• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Anaconda va skönt att höra! Hoppas den håller sig väck

Åhh middagen låter jätte gott! Lasange är en av mina favoriträtter!!

• anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-10 13:03:25 följande:

Anaconda va skönt att höra! Hoppas den håller sig väck smile1.gif

Åhh middagen låter jätte gott! Lasange är en av mina favoriträtter!! smile2.gif

Hoppas oxå den inte kommer tillbaka för 3 veckor med konstant värk! Hur går de för dig?
  • Idiiis91

Ursäkta för ett Depp inlägg men måste få prata av mig lite och jag känner att med er kan jag prata fast jag inte känner er!

Jag känner att jag inte kunna njuta av min graviditet någonting än och är i 12+4 idag..

Anledningen till detta är att sambons hund går mig på nerverna.. :/

Han triggar min gamle hund till bråk så alltid någon av dom bli skadade så man måste ha pass upp på dom hela tiden.

Han springer efter mig vart jag än går, får inte ens vara själv på dass!

Nu idag gav han sig på en av mina katter och bet henne över näsan :(

Så nu måste jag ha koll på henne så det inte blir allvarligare :/

Känns som om att jag aldrig får lugn och ro och verkligen sätta mig in i att njuta av graviditeten pga denna hund!

Och har pratat med sambon om hans hund, men han blir bara förbannad! Dessutom är det ända alternativet för denna hund att somna. Men sambon blir bara fly förbannad när jag tar upp diskussionen om att jag inte klarar av honom längre.

Vill kunna njuta av min graviditet! :(

• qwerty1234

Jag är mer bekymrad över vinterskor än jacka. Jag behöver nya skor men tänk om fötterna sväller! Jag verkligen avskyr att köpa vinterskor så det känns jobbigt nog att behöva köpa nya.

• majsa88

Åh tack för svaret. Mycket lugnande. Ja, det känns som att ul får finare bilder. Haha fuskigt.

MagdalenaZ skrev 2013-09-10 12:14:48 följande:
    En läkare jag var hos v 10+0 gjorde vul sa att om man ser en levande graviditet efter v 10 så brukar det sällan leda till missfall, men att risken för det finns under hela graviditeten. Läkare brukar inte gärna lova för mkt..

Jag frågade bm igår ang just MA efter v 12 men hon sa att det var ganska ovanligt, men ville som sagt inte lova något vilket man förstår.

UL har faktiskt finare bild än VUL..

• majsa88

Mee, har så himla ont i svanken. Kan inte ligga o sitta på alla sätt osv. Jätte jobbigt

Nyfniken83 skrev 2013-09-10 12:08:23 följande:
    Nu har jag vart på snabbvisit hos bm på grund av min onda svank. Vart hemma måndag och idag på grund av smärtan. Fick en läkartid på måndag och bm pratade om att vara sjukskriven halvtid några veckor. Känns så tidigt. Gick in i v 15 idag. Vi får väl se på måndag. Nån annan som redan fått besvär av foglossning? De e väl straffet för att jag annars mått oförskämt bra.

• Awanata
    Idiiis91 skrev 2013-09-10 13:13:52 följande:
    Ursäkta för ett Depp inlägg men måste få prata av mig lite och jag känner att med er kan jag prata fast jag inte känner er!
    Jag känner att jag inte kunna njuta av min graviditet någonting än och är i 12+4 idag..
    Anledningen till detta är att sambons hund går mig på nerverna.. :/
    Han triggar min gamle hund till bråk så alltid någon av dom bli skadade så man måste ha pass upp på dom hela tiden.
    Han springer efter mig vart jag än går, får inte ens vara själv på dass!
    Nu idag gav han sig på en av mina katter och bet henne över näsan :(
    Så nu måste jag ha koll på henne så det inte blir allvarligare :/
    Känns som om att jag aldrig får lugn och ro och verkligen sätta mig in i att njuta av graviditeten pga denna hund!
    Och har pratat med sambon om hans hund, men han blir bara förbannad! Dessutom är det ända alternativet för denna hund att somna. Men sambon blir bara fly förbannad när jag tar upp diskussionen om att jag inte klarar av honom längre.
    Vill kunna njuta av min graviditet! :(

Varför är enda alternativet att låta hunden somna in? Vi har två berner sennen-tikar hemma och dom har blivit lite lustiga sen graviditeten. Den ena har blivit jättevaktig och den andra har blivit både jättepå och vaktig. Hundar reagerar olika starkt på hormoner! Är det slagsmål mellan hundarna eller bara hårt bus?
  • Zobeideh

Anaconda: ush fy låter inte alls kul.

Här är det bara bra. Mår faktiskt prima. Idag e nog första gången på länge jag känner typ mensvärk. Så här ska man ju inte klaga fast att de på något sätt gör en orolig. Men va jag har förstått de som så e de många som blir av med symtomen :)

• MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-10 12:57:03 följande:
    Äntligen!! 4 dagar utan huvudvärk/migrän hoppas hoppas den håller sig borta nu ett tag! Vinter jacka hoppas jag att jag kan ha min jag köpte förra året, den är ca 1 stl större än jag brukar ha!

Annars mår jag jätte bra ny när huvudvärken har verkar gett sig.

Har precis lagat en jätte mumma lasange och jag längtar redan till middagen ikv!

Varför tänker ni på vinter redan?? Hösten har inte ens börjat.. ;) jag har en jacka som är lite större redan sen innan, jag hoppas iaf att jag ryms i den till vintern...

Ja lasagne! Då fick man tips för ikväll ! tack!
  • MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-09-10 12:57:03 följande:
    Äntligen!! 4 dagar utan huvudvärk/migrän hoppas hoppas den håller sig borta nu ett tag! Vinter jacka hoppas jag att jag kan ha min jag köpte förra året, den är ca 1 stl större än jag brukar ha!

Annars mår jag jätte bra ny när huvudvärken har verkar gett sig.

Har precis lagat en jätte mumma lasange och jag längtar redan till middagen ikv!

Varför tänker ni på vinter redan?? Hösten har inte ens börjat.. ;) jag har en jacka som är lite större redan sen innan, jag hoppas iaf att jag ryms i den till vintern...

Ja lasagne! Då fick man tips för ikväll ! tack!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014