• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Penntrolletsliv
    anaconda skrev 2013-09-10 12:57:03 följande:
    Äntligen!! 4 dagar utan huvudvärk/migrän hoppas hoppas den håller sig borta nu ett tag! Vinter jacka hoppas jag att jag kan ha min jag köpte förra året, den är ca 1 stl större än jag brukar ha! Annars mår jag jätte bra ny när huvudvärken har verkar gett sig. Har precis lagat en jätte mumma lasange och jag längtar redan till middagen ikv!

Jag hade samma problem tills jag gick till en kiropraktor här i stan och sen dess har jag känt mig bättre.
  • Penntrolletsliv

Någon som haft riktig smärta i magen? Jag går in i vecka 12+0 imorgon och tidigare idag fick jag någon konstig magsmärta som inte ville gå över :(

• majsa88

Jag har som mensvärks smärta/kramp i tjej magen.

Hur är din?

Penntrolletsliv skrev 2013-09-10 23:45:55 följande:
    Någon som haft riktig smärta i magen? Jag går in i vecka 12+0 imorgon och tidigare idag fick jag någon konstig magsmärta som inte ville gå över :(

• majsa88

Ååh vad bra tips o vad fantasifull du är :) i skolan äter jag inga varmrätter utan äter bara från salladen som finns.

jesspett skrev 2013-09-10 20:41:47 följande:
    Majsa88 - 

Det enda som funkar på riktigt för mig är olika typer av sjyssta sallader. Häromdagen gjorde vi lite småplock med bland annat hyvlad morot och palsternacka som marinerades i citron, rapsolja lite salt och peppar och rostade pinjenötter, en melonsallad med vattenmelon, stora vita bönor, fänkål, lite citron salt och peppar samt rostade solroskärnor, rödbetor som fått vara inne i ugnen med lite fetaost smulad ovanpå, serverades på rocculablad och med lite blåbär ovanpå. Till allt hade vi en grönsallad med olika typer av småsallat och lite purjolök samt kokt potatis.

Det bästa jag ätit under hela graviditeten tror jag! Frukt och grönt funkar annars alltid för mig och om mornarna när jag är grinig och inte vill ha smörgås så funkar kräm med lite mjölk och cornflakes! =)

Hoppas det kanske kan ge lite inspiration iaf, vet hur surt det är att inte ha aptit o samtidigt vara konstant småhungrig! 

• Penntrolletsliv
    majsa88 skrev 2013-09-10 23:48:12 följande:
    Jag har som mensvärks smärta/kramp i tjej magen. Hur är din?

Svårt att förklara men det kändes värre än menssmärta och mitt satt lite högre upp :/
  • flowers

Fattar inte!
    Sjukt orolig över dessa bruna flytningar.
    Rädd, rädd trots att jag igår såg en liten parvel röra sig och hjärtat slå.
    Blev tyvärr bakåtflyttad 2 dagar men det kanske är normalt?
    Ska försöka ringa min BM imorgon och hoppas hon kan stilla min oro.        

• Lovely90
    Natt skrev 2013-09-10 21:04:40 följande:
    Måste bara fråga om det är någon annan än jag som har fått problem med laktosprodukter. Det går inte att behålla alls. Det kommer ju ut den naturliga vägen om man säger så men det kommer fort och snabbt. Fy vad dum jag kände att jag är nu när jag dkriber det här men jag undrar verkligen Annars har jag äntligen sluppit illamåendet på kvällarna, men fick i söndags dra ut en visdomstand och det kan ha varit så att den inflammerande tanden orsakat en del av illamåendet. Nu är den borta och hoppas att den tog illamåendet med sig Vecka 16 imorrn!

Jag är laktosintolerant i vanliga fall, men nu klarar jag laktos ganska bra, känns otroligt skönt!
  • Zobeideh
    flowers skrev 2013-09-11 01:31:17 följande:
    Fattar inte!
    Sjukt orolig över dessa bruna flytningar.
    Rädd, rädd trots att jag igår såg en liten parvel röra sig och hjärtat slå.
    Blev tyvärr bakåtflyttad 2 dagar men det kanske är normalt?
    Ska försöka ringa min BM imorgon och hoppas hon kan stilla min oro.        
    Det är ingen fara med tanke på att du sett hjärta och allt slå =) Du är nog bara en av dem som lider av dessa blödningar =( tyvärr är det vissa som gör det. Men självklart förstår jag din oro!

Att bli bakåtflyttad är helt normalt så det är inget fel med de. =)
  • Zobeideh

Liten fråga här om vagnarna. Om man gillar att promenera mycket vilken är då bäst? Den med små hjul framme eller den där alla 4 hjulen är lika stora? Och nu tänker jag även vintertid. Någon som vet?

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-11 06:34:43 följande:
    Liten fråga här om vagnarna. Om man gillar att promenera mycket vilken är då bäst? Den med små hjul framme eller den där alla 4 hjulen är lika stora? Och nu tänker jag även vintertid. Någon som vet?

Jag kommer satsa på fyra, luftpumpade däck, svängbara hjul fram, med ett mindre chassi med adapter som man klickar i bilbarnstol, ligg eller sitt del. Jag vet exakt hur jag vill ha det, nu gälller det bara att hitta vagnen :)

Jag har mitt val då jag bor på ena sidan av Sverige, vännerna i mitten och familjen på andra sidan, så jag behöver en vagn som passar i alla väder..

Luftpumpade ger ju en mer gungande känsla..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014