• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    Saltad skrev 2013-09-12 21:05:37 följande:
    Jag har så svårt för vagnar med "kundvagnshjul".. Fastän jag förstår att det är smidigt i stan mm. Väldigt många vagnar går därför direkt bort för mig. Lite fånigt kanske, men jag måste ha något som känns robust och ordentligt.

Haha. Lusigt hur olika man känner. Ag känner att jag absolut måste ha svänghjul fram för att kunna svänga smidigare, framförallt vid promenader :)
  • janette
    Jag har så svårt för vagnar med "kundvagnshjul".. Fastän jag förstår att det är smidigt i stan mm.
    Väldigt många vagnar går därför direkt bort för mig. Lite fånigt kanske, men jag måste ha något som känns robust och ordentligt.
    jag känner likadant!! den ska vara robust och ordentlig!!
  • Zobeideh

Haha kundvagnshjul?Lite roligt :-P
    Tycker dem e riktigt smidiga man slipper lägga vikten på vagnen för att svänga. Dem glider mycket lättare.

• Jessies1989

Jag har så svårt för vagnar med "kundvagnshjul".. Fastän jag förstår att det är smidigt i stan mm.
    Väldigt många vagnar går därför direkt bort för mig. Lite fånigt kanske, men jag måste ha något som känns robust och ordentligt.

Känner precis likadant & vi har nu köpt en jättefin vagn av Kronan som står i vardagsrummet :)
  • majsa88

Jag också köpt min. Vi i denna tråd var rätt tidiga med o köpa vagn. Inget fel med det ;)

• Zobeideh

Vi ska köpa vår på tisdag om allt e som de ska efter inskrivningen :) för då e jag ju ändå i vecka 15

• MagdalenaZ

Jag håller med er med att det ska vara robusta hjul , men inte fast, utan de som kan röra sig.

Är det någon mer än jag som har fruktansvärt ont där nere? Som att något trycker på inifrån - ut och ner.. jag börjar undra om det är foglossning. Men att det gör så här ont redan nu?? Det blir ju värre ju längre veckan går, igår kunde jag knappt stå upp. Idag har det redan börjat och jag kan knappt sitta på tåget?

• MagdalenaZ

Nä hörrni, jag kommer avvakta lite med barnvagn. Tänkte kanske november/december. Ni som bor i sthlm området kan avvakta till baby-mässan och se om ni kan hitta något billigare där?

• Tinapina

Vi kommer att börja titta efter rul i början av okt sen köper vi nog begagnat. Då det inte blir fler barn för vår del så är det onödigt, för oss, men en ny dyr vagn. Dessutom bytte jag ganska fort med dottern då en kombivagn kändes klumpig och stor så fort hon satt upp. Då slev det en smidigare sittvagn med liggläge.

• majsa88

Jag har jätte ont o svanken o blygdbenet o höfterna. Kan inte ligga o sitta i vissa ställningar. Riktigt ont. Så foglossning kan börja tidig, för det är hormonerna som löser upp brosk o ligament.

MagdalenaZ skrev 2013-09-13 08:15:46 följande:
    Jag håller med er med att det ska vara robusta hjul , men inte fast, utan de som kan röra sig.

Är det någon mer än jag som har fruktansvärt ont där nere? Som att något trycker på inifrån - ut och ner.. jag börjar undra om det är foglossning. Men att det gör så här ont redan nu?? Det blir ju värre ju längre veckan går, igår kunde jag knappt stå upp. Idag har det redan börjat och jag kan knappt sitta på tåget?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014