• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Jag har känt efter och det könns som något lite hårt ovanför blygdbenet. Vet dock intr om det är livmodern, eftersom dey är lite längre upp med. . Är bara på 11+4

Blixtpatrullen skrev 2013-09-12 07:45:16 följande:
    Hörrni, jag tror jag har börjat känna min livmoder! Igår kväll när jag låg på ryggen kände jag nämligen nåt lite "hårt" i nedre delen av magen som jag inte känt förut. Så häftigt om det är livmodern som börjat komma upp! Är i 12+0. Nån mer som känt, eller vet hur det ska kännas? Är den lite hård ens?

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-09-12 06:58:31 följande:

Finns det någon utav er som tycker att sex är obehagligt? Vi försökte ha det igår, men är så öm o känslig där nere. Kändes som att jag var väldigt torr där nere fast det var tvärtom. Det skavde o var så ömt så att jag fick avbryta.

Det är andra gången det känns så här...

Samma här. Kändes som sandpapper.

Använd mycket glidmedel har jag fått som tips. Och stressa inte utan ta tid på er båda två.
  • MagdalenaZ

Ziiah, jisses vilka dagar du haft.. Hur mår du idag då?? Hoppas det blir bättre..

Förstår lite ditt förtroende mot vården. Ibland måste man kommit på vilken sjukdom, vilket läkemedel du ska få och sen gå till läkaren..

Zobeideh: vilken tur du har med drömmar, jag drömmer konstant att min sambo ska lämna mig / vara otrogen och det är ingen som vill ha mig, så jag blir lämnad som ensamstående.. min sambo har dock inte gett mig nånting att vara orolig över. Han har till och med börjat klappa på magen och pratar mycket om barnets framtid och att vi ska hålla ihop osv. Men jag tror rädslan att bli lämnad ensam är den värsta för mig.

Majsa88 sex är riktigt obehagligt, drt blir inte bättre av att jag har känslig livmodertapp och blöder en vecka efter. Min sambo är inte heller särskilt sugen för den delen heller så vi håller oss lite..

Jag känner inget om nån moderkaka..

• Zobeideh

MagdalenaZ: tror nog de e den mest positiva drömmen jag haft. Dem andra har typ handlat om att något händer. Tex jag får smäll på magen eller något sånt som typ är farligt så blev lite lycklig nu över denna härliga dröm
    Ush ja de e nog oxå det värsta för mig. Att bli lämnad helt själv. Hade nog gått under då :-/ hoppas verkligen aldrig att de kommer hända.
    Mina föräldrar e skilda sen jag va liten, typ 5 år och jag hoppas inte mitt barn får de likadant. Kommer ihåg att jag hatade att pendla fram och tillbaka mellan föräldrarna :S

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-09-12 09:01:33 följande:

Ziiah, jisses vilka dagar du haft.. Hur mår du idag då?? Hoppas det blir bättre..

Förstår lite ditt förtroende mot vården. Ibland måste man kommit på vilken sjukdom, vilket läkemedel du ska få och sen gå till läkaren..

Zobeideh: vilken tur du har med drömmar, jag drömmer konstant att min sambo ska lämna mig / vara otrogen och det är ingen som vill ha mig, så jag blir lämnad som ensamstående.. min sambo har dock inte gett mig nånting att vara orolig över. Han har till och med börjat klappa på magen och pratar mycket om barnets framtid och att vi ska hålla ihop osv. Men jag tror rädslan att bli lämnad ensam är den värsta för mig.

Majsa88 sex är riktigt obehagligt, drt blir inte bättre av att jag har känslig livmodertapp och blöder en vecka efter. Min sambo är inte heller särskilt sugen för den delen heller så vi håller oss lite..

Har likadana drömmar. Måste vara något gravidrelaterat. Drömmer om att min man är otrogen (skulle jag inte tro han är ens i mina vildaste fantasier), bebisen dör, jag drömde jag fick äggstockscancer & valet stod mellan att både jag & bebisen dog eller abort. Mina föräldrar dör. Jag hade en väldigt sjuk dröm där hela min familj var på stranden. Så försvann min systerdotter Majken som är tre år i havet. Vi letade lite grann men sen gav vi upp och satte oss för att börja äta. Sjuk jäkla dröm. Och ur vattnet sen reser sig en enorm figur av is som håller Majken. Haha!!!
  • Zobeideh

Lite sjukt att man drömmer så mycket under graviditeten. Jag har drömt sen dag ett och jag har aldrig drömt så mycket som jag gör nu. Och varför drömmer man bara dåliga drömmar? Lite märkligt.

• majsa88

Aah, inte alls skönt med sex. Sambon sa att jag var jätte våt, såg det själv med otroligt mycket, ursäkta för detaljerna men ändå kändes det som du säger, sandpapper usch

..

Längtanefterlilladig skrev 2013-09-12 08:54:42 följande:
    Samma här. Kändes som sandpapper.

Använd mycket glidmedel har jag fått som tips. Och stressa inte utan ta tid på er båda två.

• Jessies1989
    MagdalenaZ skrev 2013-09-12 09:01:33 följande:

Har EXAKT sådana mardrömmar.

Vaknar upp & är verkligen illa till mods. Även om jag har världens bästa sambo som nästan (men bara nästan) vill detta mer än jag ;)

Han köpte en vagn igår & satt uppe halva natten & läste HELA instruktionsboken. Snacka om att mitt hjärta smälte...
  • MagdalenaZ
    Jessies1989 skrev 2013-09-12 10:41:03 följande:
    Har EXAKT sådana mardrömmar.

Vaknar upp & är verkligen illa till mods. Även om jag har världens bästa sambo som nästan (men bara nästan) vill detta mer än jag ;)

Han köpte en vagn igår & satt uppe halva natten & läste HELA instruktionsboken. Snacka om att mitt hjärta smälte...

HAHAHA!! Gud va mysigt!!! Ja män är ju verkligen roliga med sina barn som "gräddas i ugnen" :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014