• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Galaxy79a skrev 2013-09-12 14:16:53 följande:
    Får jag hoppa in i denna tråd ? Trodde jag skulle tillhöra april tråden men efter 2 VUL ioch nu idag UL pga kub testen så visar det att min BF är 21 mars. Är i v.12+1 idag. Lägger in en bild på mini om det går, tagen idag till kub. fick talen 1:20 000 och enligt BM var det jättebra tal.

Märkligt att du är i v 12+1 och bf 21 mars .

Jag är i 12+6 och bf 20 mars?

Grattis och välkommen iaf :)
  • Emelie e
    Galaxy79a skrev 2013-09-12 14:16:53 följande:
    Får jag hoppa in i denna tråd ? Trodde jag skulle tillhöra april tråden men efter 2 VUL ioch nu idag UL pga kub testen så visar det att min BF är 21 mars. Är i v.12+1 idag. Lägger in en bild på mini om det går, tagen idag till kub. fick talen 1:20 000 och enligt BM var det jättebra tal.
    Hej!

Vad kul att vi har bf nästan samtidigt.  Jag har bf 22 mars, var också på kub igår. Det var fantastiskt att se den lilla, jag är i v. 12+4
  • Galaxy79a

Enligt ul ska jag vara 12+1 idag och BM som gjorde kub sa BF 21 mars. Men hon kan ju såklart ha sagt fel datum? Ska på ul imorgon igen och kanske de säger nåt annat BF datum då? Har en muskelknuta som sitter på livmodern. De vill kika lite närmare på den.

• Blixtpatrullen
    majsa88 skrev 2013-09-12 08:10:05 följande:

Jag har känt efter och det könns som något lite hårt ovanför blygdbenet. Vet dock intr om det är livmodern, eftersom dey är lite längre upp med. . Är bara på 11+4

Nej det är så svårt att veta när man aldrig känt tidigare! Men eftersom det inte varit där innan hoppas jag att det är livmodern som börjar titta upp:) sjukt häftigt iaf.
  • Längtanefterlilladig

Vi har lagt undan en barnvagn idag.

Emmaljunga mondial duo combi

Beige.

Det var ett skyltex så det ingick sportchassi, liggdel, sittdel, åkpåse, skötväska, bäddset.

Alltihop för 9000 kr.

Vi hämtar ut den i februari & då börjar garantin gälla. Den är såååå fin

• Zobeideh

Super fin jag har äntligen oxå hittat min vagn med svägerskans hjälp. Blir en emmaljunga nitro city så efter inskrivningen så blir de iväg och kolla på vagnen för att se om den klär mig och min sambo

• MagdalenaZ
    Galaxy79a skrev 2013-09-12 17:38:54 följande:
    Enligt ul ska jag vara 12+1 idag och BM som gjorde kub sa BF 21 mars. Men hon kan ju såklart ha sagt fel datum? Ska på ul imorgon igen och kanske de säger nåt annat BF datum då? Har en muskelknuta som sitter på livmodern. De vill kika lite närmare på den.

Ja hon kanske sa fel datum bara. Fråga nästa gång. Jag var nästan beredd på att ringa min bm för att fråga..
  • Saltad

Vad roligt att läsa vad alla vill ha för vagnar! Mycket Emmaljunga tydligen! :)

Vi har länge vetat vad vi vill ha, Mountain Terrain eller Urban Jungle.
    Nu ska vi bara bestämma oss för vilken! De är båda vettiga och passar oss perfekt. Måste kunna promenera långt och springa med den ordentligt.

Nu har de även en smart face-to-face sittdel att ha en period när den lilla vuxit ur liggdelen.

• Lovely90

Kikade på vagn med sambon idag, var helt inne på en super Viking, men den var inte alls lika snygg i verkligheten som på bild. Istället fastnade vi får en brio smile. Verkade jätte smidig pluss att den går in i min bil. Får fundera lite till och kika lite mer, sen får hi se vad vi bestämmer oss för :)

• Saltad

Jag har så svårt för vagnar med "kundvagnshjul".. Fastän jag förstår att det är smidigt i stan mm.
    Väldigt många vagnar går därför direkt bort för mig. Lite fånigt kanske, men jag måste ha något som känns robust och ordentligt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014