• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Vill inte ha köttfärs :( o inte kyckling eller fisk heller. Ååh allt får mig o må illa. Men korvstroganoff låter bättre faktiskt :)

anaconda skrev 2013-09-10 16:02:40 följande:
    Tacogratäng, köttfärslimpa, kyckling (har många recept olika recept) fiskgratäng, korvstoganoff ( kan inte jag äta, jag tål inte korv i alla dess former nu under graviditeten) plankstek

Ja har massa olika idéer

• anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-10 18:57:15 följande:

Vill inte ha köttfärs :( o inte kyckling eller fisk heller. Ååh allt får mig o må illa. Men korvstroganoff låter bättre faktiskt :)

Ja då är de inte så lätt att komma med tips om du är så känslig eller inte sugen! Hoppas tipsen kommer till hjälp senare iaf :)
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-09-10 18:57:13 följande:
    Haha jaa vilket sammanträffande :) klämde lite på vagnen inne på babyproffsen (där vi hade tänkt köpa den) i söndags och jag älskar den för den är ganska stor i liggdelen och de tycker jag är bra! Vet inte riktigt vad den kostar de stod från 8400kr så vet inte vad man ska räkna med!
    Beroende på vad för chassi du ska ha tror jag den i vår affär kostade 9400-10.000
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 18:59:33 följande:
    Beroende på vad för chassi du ska ha tror jag den i vår affär kostade 9400-10.000
    Ja jag räknar med iaf 10.000 på en vagn så från 8400kr verkar ju bra :) vi ska även köpa en babybay tänkte vi och ha vid vår säng och sen en spjälsäng i barn rummet, vi har vårt sovrum på övervåningen (där de bara finns ert rum) och sen barnrummet på nedervåningen där vi oxå bara har ett rum och vardagsrum, kök och toa!
  • Zobeideh

Här e en till som ska köra på Emmaljunga. Va först inne på en vagn med annat märke. Men känner mig tryggast med en emmaljunga. Men har absolut ingen aning om va de blir för någon. Har inte hittat någon som lockat än

• majsa88

Näö jag vet. Jätte jobbigt. Vad konstigt det jsn bli! Från att vara den som äter allt till att bli kräsen. Jaa man känner ju sig gravid iallafall haha :)

anaconda skrev 2013-09-10 18:59:14 följande:
    Ja då är de inte så lätt att komma med tips om du är så känslig eller inte sugen! Hoppas tipsen kommer till hjälp senare iaf :)

• Lovely90

Är också inne på en emmaljunga, fast en super Viking. Först tänkte vi ta en baby travel Amsterdam, men det blir nog en emmaljunga för att den går att han sittdelen vänd mot sig, plus att den har svängbara hjul fram i modell större ön de flesta andra :)

• Tinapina

Ett tips när ni ska titta på vagn. Skriv ner vilka egenskaper som är viktiga för er som smidig, robust, stötdämpning, däck, liten ihopfälld, lätt, passar i bilen m.m Ta sedan med listan till en barnvagnsbutik och visa biträdet och låt dem rekommendera en vagn som uppfyller era krav. Jag tycker det är bättre än att börja titta på märke och sen egenskaper, blir så lätt att man kompromissar med sig själv för man har liksom bestämt sig i förväg:)

• jesspett

Majsa88 - 

Det enda som funkar på riktigt för mig är olika typer av sjyssta sallader. Häromdagen gjorde vi lite småplock med bland annat hyvlad morot och palsternacka som marinerades i citron, rapsolja lite salt och peppar och rostade pinjenötter, en melonsallad med vattenmelon, stora vita bönor, fänkål, lite citron salt och peppar samt rostade solroskärnor, rödbetor som fått vara inne i ugnen med lite fetaost smulad ovanpå, serverades på rocculablad och med lite blåbär ovanpå. Till allt hade vi en grönsallad med olika typer av småsallat och lite purjolök samt kokt potatis.

Det bästa jag ätit under hela graviditeten tror jag! Frukt och grönt funkar annars alltid för mig och om mornarna när jag är grinig och inte vill ha smörgås så funkar kräm med lite mjölk och cornflakes! =)

Hoppas det kanske kan ge lite inspiration iaf, vet hur surt det är att inte ha aptit o samtidigt vara konstant småhungrig! 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014