• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-11 10:22:57 följande:
    Som jag funderat. Min väninna som har en barnvagn som jag blivit förälskad i!
    Tako jumper x. Från Polen ska de vara billiga och det finns en butik i Lund som säljer den.
    Billig är den oxå :)
    Lite fräckt med att den kan bli en bilbarnstol om jag fatta det hela rätt?  :)
  • Zobeideh
    jesspett skrev 2013-09-11 10:35:23 följande:
    Var på KUB ul idag och såg en livlig liten krabat som inte alls ville ligga och visa upp sig i "rätt" ställningar! ;)

Fantastiskt att se, det känns fortfarande lite overkligt att den ligger där och sprattlar I MIN MAGE?! hur sjukt är inte det liksom ;)

Fick ok värden på KUBet och nästa ultraljud blir i slutet av oktober. Ska bli skoj att se hur mycket som hänt tills dess. =) 
    Åh va härligt stort grattis =)
  • Längtanefterlilladig
    jesspett skrev 2013-09-11 10:35:23 följande:
    Var på KUB ul idag och såg en livlig liten krabat som inte alls ville ligga och visa upp sig i "rätt" ställningar! ;)

Fantastiskt att se, det känns fortfarande lite overkligt att den ligger där och sprattlar I MIN MAGE?! hur sjukt är inte det liksom ;)

Fick ok värden på KUBet och nästa ultraljud blir i slutet av oktober. Ska bli skoj att se hur mycket som hänt tills dess. =) 
    Grattis

Tycker också det är otroligt konstigt att den sprattlande lilla bebisen ligger i MIN mage.
    Och jag känner ingenting. Fast den är typ 12 cm från huvud till fot.
  • saraamandaa
    lele79 skrev 2013-09-11 10:12:12 följande:

Har ni fått tid till RUL? Jag har inte fått ännu men det kommer kanske inte så tidigt?!?!

Jag fick tid vid inskrivningen och har RUL om en vecka :)
  • Zobeideh
    saraamandaa skrev 2013-09-11 11:08:27 följande:
    Jag fick tid vid inskrivningen och har RUL om en vecka :)
    Vilken vecka är du i? =)

Förlåt om jag kan ha missat de innan =)
  • saraamandaa
    Zobeideh skrev 2013-09-11 11:10:15 följande:
    Vilken vecka är du i? =)

Förlåt om jag kan ha missat de innan =)
    V.16 idag :)
  • Natt
    saraamandaa skrev 2013-09-11 11:25:29 följande:
    V.16 idag :)

Jag med!!!

Har ju skrivit innan om min chef att jag inte riktigt tycker hon sköter saker och ting så bra. Hno krånglar till allt jag blir bara så arg vill bara göra mitt jobb och göra det bra utan all byrokrati. vet inte om man blir extra känslig men känns ändå som om hon hoppar på mig mer än min kollega. Kollegan har dock lite mer skinn på näsan, jag är inte rädd för chefen eller så men jag har bara 75% tjänst och fått beviljat 25% extra den här terminen och det vill man ju inte bli av med i det här läget så för tjafsig vill jag ju inte va.
    Blir bara så himla störd och stirrig av chefen!! känner att det är oro hela tiden. väldigt jobbigt.

Depp inlägg jag körde på då...     
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-11 10:31:47 följande:
    var i Lund säljer dem den. jag gilla den extremt mycket :D. Den har den stilen jag precis är ute efter. Dock blir man lite så eftersom det inte är en emmaljunga. Men Har du hört något mer om den är bra eller så? :P.

Kolla på blocket.se och slå in namnet så hittar du färger och priser på vad butiken har för utbud.

Jag är helt lyrisk! Min väninna är jättenöjd som köpte den, då hon bor på tredje våning utan hiss, och det är väldigt lätt och du klickar i bilbarnstolen / liggdelen med adapter. Jag kommer nog köpa den! Om inte annat kan man hämta hem den från Polen för halva priset tydligen.. :)
  • Zobeideh

Åh Gus låter ju toppen med vagnen. Jag bor själv på tredje våningen utan hiss!!! :-/ så de kommer bli tufft med vagnen att dra den upp och ner. Tack så mkt för tipset ska absolut kolla upp mer om vagnen

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014