa gå på socialbidrag eller låta någon familjemedlem betala för oss!
    Ser fram emot detta då jag länge velat ha barn egentligen. Fick mf för ett år sedan, men den här gången ska det gå bra!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014