• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Idag har min magvärk varit outhärdlig.

Jag vet ju VAD min värk består av. Och jag är inte orolig. Men fan rent ut sagt vad det är jobbigt detta. Har jobbat två dagar sedan 1/9. Vissa dagar är okej. Då kan jag jobba lite i trädgården, diska, kanske ta en promenad. Men som idag har jag legat i soffan HELA DAGEN. Magvärken sitter över naveln och är dels magkatarr och dels värk pga endometriosen och den växande livmodern.

Läkaren sa att det bör försvinna efter vecka 16. Det är ju två långa veckor till HUA!!!

Just nu är det inte roligt att vara gravid alls

Förlåt för mitt positiva inlägg

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: skickar styrkekramar till dig. Låter inget alls vidare. Men försök tänka att där kommer något positivt av de hur jobbigt det än är.
    Det kommer vara värt de.

Kramar!

• MagdalenaZ
    Awanata skrev 2013-09-11 14:26:52 följande:
    Kan man känna bebisen redan!? Jag sitter på jobbet och för en liten stund sen så kändes det som att en fisk splattrade till i min mage 2 ggr. Tänkte att det var gaser i magen men det kändes inte riktigt så heller. Sen kom det aldrig luft och mer bubbel och då frågade jag min kollega som sa att hon hade så i min vecka och att det var bebisen. Det är ju helt sjukt i så fall!

Jag har också känt små fladder där! Har inte vågat tro att det ska vara bebisen.. :) k
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-11 14:46:56 följande:

Längtanefterlilladig: skickar styrkekramar till dig. Låter inget alls vidare. Men försök tänka att där kommer något positivt av de hur jobbigt det än är.
    Det kommer vara värt de.

Kramar!

Ja visst är det så att jag får ut något underbart av detta. Och så får jag tänka.

Jag & min kompis pratade med varann häromdagen. Hon är också gravid. Vi sa det båda två att vara gravid är inte alls så rosa skimrande som tidningar utger det för. Det har för mig varit en utmaning med extrem mensvärk/magvärk, illamående, kaskad kräkningar, orkeslöses och trötthet. Hade aldrig i mitt liv föreställt mig detta. Min syster & mamma har haft enkla graviditeten utan några problem när de väl blivit gravida.

Vi får hålla tummarna och hoppas att jag mår som en prinsessa efter vecka 16-17 och att livet blir roligare då.

I huvudet har jag jätte mycket energi men kroppen har ingen. Tack för du tänker på mig
  • Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-09-11 10:22:57 följande:
    Som jag funderat. Min väninna som har en barnvagn som jag blivit förälskad i!
    Tako jumper x. Från Polen ska de vara billiga och det finns en butik i Lund som säljer den.
    Billig är den oxå :)
    Åh, den såg riktigt bra ut också. Passar mina önskemål. Haha. Får läsa på lite mer om den och kolla om den finns lite närmre Göteborgsområdet, känns lite overkill att åka till Lund för att köpa barnvagn. Haha.
  • Lovely90
    Awanata skrev 2013-09-11 14:26:52 följande:
    Kan man känna bebisen redan!? Jag sitter på jobbet och för en liten stund sen så kändes det som att en fisk splattrade till i min mage 2 ggr. Tänkte att det var gaser i magen men det kändes inte riktigt så heller. Sen kom det aldrig luft och mer bubbel och då frågade jag min kollega som sa att hon hade så i min vecka och att det var bebisen. Det är ju helt sjukt i så fall! Förvånad
    Funderar på om jag kände min bebis igår med. Tror den gjorde en kullerbytta eller något (kan den göra det såhär tidigt?) Fick i alla fall en knuff inifrån. Haha.
  • Emelie e

Hej!

Var på UL (kub) idag, det var overkligt men underbart!! Vår bebis var livlig och rörde på sig mycket :) Fick även låg risk så det känns fantastiskt! =)

• Lovely90

Fick höra idag att jag ser så pigg och fräsch ut trots att jag är gravid, och jag känner mig faktiskt så också. Kom precis att tänka på att jag har nog en väldigt lättsam graviditet (än så länge). Går in i v16 imorgon (14+6 idag).

Mår illa och spyr en gång på morgonen men det går över så fort jag spytt och det sker alltid precis innan frukost vilket gör att jag sedan kan fortsätta dagen som vanligt. De senaste dagarna har jag mått illa den sista stunden innan jag går och lägger mig (precis efter jag ätit) vilket inte hinner bli speciellt länge innan jag går för att sova. I övrigt känner jag inte av någonting.

Fortsätter livet precis som vanligt, jobbar heltid, är tränare 10h/vecka och tränar själv för att fortsätta hålla styrka och kondition. Känner mig extremt glad över vad som komma skall, det är som att det ger mig energi och därför känner jag mig inte trött.

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-11 14:54:40 följande:
    Ja visst är det så att jag får ut något underbart av detta. Och så får jag tänka.

Jag & min kompis pratade med varann häromdagen. Hon är också gravid. Vi sa det båda två att vara gravid är inte alls så rosa skimrande som tidningar utger det för. Det har för mig varit en utmaning med extrem mensvärk/magvärk, illamående, kaskad kräkningar, orkeslöses och trötthet. Hade aldrig i mitt liv föreställt mig detta. Min syster & mamma har haft enkla graviditeten utan några problem när de väl blivit gravida.

Vi får hålla tummarna och hoppas att jag mår som en prinsessa efter vecka 16-17 och att livet blir roligare då.

I huvudet har jag jätte mycket energi men kroppen har ingen. Tack för du tänker på mig

Nä rent generellt tror jag att media glamoriserar oerhört mkt, så.även efter en jobbig graviditet så kanske det till och med blir jobbigt med barnet (kolik och annat som mina vänner gått igenom) ingen pratar om hur jobbigt det faktiskt kan vara därför tror jag det är en sån oerhörd press på oss kvinnor. Vi ska ha fina och uppfostrade barn, fina städade hus, extrema karriärer, resa jorden runt och allt ska vara så perfekt. Livet finkar inte riktigt så i verkligheten, men ingen talar högt om det för man inte vill gnälla. Så jag tycker vi gnäller på här. För jisses vad jag är trött efter jobbet så jag SK*TER i hur det ser ut där hemma.. jag kan inte längta mer tills att jag blir ledig så jag bara kan såsa hela dagen :D
  • Zobeideh

Lovely90: jag har de oxå fantastiskt lätt. I början kunde jag sova typ hela dagen. Lätt illamående men inget så jag behövde spy. Nu har jag inget mer än hungern så jag klagar inte.

Därför lider jag oerhört mycket med er som inte kan njuta på samma sätt. Jag hoppas ni slipper alla symtom snart smärta och allt så ni får chans att njuta.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014