• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2013-09-10 19:23:21 följande:

Är också inne på en emmaljunga, fast en super Viking. Först tänkte vi ta en baby travel Amsterdam, men det blir nog en emmaljunga för att den går att han sittdelen vänd mot sig, plus att den har svängbara hjul fram i modell större ön de flesta andra :)

Den super Viking var också fin. Men är den väldigt låg som många vagnar är idag?

Vi måste ha en hög vagn då vi båda är långa
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 20:46:05 följande:
    Den super Viking var också fin. Men är den väldigt låg som många vagnar är idag? Vi måste ha en hög vagn då vi båda är långa

Aa, det kanske den r, det har ag inte tänkt på men vi är medellånga båda två så det skall nominering vara någramproblem. Vi skall ut ch känna på massa vagnar innan vi bestämmer oss såklart,man ju finnas någon annan pärla man inte visste om :). För oss är det viktigt att vagnen är relativt liten och smidig med då min bil är gnska liten, annars måste jag börja köra sambons bil hela tiden :)
  • Lovely90

Tycker för övrigt att den modaiö duo är riktigt snygg!! Men vill ha med svänghjul då jag är ute ich promenerar mycket i rask takt :)

• Natt

Måste bara fråga om det är någon annan än jag som har fått problem med laktosprodukter. Det går inte att behålla alls. Det kommer ju ut den naturliga vägen om man säger så men det kommer fort och snabbt.

Fy vad dum jag kände att jag är nu när jag dkriber det här men jag undrar verkligen

Annars har jag äntligen sluppit illamåendet på kvällarna, men fick i söndags dra ut en visdomstand och det kan ha varit så att den inflammerande tanden orsakat en del av illamåendet. Nu är den borta och hoppas att den tog illamåendet med sig

Vecka 16 imorrn!

• janette

Det är verkligen en djungel med vagnar!! suck vill inte lägga ut mer än typ 5/6 och vill ha en robust vagn. Stora fasta hjul. (bor i norrland så mycke snö)
    har än bara tittat på nätet. ska fara på butiken och klämma och känna sen.
    känner ingen stress än, v 12 nu

• Jessies1989

Är det ingen som funderar på en Kronan? För oss är säkerhet & trygghet det viktigaste. Denna vagn hade vunnit det test vi kollade på...

Därför kör vi den :) Hade jag gått på utseende hade det blivit en beige Bugaboo MEN de vagnarna har fått jätte dåliga resultat så aldrig i livet!

• Jessies1989
    janette skrev 2013-09-10 21:14:08 följande:

Det är verkligen en djungel med vagnar!! suck vill inte lägga ut mer än typ 5/6 och vill ha en robust vagn. Stora fasta hjul. (bor i norrland så mycke snö)
    har än bara tittat på nätet. ska fara på butiken och klämma och känna sen.
    känner ingen stress än, v 12 nu

Kolla upp Kronans hemsida.

De har specialpris på modell 2013 :) Den har vi beställt
  • janette
    Jessies1989 skrev 2013-09-10 21:38:19 följande:
    Kolla upp Kronans hemsida.
    De har specialpris på modell 2013 :) Den har vi beställt
    ska gå in och kolla där :D
  • saraamandaa

Vi är inne på en teutonia beyou ! En kompis har en sån och den är hur skön som helst att köra. Svängbara hjul fram och större bak men eftersom att det bara är att lyfta handtaget över så får man de stora hjulen fram om det är svår terräng eller snö eller om barnet tex. Får solen i ansiktet är det lätt att ändra håll utan att behöva flytta hela liggdelen eller sittdelen. Även väldigt smidig att fälla ihop och blir inte så stor :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014