• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-09-10 13:52:06 följande:

Varför tänker ni på vinter redan?? Hösten har inte ens börjat.. ;) jag har en jacka som är lite större redan sen innan, jag hoppas iaf att jag ryms i den till vintern...

Ja lasagne! Då fick man tips för ikväll ! tack!
    Haha jaa igentligen orka tänka på vintern men ja har iaf så jag slipper tänka på den saken!

Kul att man kan hjälpa till med mat tips, ett tips till är en krydda uppe på lasangen är timjan de blir så jävla gott! Jag älskar att laga mat så behöver ni tips så säg till!
  • majsa88

Jag behöver tips. Jag älskar mat annars, är inte alls kräsen, tycker allt ör gott. Men nu när jag är gravid så har vi ett problem, o det är vaf jag ska äta. Vill inte nått. Vill bara dricka mig mätt. Så måste få höra tusen förslag tills något tillslut passar. Tar gärna emot lite förslag.

anaconda skrev 2013-09-10 14:14:49 följande:
    Haha jaa igentligen orka tänka på vintern men ja har iaf så jag slipper tänka på den saken!

Kul att man kan hjälpa till med mat tips, ett tips till är en krydda uppe på lasangen är timjan de blir så jävla gott! Jag älskar att laga mat så behöver ni tips så säg till!

• Awanata
    MagdalenaZ skrev 2013-09-10 13:52:06 följande:

Varför tänker ni på vinter redan?? Hösten har inte ens börjat.. ;) jag har en jacka som är lite större redan sen innan, jag hoppas iaf att jag ryms i den till vintern...

Ja lasagne! Då fick man tips för ikväll ! tack!

Haha jag är sån. Jag vill gärna ha allt klart så jag kan slappna av. Har också hört att det kallas kontrollbehov men det vill jag inte kännas vid Skrattande
  • flowers

Idag har jag gjort ett kubbtest och allt va bra.  =)
    Ville inte veta några siffror pga. att min oro späds på.
    Men det var normalt och bebis hjärta pickade och lillen rörde på sig lite grann, sen somnade den en stund, under resten av undersökningen.

• saraamandaa

Kan mycket väl vara foglossning så tidigt, då jag varit sjukskriven sen 2 veckor tillbaka för det :/ använder både bälte och tens ! Lycka till :)

• anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-10 14:21:14 följande:

Jag behöver tips. Jag älskar mat annars, är inte alls kräsen, tycker allt ör gott. Men nu när jag är gravid så har vi ett problem, o det är vaf jag ska äta. Vill inte nått. Vill bara dricka mig mätt. Så måste få höra tusen förslag tills något tillslut passar. Tar gärna emot lite förslag.

Tacogratäng, köttfärslimpa, kyckling (har många recept olika recept) fiskgratäng, korvstoganoff ( kan inte jag äta, jag tål inte korv i alla dess former nu under graviditeten) plankstek

Ja har massa olika idéer
  • Tinapina

Koldolmar:) har aldrig gjort men ska prova för första gången i helgen! Munnen vattnas bara jag tänker på det!

• Lovely90
    Awanata skrev 2013-09-10 12:30:19 följande:
    Kanske dum fråga.. men är det någon mer än jag som oroar sig över vinterjacka? Jag har en höstkappa som jag ska börja använda snart som jag borde kunna använda hela hösten men sen.. ja. Jag har ingen lust att köpa en dyr jacka som jag kommer använda en vinter!

Jag tänkte kolla med familj och vänner som är större än mig om de har någon jacka jag kan låna. Är inte heller sugen på att köpa en ny jackamför bara denna vintern. Tror dock att jag kommer kunna ha min vinterjacka ett tag då den är lite pösigare modell och det finns plats att töja ut den lite.
  • Längtanefterlilladig

Ultraljudet klart!
    Det var första gången jag gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt.
    Upp på skärmen kom bebisen den STORA bebisen. Vuxit sig mer än dubbelt så stor sedan sist.
    Den sparkade runt och hade händerna framför ansiktet och sög på tummen.
    Allt såg toppen ut!Den liknande mycket mer en bebis nu än tidigare. Vi såg tydligt skelettet, benen, fötterna, armarna, händerna, näsan och munnen!

Vi firade med en god fika på stan och en titt på Emmaljungas fina barnvagn som vi snart tänker beställa Skrattande
    Bild på vår skatt finns i bildtråden.
    Nu ska jag slappna av och tänka POSITIVT.
    Om 4 veckor är det dags för RUL då får vi se den lille igen.

• Zobeideh

Vilken härlig bild skönt att allt så bra ut. Passa nu på att njuta av graviditeten :) nu e den farliga tiden över

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014