• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-09-11 01:31:17 följande:
    Fattar inte!

Sjukt orolig över dessa bruna flytningar.

Rädd, rädd trots att jag igår såg en liten parvel röra sig och hjärtat slå.

Blev tyvärr bakåtflyttad 2 dagar men det kanske är normalt?

Ska försöka ringa min BM imorgon och hoppas hon kan stilla min oro.        

Som Zobeideh skriver, har du sett hjärtat så kan du nog vara lugn! Har du pratat med bm om att du kanske har en känslig livmodertapp? Jag har det problemet och har blödningar idag igen.. riktigt märkligt, 6te blödningen den här graviditeten, men jag har både kollat med ul och lyssnat på hjärtat och allt ser ok ut. Jag har iaf fått en tid till specilist mödravården nu i september så de kan undersöka lite noggrannare. Men hör med din bm och kolla vad hon säger..

Va inte orolig och försök tänka positivt! Kram
  • Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-09-11 06:34:43 följande:
    Liten fråga här om vagnarna. Om man gillar att promenera mycket vilken är då bäst? Den med små hjul framme eller den där alla 4 hjulen är lika stora? Och nu tänker jag även vintertid. Någon som vet?

Svängarna hjul fram gör det mycket lättare att svänga när du är ute och promenerar. Du kan svänga i farten på ett annat sätt. Små hjul är svårare att ta sig fram på grus och i slask. Men de går ju att låsa så de inte svänger på sådant underlag. Jag vill ha lite större svängbara hjul och det finns på emmaljungas super Viking :)
  • lele79

Har ni fått tid till RUL? Jag har inte fått ännu men det kommer kanske inte så tidigt?!?!

• Zobeideh
    Lovely90 skrev 2013-09-11 09:15:25 följande:

Svängarna hjul fram gör det mycket lättare att svänga när du är ute och promenerar. Du kan svänga i farten på ett annat sätt. Små hjul är svårare att ta sig fram på grus och i slask. Men de går ju att låsa så de inte svänger på sådant underlag. Jag vill ha lite större svängbara hjul och det finns på emmaljungas super Viking :)
    Får kolla in den vagnen tack för tipset =)
  • Zobeideh
    lele79 skrev 2013-09-11 10:12:12 följande:
    Har ni fått tid till RUL? Jag har inte fått ännu men det kommer kanske inte så tidigt?!?!
    Nä jag har inte fått tid än. Jag har inte ens haft inskrivning :p. Har inskrivning om 6 dagar wihoo :D
  • MagdalenaZ

Som jag funderat. Min väninna som har en barnvagn som jag blivit förälskad i!

Tako jumper x. Från Polen ska de vara billiga och det finns en butik i Lund som säljer den.

Billig är den oxå :)

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-11 10:22:57 följande:
    Som jag funderat. Min väninna som har en barnvagn som jag blivit förälskad i!
    Tako jumper x. Från Polen ska de vara billiga och det finns en butik i Lund som säljer den.
    Billig är den oxå :)
    var i Lund säljer dem den. jag gilla den extremt mycket :D. Den har den stilen jag precis är ute efter. Dock blir man lite så eftersom det inte är en emmaljunga. Men Har du hört något mer om den är bra eller så? :P.
  • jesspett

Var på KUB ul idag och såg en livlig liten krabat som inte alls ville ligga och visa upp sig i "rätt" ställningar! ;)

Fantastiskt att se, det känns fortfarande lite overkligt att den ligger där och sprattlar I MIN MAGE?! hur sjukt är inte det liksom ;)

Fick ok värden på KUBet och nästa ultraljud blir i slutet av oktober. Ska bli skoj att se hur mycket som hänt tills dess. =) 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014