• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-11 12:55:06 följande:
    Åh Gus låter ju toppen med vagnen. Jag bor själv på tredje våningen utan hiss!!! :-/ så de kommer bli tufft med vagnen att dra den upp och ner. Tack så mkt för tipset ska absolut kolla upp mer om vagnen

Ja du ser! ;) med tanke på priset kan det vara värt att slänga ett öga på den iaf..

Men läste att du ska inskrivning nu i dagarna? Du har säkert skrivit det, men vilken vecka är du i?
  • flowers

Pratade med BM och hon sa att jag kan vara rätt så lugn gällande de bruna flytningarna...

• Zobeideh

MagdalenaZ: Ska absolut kolla in den :)

jag i vecka 14 13+2 :) på tisdag nästa vecka e det inskrivning som gäller. En rätt
    Försenad inskrivning men vi valde de enbart för jag ville höra hjärtljuden. Jag har ju inte kunnat ordna med extra vul tyvärr så hon lovade att vi skulle höra hjärtljuden för att stilla oron och då valde vi så sent så hon inte skrämmer upp mig. För de kan va rätt svårt och hitta ljuden så tidigt :)

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-11 13:57:07 följande:
    Pratade med BM och hon sa att jag kan vara rätt så lugn gällande de bruna flytningarna...

Samma här! Riktigt märkligt.. men överanstränger du dig ? Jag känner att jag kan göra det ibland, arbetat under dagen, kommrr hem städar och lagar mat, äter snabbt och sen 1 timmes promenad. Blödning /bruna flytningar.. tänkte om du upplever samma.
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-11 14:05:10 följande:
    MagdalenaZ: Ska absolut kolla in den :)

jag i vecka 14 13+2 :) på tisdag nästa vecka e det inskrivning som gäller. En rätt

Försenad inskrivning men vi valde de enbart för jag ville höra hjärtljuden. Jag har ju inte kunnat ordna med extra vul tyvärr så hon lovade att vi skulle höra hjärtljuden för att stilla oron och då valde vi så sent så hon inte skrämmer upp mig. För de kan va rätt svårt och hitta ljuden så tidigt :)

Äh min bm hörde hjärtljudet v 11 .. det gäller nog bara att hitta rätt och hoppas barnet ligger rätt.. har ni inte nån gyn mottagning i hbg? Jag gick ju till Capio city kliniken och fick vul av gyn läkare..
  • Zobeideh

Ja min snacka oxå om att höra då men de kunde finnas en minimal risk att vi inte hörde :-/ så hon ville att vi skulle vänta. Jo jag har ju gått till Gyn på sjukhuset hela tiden men dem e typ sten hårda med att man måste blöda och h smärta för att få tid. Riktigt irriterande eftersom de e hos dem jag gått hos under utredningen och dem vet va jag gått igenom. Men men de e så dem e. Sen ringde jag några men nej va svaret där för man inte va inskriven hos dem så jag gav upp.

• Zobeideh

Har ju inte sett på vul sen vecka 7 så nu e jag ju livrädd att vi inte kommer höra hjärtljuden på tisdag. Att jag fått MA typ långt innan vecka 12.

• Awanata

Kan man känna bebisen redan!? Jag sitter på jobbet och för en liten stund sen så kändes det som att en fisk splattrade till i min mage 2 ggr. Tänkte att det var gaser i magen men det kändes inte riktigt så heller. Sen kom det aldrig luft och mer bubbel och då frågade jag min kollega som sa att hon hade så i min vecka och att det var bebisen. Det är ju helt sjukt i så fall! Förvånad

• Zobeideh

Awanata: sen igår har jag känt samma de har typ ja jag vet inte.. Typ känt som bubblor och något konstigt vid livmodern. Kan ju va de. Men man har ju svårt att tro de. Häftigt i så fall

• Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-09-11 14:26:52 följande:

Kan man känna bebisen redan!? Jag sitter på jobbet och för en liten stund sen så kändes det som att en fisk splattrade till i min mage 2 ggr. Tänkte att det var gaser i magen men det kändes inte riktigt så heller. Sen kom det aldrig luft och mer bubbel och då frågade jag min kollega som sa att hon hade så i min vecka och att det var bebisen. Det är ju helt sjukt i så fall! Förvånad

Också känt det. Fullt möjligt att känna bebisen om livmodern inte ligger framför
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014