• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

Vi filmade vårt UL.. Eftersom skrivaren inte fungerade. Så då borde man ju även få filma rul tycker man.

• Nyfniken83

Nu har jag vart på snabbvisit hos bm på grund av min onda svank. Vart hemma måndag och idag på grund av smärtan. Fick en läkartid på måndag och bm pratade om att vara sjukskriven halvtid några veckor. Känns så tidigt. Gick in i v 15 idag. Vi får väl se på måndag. Nån annan som redan fått besvär av foglossning? De e väl straffet för att jag annars mått oförskämt bra.

• MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2013-09-10 09:37:53 följande:
    Måste fråga er angående när ni säger att missfallsisken eller ma är liten frpn vecka 12. Menar ni då vecka 12 (11+0 o frammåt) eller menar ni vecka 13 (12+0) ?

Var på ultraljud igår i vecka 12 (11+1) o såg min lilla bebis. Han sa att allt såg jätte bra ut. Så finns det fortfarande stor chans för ma eller mf efter jag bara är i 11+2 o inte 12+0 ?

En läkare jag var hos v 10+0 gjorde vul sa att om man ser en levande graviditet efter v 10 så brukar det sällan leda till missfall, men att risken för det finns under hela graviditeten. Läkare brukar inte gärna lova för mkt..

Jag frågade bm igår ang just MA efter v 12 men hon sa att det var ganska ovanligt, men ville som sagt inte lova något vilket man förstår.

UL har faktiskt finare bild än VUL..
  • MagdalenaZ
    Nyfniken83 skrev 2013-09-10 12:08:23 följande:
    Nu har jag vart på snabbvisit hos bm på grund av min onda svank. Vart hemma måndag och idag på grund av smärtan. Fick en läkartid på måndag och bm pratade om att vara sjukskriven halvtid några veckor. Känns så tidigt. Gick in i v 15 idag. Vi får väl se på måndag. Nån annan som redan fått besvär av foglossning? De e väl straffet för att jag annars mått oförskämt bra.

Jo då, mina höfter har knakat otroligt högt! I helgen kände jag den obehagliga känslan i blygdbenet.. så det kan mkt väl ha börjat!

Jag är i 12+4 och tycker det är alldeles för tidigt.
  • Awanata
    Nyfniken83 skrev 2013-09-10 12:08:23 följande:

Åh vad jobbigt att redan ha såna problem Kan foglossningen redan komma? Kan man göra något åt den smärtan?
  • Nyfniken83

En kompis som också e gravid men längre fram sa att hennes foglossning blev bättre efter v 15 så det känns ju lovande.

• Awanata
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-09 11:46:42 följande:
    Min barnmorska ringde nyss. Jag skrev ett mail igår till henne där jag förklarade min oro.
    Hon tyckte inte det var bra att jag oroade mig och hon ville hjälpa mig. Så imorgon 14.00 är det ultraljud hos en barnmorska. Nu blev jag nervös och spänd.

Hoppas det går jättebra idag! Uppdatera senare! {#emotions_dlg.flower}
  • Awanata

Kanske dum fråga.. men är det någon mer än jag som oroar sig över vinterjacka? Jag har en höstkappa som jag ska börja använda snart som jag borde kunna använda hela hösten men sen.. ja. Jag har ingen lust att köpa en dyr jacka som jag kommer använda en vinter!

• Zobeideh

Jag har oxå börjat tänka på vinterjacka. Har en fin hör hemma som jag köpte förra året men den kommer garanterat inte passa :-/

• anaconda

Äntligen!! 4 dagar utan huvudvärk/migrän hoppas hoppas den håller sig borta nu ett tag! Vinter jacka hoppas jag att jag kan ha min jag köpte förra året, den är ca 1 stl större än jag brukar ha!

Annars mår jag jätte bra ny när huvudvärken har verkar gett sig.

Har precis lagat en jätte mumma lasange och jag längtar redan till middagen ikv!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014