• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 16:49:48 följande:
    Ultraljudet klart!

Det var första gången jag gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt.

Upp på skärmen kom bebisen den STORA bebisen. Vuxit sig mer än dubbelt så stor sedan sist.

Den sparkade runt och hade händerna framför ansiktet och sög på tummen.

Allt såg toppen ut!Den liknande mycket mer en bebis nu än tidigare. Vi såg tydligt skelettet, benen, fötterna, armarna, händerna, näsan och munnen!

Vi firade med en god fika på stan och en titt på Emmaljungas fina barnvagn som vi snart tänker beställa

Bild på vår skatt finns i bildtråden.

Nu ska jag slappna av och tänka POSITIVT.

Om 4 veckor är det dags för RUL då får vi se den lille igen.

Åh va roligt!!

Så det blir Emmaljunga alltså? :)

Njut nu!
  • anaconda

Ultraljudet klart!
    Upp på skärmen kom bebisen den STORA bebisen. Vuxit sig mer än dubbelt så stor sedan sist.
    Allt såg toppen ut!Den liknande mycket mer en bebis nu än tidigare. Vi såg tydligt skelettet, benen, fötterna, armarna, händerna, näsan och munnen!

Vi firade med en god fika på stan och en titt på Emmaljungas fina barnvagn som vi snart tänker beställa Skrattande

Vi tänker oxå köpa en emmaljunga, har redan tittat ut den jag vill ha så nu väntar vi bara på tiden ska gå så man km beställa, vi beställer nog efter vår utlands resa i december!

Bebis va verkligen fin i bildtråden, vi längtar till rul! Ska ni ta reda på kön?
  • flowers
    Ultraljudet klart!

Vi firade med en god fika på stan och en titt på Emmaljungas fina barnvagn som vi snart tänker beställa Skrattande
    Grattis så underbart! Nu, kanske du kan vara lugnare... igen.
    Du är ju gravid även om du inte har några symtom! 
    Vilket tålamod läkare, BM och din pojkvän har med oron du bär inom dig.
    Avundas dig som har det stödet.
    Njut nu och grattis igen och kramar.        
  • Heene

Oj vad det skrivs här inne =)
    Hinner knappt med att läsa. Men roligt är det =)
    Grattis till ytterligare ett lyckat UL Längtanefter! Det är så kul att få se era bilder och föreställa sig att jag kommer få se detsamma om dryga 5 veckor =) nedräkningen har börjat...

Idag var jag och köpte mina första par mammabyxor. hade knappt tänkt tanken så sent som i förra veckan. Men min mage har verkligen svullnat upp även på dagtid senaste veckan och det har blivit så obehagligt att ha vanliga byxor på sig när dom slutar mitt över den ömma magen.
    Så nu kan jag äntligen sätta mig ner utan att behöva knäppa upp =P

Vad gäller hundarna så måste det verkligen kännas hemskt. En onödig stress som du borde få slippa ha.
    Verkar beteendet ha börjat efter att du blev gravid eller har det vart så hela tiden?
    Hoppas verkligen att det kan gå att lösa.

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-10 17:37:57 följande:

Åh va roligt!!

Så det blir Emmaljunga alltså? :)

Njut nu!
    Tack

Ja en Emmaljunga blir det. De är riktigt stora & stabila vagnar jämfört med många andra.
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-09-10 15:08:53 följande:

Idag har jag gjort ett kubbtest och allt va bra.  =)
    Ville inte veta några siffror pga. att min oro späds på.
    Men det var normalt och bebis hjärta pickade och lillen rörde på sig lite grann, sen somnade den en stund, under resten av undersökningen.

Va härligt att allt såg bra ut.

Visst är det underbart att se de små liven
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-09-10 17:41:30 följande:
    Vi tänker oxå köpa en emmaljunga, har redan tittat ut den jag vill ha så nu väntar vi bara på tiden ska gå så man km beställa, vi beställer nog efter vår utlands resa i december!

Bebis va verkligen fin i bildtråden, vi längtar till rul! Ska ni ta reda på kön?
    Har ni också bestämt er för den?

Va roligt

Vilken färg & chassi har ni valt?

Vi kan inte bestämma oss om färg. Är såååå svårt
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 18:30:50 följande:
    Har ni också bestämt er för den?

Va roligt smile1.gif

Vilken färg & chassi har ni valt?

Vi kan inte bestämma oss om färg. Är såååå svårt
    Mondial Duo Combi duo S (färgen vet jag inte troligtvis blir de svart eller ja mörk iaf) tror jag är mest intresserad av!
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-09-10 18:46:19 följande:
    Mondial Duo Combi duo S (färgen vet jag inte troligtvis blir de svart eller ja mörk iaf) tror jag är mest intresserad av!
    Vi ska också ha samma vagn. Jag gillar den beiga färgen, även marinblå och svart. Tyckte det prickiga tyget inuti den svarta vagnen var så fint
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 18:51:57 följande:
    Vi ska också ha samma vagn. Jag gillar den beiga färgen, även marinblå och svart. Tyckte det prickiga tyget inuti den svarta vagnen var så fint smile1.gif
    Haha jaa vilket sammanträffande :) klämde lite på vagnen inne på babyproffsen (där vi hade tänkt köpa den) i söndags och jag älskar den för den är ganska stor i liggdelen och de tycker jag är bra! Vet inte riktigt vad den kostar de stod från 8400kr så vet inte vad man ska räkna med!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014