Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

MagdalenaZ skrev 2014-02-07 12:06:40 följande:
    Känner igen mig oerhört! Visserligen fyller jaginte år idag men jag fförstår din känsla!

Lägg dig i soffan, kolla på Mannen som talar med hundar .. sen kollar du på film medan du äter något riktigt enkelt och så ska du se att din sambo är hemma! Be om att få ligga och bara kramas.

Sist men inte minst, Grattis på födelsedagen!! :)

Tack för grattiset och omtanken! :)

Dagen har faktiskt gått förvånansvärt fort ändå! Men man blir lite knäpp när man sitter hemma själv, oavsett om man fyller år eller inte!

Är inte van vid att bara vara hemma och ta det lugnt, är alltid i farten annars, så börjar grubbla för mycket när jag sitter själv!

Min fina sambo kom hem för en liten stund sen nu med blomma, presenter, choklad och smörgåstårta! :)

Ikväll tänkte vi inviga vårt nya badkar också, så det kan nog bli en riktigt bra födelsedag, trots allt! :)
  • ananas86
    MagdalenaZ skrev 2014-02-07 12:14:40 följande:
    Jag har sagt att denna månad ska jag unna mig sånt som jag sen inte kommer ha tid för..

Jag fixade naglarna, vaxat brasilianskt, igår var det ansiktsbehandling, har pedikyr och ögonfransar kvar.. får se om jag hinner :)

Vagnen och sängen har kommit!!

Jag skruvade ihop vagnen så den är i sambons verkstad och lägger upp bilden i bildtråden så snart jag kommer hem (sitter på bussen).. :D

Tycker du gör helt rätt i att unna dig, det är man helt klart värd som höggravid! :)

Man får faktiskt passa på att tänka på sig själv och göra sånt man tycker är roligt nu!

Snart kommer all fokus ligga på den lilla/lille som snart kommer kika ut ur magen! :)
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-07 13:25:20 följande:
    Grattis på födelsedagen. Vet inte om du kommer ihåg men jag mådde likadant när jag fyllde år 27 november. Det är hormonerna just nu som spökar runt. Sen är det ju aldrig kul att vara själv på sin födelsedag. Försök titta på en film & koppla av så ska du se att din sambo fixat något fint eller gott till dig när han kommer hem.

Ja, just det..

Minns att du skrev något liknande när du fyllde år också.

Det är aldrig roligt att sitta själv på sin födelsedag nej! :(

Det är mycket tankar som snurrar i huvudet, det börjar ju snart ett helt nytt liv! Samtidigt som man längtar ihjäl sig efter att få se vem som gömt sig i magen är det också lite läskigt! Tänk att vi snart är mammor allihopa! :)

Mycket som ska bearbetas i huvudet, man blir lite knäpp av att sitta själv och grubbla!

Tack för grattiset förresten!

Skönt att vi har varandra här i tråden, så man kan få skriva av sig ibland!

Kramar till er tjejer!
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-10 18:09:15 följande:
    Denna dagen blir bara bättre & bättre. Vår ena katt STINKER i mu nen. Var & vaccinerade katterna förra veckan. Då sa veterinären att det var massa tandsten i Mollys mun. Men hon misstänkte även tandsjukdomen forl. Jag tänkte inte så mkt på det med kostnad. Tänkte försäkringen tar smällen. Idag ringde jag & dubbelkollade med folksam. De tar INTE och betalar den sjukdomen eller tandsten. Imorgon ska Molly sövas & röntgas för att kolla vad hon har. Om hon har forl & behöver dra ut tänder kan kostnaden bli upp till 14.000 kronor. Jag har panik just nu. Vi har INGA pengar. Jag är sjukskriven & min man är arbetslös. Denna dagen kan inte bli värre.

Fy, din stackare!

Förstår att du har haft en riktig skitdag idag.. Hoppas morgondagen ska bli mycket bättre och att ni ska slippa massa dyra kostnader för katten!

Hoppas också att det ska lösa sig med kejsarsnittet! Vi som följt dig här vet ju hur orolig du är och hur gärna du vill få snitt istället för "vanlig" förlossning! Jag hoppas verkligen att du ska få träffa bra sjukvårdspersonal som tar dig på allvar och får dig att känna dig lugn och trygg!

Stor kram till dig!
  • ananas86

Har märkt de senaste dagarna att jag har gått in i en liten bubbla.

Börjar nästan bli otålig i väntan på att mini ska komma nu! Är både nervös/rädd och taggad/förväntansfull! Tänk att det bara är 3 veckor kvar, känns sjukt!

Idag spelade hormonerna mig ett spratt, skulle besiktiga bilen, men plötsligt hade jag glömt bort var besiktningen ligger.. Fick stanna bilen och ringa sambon och fråga! Bröt då ihop och började gråta för jag kände mig så dum som inte hittade! :P

Bilen gick igenom utan anmärkning i alla fall! Var väl tur, annars hade jag antagligen börjat gråta igen! ;)

• ananas86
    Saffron skrev 2014-02-12 09:14:41 följande:
    Hej!

Vet inte om ni kommer ihåg mig sedan i somras. Blev gravid i somras efter 3 års försök, och hade min BF i mars i år. Tyvärr slutade resan i ett utomkved, och jag orkade inte gå in på den här tråden igen efter det. Har även bekant med ungefär samma BF och det har varit mycket smärtsamt att se hennes mage bli större. (givetvis glad för hennes skull, men det påminde för mycket om vår förlorade graviditet). Det är först idag som jag orkar gå in på den här tråden igen.

Sedan i somras har jag gått ner 15 kg och kämpat för att få hjälp med ivf. Under utomkvedet fick de operera bort en sprucken äggledare, så ivf blev vägen vi var tvungna att gå. Skulle börja nu i februari, så fort min mens kom igång. Men den kom inte igång! Idag har jag ett positivt gravtest igen! En månad före min förra BF, har vi äntligen plussat igen!

Och nu måste det bara gå vägen... även om jag vet att risken för MA är stor och att jag INTE ska gå ut och kolla på mammakläder, barnvagnar och barnkläder förrän det har åtminstone gått 12 v. (förra gången diskuterade vi mammakläder här i tråden, jag var v 9-10, på kvällen började jag blöda)

Lycka till nu, det borde börja komma bebisar i denna tråden snart! Kramar

/en överlycklig Saffron

Härligt att höra att ni är gravida igen!

Håller tummarna för er att allt ska gå bra denna gången!

Stor kram till dig!
  • ananas86

Har varit hos läkaren på spec mvc idag.

Blev sjukskriven min sista jobbvecka också, så nu är det bara att vila och vänta till den 4:e mars!

Han gjorde TUL också. Är i vecka 35+6 idag och mini beräknas väga knappt 2,5 kg. Det var inom det normala, men lite under genomsnittskurvan.

Det är 3 veckor kvar till snittet nu och man räknar att barnet växer ca 200-250g/vecka i slutet, så då skulle vikten vid snittet (vecka 38+5) bli drygt 3 kg

Inom det "normala" men ändå en ganska liten bebis.. Hoppas att mini ska växa till sig ordentligt de sista veckorna nu, vill ju ha en frisk och knubbig bebis! :)

Någon mer som gjort/ska göra TUL nu på slutet?

• ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-12 16:14:26 följande:
    Va roligt att du fick en uppskattad vikt. Tycker det låter alldeles lagom med 3 kilo. Oftast brukar de där ultraljuden visa lite fel vikt. Spännande att det är så nära för dig nu! Har du ro att vila? Fixat det mesta till lillens ankomst? Har de sagt hur lång tid du beräknas stanna på BB efteråt?

Ja, nu börjar det närma sig! Bara 19 dagar kvar tills vi får träffa mini nu! :)

Börjar tröttna på att vänta!

Vet egentligen att man inte ska lita så noga på TUL, men har inget annat att gå på just nu.. Var på jobbet och lämnade in läkarintyget igår och fick höra alla kommentarer om hur liten magen är igen.. Har inte varit där på två veckor nu, så har sluppit höra de kommentarerna! Blir faktiskt ledsen när 10 personer står och ler lite snett och säger att "gud vad liten du är" och "det måste vara en liten bebis där inne"

Vill inte ta åt mig, men det är svårt att inte påverkas! :/

Det är faktiskt riktigt skönt att få vara hemma i lugn och ro den sista tiden nu! Passar på att tvätta och fixa lite, samtidigt som jag kan vila när jag vill. :)

Har hunnit träffa de flesta av mina vänner nu inför minis ankomst också, så det känns bra! :)

Min BM har sagt att vi kommer få stanna 3-4 dagar på BB efter snitteti, om allt ser bra ut. Blir snittad på tisdagen den 4:e, så hoppas på att få åka hem på fredagen då..
  • ananas86
    MiCorazon skrev 2014-02-12 17:14:15 följande:
    Gör alla bm tul? Min har inte nämt nåt om det så tror inte jag får göra det.

Zobeideh skrev 2014-02-12 17:24:07 följande:
    Tul e väl bara om dem vill kolla lite extra för kanske bebisen slutat växa. Jag har inte blivit erbjuden de men de e väl för jag håller min kurva va jag uppfattat det som.

Jag följer också min kurva perfekt, men pga mitt höga blodtryck har jag fått göra 3 st TUL totalt under graviditeten. Det finns ju risk att barnet blir tillväxthämmat pga av blodtrycket, så de kollar mer för att vara på den säkra sidan..

Det kan självklart vara så att man får göra TUL för att SF-måttet är lågt, men ofta även pga bakgrundssjukdomar som kan påverka tillväxten, t ex diabetes.

Så att ni inte blir erbjudna TUL ska ni bara se som positivt, då tycker BM/läkare att ni är friska och "normala" :)
  • ananas86
    Zobeideh skrev 2014-02-12 17:56:22 följande:
    Någon mer som har problem med sömnen? Jag kan vakna kl 2 på natten och va vaken hela natten. Somnar inte om. Så man är ju duktigt trött om dagarna. Ligger jag för länge på en sida gör det riktigt ont i höfterna. Inget e bekvämt längre

Jag sover också sjukt dåligt! Känns ibland som att jag inte har sovit alls på hela natten, utan bara ligger och vänder och vrider mig..

Dels är det tusen tankar som snurrar i huvudet och dels är det svårt att hitta bekväma sovställningar!

Alla säger ju att man ska passa på att sova innan bebis kommer, men det verkar kört här! Får väl vänta tills mini blir så stor att han/hon sover en hel natt innan jag kommer kunna sova ordentligt igen.. :/
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014